Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 54

Topic: Fietsen met paard

  1. #16

    Re:Fietsen met paard

    Ik fiets nu vooral omdat ik Wien dan gecontroleerd kan laten draven; koppie laag en kont eronder. Onder het zadel vind ik dat veel moeilijker, naast de fiets hoef ik inmiddels alleen een klopje op de schouder te geven en ze weet 'm weer. Karen Rohlf dingetjes kunnen ook prima naast de fiets trouwens.

    Groot verkeer is hier ook geen probleem, fietspaden hebben we ook niet echt. Wel brede bermen, maar Wien loopt liever op de weg. We doen vaak een rondje van 10km maar omdat het nu zo warm is doen we wel veel in stap.. en galop alleen voor de wind Als Wien goed doorstapt kan ik haar mooi bijhouden zonder om te vallen
    Terugtraprem heb ik niet, ben ik ook niet gewend dus dat zou ook niet werken. Stick heb ik ook bijna nooit mee, Wien kent haar taak wel. We hebben de regel dat ze pas gras mag als ik van de fiets gestapt ben. Oh en tijdens het fietsen geen fratsen, daar ben ik wel streng op. Wien vind fietsen prachtig trouwens

  2. #17

    Re:Fietsen met paard

    Leuk! ik zat er juist aan te denken om het eens te proberen, om zo toch "KM" te maken + een beetje tempo. Met de tips van Marja kan ik in ieder geval een begin gaan maken! Top

  3. #18
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Fietsen met paard

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Als Wien goed doorstapt kan ik haar mooi bijhouden zonder om te vallen
    In dat geval ga ik dus vaak in zone 3 fietsen, leg mijn hand op Sofie haar schoft en houdt mezelf zo overeind. Dan hoef je je niet druk te maken over jezelf recht houden en t is erg gezellig!
    Take the time it takes, so it takes less time.

  4. #19

    Re:Fietsen met paard

    Op luie momenten laat ik me ook vaak meeslepen, vooral in de wind
    Ik fiets eigenlijk altijd in zone 2/3. Als Wien slomig doet mag ze vaak in zone 5, dan zit er meteen weer wat go in

  5. #20

    Re:Fietsen met paard

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Als Wien goed doorstapt kan ik haar mooi bijhouden zonder om te vallen
    In dat geval ga ik dus vaak in zone 3 fietsen, leg mijn hand op Sofie haar schoft en houdt mezelf zo overeind. Dan hoef je je niet druk te maken over jezelf recht houden en t is erg gezellig!
    Dat doe ik ook. Alleen in zone 2, plukje manen erbij.

  6. #21

    Re:Fietsen met paard

    In stap ga ik er altijd naast lopen, ook gezellig. In galop pak ik wel graag een pluk manen, dan houd ik hem gemakkelijker bij.

    Pyco heeft het helemaal door, als ik op mijn fiets stap, dan gaan we weer draven.

    Als ik aan de linkerkant de achterhand activeer, dan neemt hij zijn rechterachterbeen niet echt goed mee. Dus ik denk dat ik gewoon meer weggetjes op moet zoeken waar we kunnen spookrijden.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  7. #22

    Re:Fietsen met paard

    Dat herken ik ook bij Sophie, zodra ik op mijn fiets stap, dan is het tijd om weer aan het werk te gaan.
    Ik fiets wel, hier hebben we overal gras klinkers langs de weg, waardoor de afstand te groot is om haar vast te pakken.
    Stappen doet Sophie op de straat.

  8. #23

    Re:Fietsen met paard

    Pyco mag met draven vaak zelf kiezen of hij op de straat loopt of in de berm. Hij kiest in het begin meestal voor de straat maar op langere stukken laat ik hem toch graag een stuk in de berm draven. Galop doen we alleen op onverharde paden, of in mooie vlakke en brede bermen.


    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  9. #24

    Re:Fietsen met paard

    Ook hier word wel gefietst. Alleen Lady vind het niet grappig. Die word er hapering van. Odet doet het als een echt menpaard. Prachtig gelijk matig tempo en handje op de schoft en gaan. Maar eigenlijk doe ik het momenteel alleen met whinney om conditie op te bouwen en ervaringen op te doen en stemcommando's te oefenen.

    Ik vind persoonlijk van 0 naar 8 km bijna helemaal in draf in 3 weken tijd wel erg snel gaan en dan nog eens verdubbelen in nog eens 3 weken.
    www.niettevermijden.com

  10. #25
    Actief Forumlid VisibreTeam's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2013
    Locatie
    Genderen
    Berichten
    322
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Fietsen met paard

    Ik heb nooit iets getraind en altijd maar gewoon gaaf fietsen
    Heb ook wel eens Silke en Vienna samen aan de fiets meegenomen, kon altijd gewoon
    Galop aan de fiets langs de dijk, beetje hangen aan een neckrope... Achteraf gezien best riskant maar ach, vind dat als je nuchter in iets stapt je vaak het risico toch al wat lager houd: paard denkt 'oh baasje vind het normaal, dan zal het wel zo zijn'

  11. #26

    Re:Fietsen met paard

    Ik heb week niet kunnen fietsen ivm met drukte.
    Maar merkte het helemaal niet aan sophie, vandaag niet gefietst maar gehandpaard.

    ik vind dat 8 km elk paard wel zou moeten kunnen wat gezond is. Hoe hard je dan gaat.
    Is aan jezelf, Sophie draaft graag, en dat is tevens haar makkelijkste gang.
    Ik stap stukken van 10 tot 20 m, om even op adem te komen.

  12. #27
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Fietsen met paard

    Ik weet niet zeker of je wel moet vinden dat elk gezond paard zo maar even 8 km kan draven hoor... Ik weet er niet veel van dus wie weet heb je wel gelijk hoor, maar dat lijkt me toch wel straf. Ik vind 8 km in stap of 8 km in draf ook echt wel iets helemaal anders!
    Je paard kan nog zo gezond zijn als je wil, als die lang vooral stil heeft gestaan op de wei lijkt me dat toch veel om meteen te vragen, niet?
    Take the time it takes, so it takes less time.

  13. #28

    Re:Fietsen met paard

    Ik ben niet meteen in een keer 8 km gaan draven.
    Maar in begin ook hele stukken gestapt, met 1 km draven, 1 km stap etc..
    Sophie heeft altijd goed aan hoe ze zich voelt. Nicky daarin tegen doet dit niet.

  14. #29

    Re:Fietsen met paard

    Als Pyco en ik weer conditie opbouwen, dan kunnen we ook in een paar weken tochten van 12 kilometer of langer maken. We beginnen met korte stukjes draven, en tussendoor vaak even stappen. In het begin draven we een paar minuten, en stappen we een paar minuten. Die stukjes stap worden steeds korter, en de stukken draf worden langer. Tot we alleen bij de kruispunten een stukje stappen.

    Zweepje was een goed idee, kan ik inderdaad zijn rechterachterbeen iets mee activeren.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  15. #30
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Fietsen met paard

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gilraen
    Ik vind het zo mooi en gezellig ook vaak op foto's. Maar ik ben zelf beetje bang (been paard tussen fiets of zo dingen). Hoe(lang) oefen je erop? Nooit ongelukjes gebeurd?
    (Lees: ik wil stiekum ook durven fietsen met mijn paarden)
    Lees nu pas dit hele topic. Maar ik fietste wekelijks 1-2x met Maybel. Overigens altijd een zweepje of stick in mijn hand om pony makkelijk op afstand te kunnen drijven.
    Eigenlijk gingen we elke week rondje van 11km met redelijk wat draf. In een uurtje waren we rond.
    Natuurlijk altijd naar pony gekeken en daarom laatste tijd minder snel en kortere rondes.

    Met Carwyn heb ik nu een paar maal gefietst, maar dat is nog niet zo vanzelfsprekend.

    En uhm ongelukjes. Met Maybel ben ik eenmaal over de kop gegaan, ze drukte me van de dijk af en ik pak mijn handrem, maar ja, wel de verkeerde.. Dus dat ging mis.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •