Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 54

Topic: Fietsen met paard

  1. #31
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Fietsen met paard

    Inspiratie door dit topic, en vandaag ook maar weer eens de fiets gepakt met Wente!


    Echt oefenen hebben we nooit gedaan.
    Ja gut, de eerste keer probeerde ik het zonder verwachtingen, maar het ging gewoon meteen heel vanzelfsprekend.
    Ik fiets met een mountainbike en heb gewoon twee handen aan het stuur. Mijn leadrope ligt dubbel, onder beide handen door, over mijn stuur. Wente loopt altijd gewoon met de leadrope in een boogje naast me.

    Mijn enige ongelukjes zijn zelf met de fiets in zwaar zand belanden zodat ík ineens stilsta of bijna ondersteboven, met een heel verbaasd paard aan de andere kant van het touwtje, die niet snapt waarom ik zo raar doe

  2. #32

    Re:Fietsen met paard

    leuk leuk

    Hier staat het fietsen alweer paar dagen stil, sophie heeft een pest humeur.
    En ik ben er inmiddels achter waarom. Ze heeft last van haar gebit. Morgen tandarts bellen voor een afspraak.

    Hopelijk kunnen we volgende week weer fietsen, de rest van de week ben ik erg druk.

  3. #33
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:Fietsen met paard

    Het touw over het stuur heen leggen lijkt me erg gevaarlijk...! Als je paard er dan aan trekt, trekt hij zo je stuur om.

    Hoe doen jullie dat, met een zweepje fietsen (en het dan nog gebruiken ook)? Mij lukt dat niet zonder het risico van mijn fiets te vallen.

    Balen Marjo, hopelijk valt het mee en kan de tandarts snel helpen!

  4. #34
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Fietsen met paard

    Linkerhand aan het stuur, rechterhand heb ik leadrope en zweepje. En die gebruikte ik zelf vooral tegen de borst. Ik hoefde mijn merrie nooit te drijven.
    Einde leadrope vaak wel over het stuur, maar wel zo dat die er direct afvalt mocht er iets gebeuren.

    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #35

    Re:Fietsen met paard

    Zoals de foto van dyonne zo fiets ik ook.

    Ja Marja ik hoop dat ze snel kan komen.

  6. #36
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Fietsen met paard

    Filmen tegelijk kan ook nog.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #37

    Re:Fietsen met paard

    hihi das wel erg creatief dyonne.

    Ik maak wel foto,s tijdens fietsen, maar das soms ook niet helemaal vertrouwd.

  8. #38
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Fietsen met paard

    Ik neem nooit een zweepje mee... Daar zie ik eigenlijk het nut niet echt van? Waarvoor gebruik je hem? Je zegt alleen tegen de schouder, bedoel je dan om je paard een beetje van je weg te sturen?

    Stel dat je paard rechts loopt heb ik de leadrope ook ofwel volledig in mijn rechter hand, ofwel met die hand het touw vast en de rest in mijn linker hand waarmee ik ook mijn stuur vast heb. En dan liefst maar met 1 vinger of duim waarmee ik dan het touw METEEN los kan laten als het nodig is. Over het stuur lijk me eigenlijk toch ook een beetje gevaarlijk... Je kan het er nog zo netjes over leggen je geraakt toch net iets makkelijker in de knoop vrees ik.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  9. #39

    Re:Fietsen met paard

    Ik gebruik zweepje voor wat drive van achteren.
    Maar had hem steeds minder nodig. Sophie let goed op mijn lichaam.
    Als ik wat naar voren buig gaat ze draven.

  10. #40
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Fietsen met paard

    Misschien leg ik het gewoon niet goed uit hoe ik het doe met die leadrope Het is niet heel anders dan op de foto van Dyonne. In ieder geval; ik kan het touw ieder moment zo loslaten of paard meer ruimte geven mocht er wat gebeuren Niets dat dan in de knoop raakt.

    Leuk Dyonne, je foto's! Ik vind het wel echt knap hoe je kunt filmen zeg, tijdens het fietsen!

    Marie, ik heb soms ook mijn 'mini-stick' mee. Dat is mijn superkorte, megastugge springzweepje waar ik dan een string aanknup. Toen ik Wente net meenam naast de fiets had ze soms de neiging om de meter stil te gaan staan om te kijken naar alles en volledig de aandacht te verliezen.
    Met de ministick kon ik dan de fases opbouwen zoals ze dat met het online spelen ook kent, was erg fijn als hulpmiddel.


  11. #41
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Fietsen met paard

    Oh ik snap het, ja als je paard niet echt vooruit wil kan je zo'n stickje wel handig zijn. Dat heb ik gewoon nog nooit gehad en had al even over het hoofd gezien dat dat wel kon

    Touw over het stuur op wat voor manier dan ook, ook zoals Dyonne het doet, zou ik zelf niet durven doen. Ook al kan het er in theorie gewoon afvallen, het voelt voor mij toch als een beetje riskant aan en heb het dan liever met 1 vinger vast. Maar iedereen zijn eigen manier natuurlijk Zolang jij je er maar goed bij voelt en er geen ongelukken gebeuren!
    Take the time it takes, so it takes less time.

  12. #42
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Fietsen met paard

    Vaak heb ik het touw niet over het stuur maar volledig in mijn rechterhand.
    Zeker bij een minder ervaren dier. Deze foto zat ik op de fiets voor de foto. Ik wilde dit plaatje graag hebben omdat we duizenden kilometers hebben gefietst.
    Zweepje of korte stick gebruik ik tegen borst om evt te remmen of tegen schouder om bij de fiets vandaan te driven.
    Eigenlijk zelden nodig, maar ze kon nogal.erg wakker worden en dan vond ik het wel fijn.
    Het is hier best druk met verkeer dus even uitwijken zit er vaak niet in.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  13. #43
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:Fietsen met paard

    Hmm ik vind het toch niet echt veilig, het touw over het stuur. Ik zou toch bang zijn dat het in een noodsituatie ergens aan blijft hangen/zich ergens omheen slingert en dan ben je de pineut.

    Ik heb het touw altijd in mijn rechterhand en dan zodanig dat ik mijn hand + touw direct van het stuur kan halen als het nodig is.

    Een zweepje in je rechterhand snap ik, maar het lijkt me dan toch vrij lastig om daar een achterbeen mee te stimuleren (zoals FrieseTinkerFjord meen ik schreef). Want dan moet je je hand met het zweepje en de leadrope wat naar achteren brengen en daarmee geef je in feite een remmende hulp...?

  14. #44

    Re:Fietsen met paard

    Ik ben n aan denken hoe ik dat toch doe.
    maar ik heb touw vooraan vrij lang, en zweep in dezelfde hand. En ik hoef niet mijn hand naar achtere te rijken.
    Enkel zorgen dat de zweep opzij gaat, en anders houdt ik hem tegen mij aan, zodat ik haar ook niet raakt.

    Bij sophie helpt het als ik haar vraag om wat te verruimen in dr draf.
    Ze is nogal stijf en vouwt zichzelf dan wat op, en als ik dan wat stimuleer komt ze wat los en gaat ze ruimer lopen.

  15. #45

    Re:Fietsen met paard

    Ik heb een speciaal fiets leadrope-je. stuk korter als de 12 ft. Dus dan heb ik niks over wat ergens rond zwerft waar het niet hoort. Overigens heb ik met Whinney ook altijd een rijstick mee. Die is dus wel 1 keer tussen de spaken gekomen . Toen was die nog korter en eigenlijk de perfecte lengte.
    www.niettevermijden.com

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •