Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: level 1 dvd 3 right brained horse

Re: level 1 dvd 3 right brained horse

Even een reactie op het verhaal van jossie : efectiviteit.Als iemand als pat of wat dichter bij huis eddy dat zou doen is het efectief.Het heeft te maken met lichaamshouding/uitstraling.Ik kan het niet zo goed omschrijven als ik zou willen, Ik zon actie zelf meegemaakt van dicht bij (het ging om mijn oude haf)Eddy nam het van mij over tijdens een jojo.De verandering in lichaamshouding van mijn paard en die van eddy was ongeloofelijk.Het is niet te beschrijven.

Als de bulten op het hoofd van dat paard staan was het duidelijk niet effectief genoeg.Dan kan je natuurlijk de vraag stellen: ligt dat dan aan de uitvoerende of aan het programma.Hier kan ik geen oordeel over geven aangezien ik de uitvoerende niet ken.

Note: geen persoonlijke aanval ofzo maar gewoon mijn visie
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hierop aansluitend; Ik heb wel eens het idee dat de paarden voelen (dat ze zeer sensibel zijn en héél kleine signalen kunnen oppikken) hoeveel ervaring of Savvy iemand heeft. En dat dát ze voor een paard tot een soort, ja hoe zal ik het zeggen, natuurlijk leider maken. De X-factor . Die verandering van houding van zodra iemand de leading rope overneemt is mij ook al opgevallen.
    Mijn oude ruin (toen 5 hoor) had dat ook. Was voor mij compleet niet te rijden, met sporen, zweep (is heel lááááng geleden). Dan zei mijn instructeur wel eens aan het begin van de les, kom, laat mij maar even. Stapte er op zijn slippers op, zweepje ging aan de kant, en die 2 lieten dingen zÃ*en die ik nog nooit had gezien. Hij kreeg het, ogenschijnlijk, gratis aangeboden mét nog wat extra's erbovenop. Prachtig om te zien, zéér frustrerend ook voor mij als ruiter .

haha .Het is idd die xfactor het uitstralen van savvy.Heb pat zelf 2x ontmoet op de savvy days in parijs.En als je hem dan bezig ziet hij dwingt (niet het goede woord maar bij gebrek aan beter) een bepaald respect af de mensen en de paarden.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

zo werkt het niet alleen met paarden, maar ook met mensen, denk aan je schooltijd: je had leraren waarbij het altijd rustig was en iedereen deed wat ie moest doen en leraren waar het altijd een keet was, wat ze ook deden, het werd nooit rustig en gewerkt werd er ook niet....... dat zijn de leraren die de 65 niet hebben gehaald in het onderwijs.....

Ik heb het met Morrie ervaren dat ik in het begin hem geen mm. achteruit kreeg met yoyo en voor Wout vloog ie achteruit op een fase 1, met wat hulp en tips van Wout doet ie het nu bij mij ook, de ene dag beter als de andere, dan heeft ie gewoon een yoyo-off-day en doet ie een andere game weer veel beter, het zij zo.....

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Snap wat je bedoelt met dwingt respect af. 'Natuurlijk overwicht' heet dat: als het regent wordt je nat, en paarden luisteren naar Pat (even een flauw rijmpje tussendoor).

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

..en toch vond ik het betreffende dvd stukje ook best een soort van schokkend.. niet vanwege de hardheid..fase 4 is fase 4.. maar wel vanwege het lange doorgaan van Linda... Sorry, maar ik kreeg bij het zien van het optreden van Linda erg het gevoel dat er een demonstratie machtsvertoon plaatsvond...
    Ik sluit me dan ook erg aan bij Maaike...

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja ik ben sowieso niet erg onder de indruk als ik Pat of Linda zelf aan het werk zie... Ik vind ze beiden verschrikkelijk strak en houterig in hun bewegingen (moet je eens opletten hoe Linda loopt! Vreselijk!) en ze lijken idd veel meer bezig te zijn met het leveren van een show of prestatie, dan met daadwerkelijk communiceren met het paard dat voor ze staat...

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik ben het met je eens en vind het heel erg jammer! Pat vind ik meevallen, maar Linda viel me heel erg tegen... ongenuanceerd.... De stukjes in het leslokaal vond ik op de nieuwe DVD's echter wel heel leuk en leerzaam!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik vind ze ook erg nonchalant, en idd wat Marja zegt, het lijkt echt op een presentatie met veel tralala maar misschien maar goed ook anders was het savvy system ook nooit uit te klei getrapt
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Sorry, maar ik kreeg bij het zien van het optreden van Linda erg het gevoel dat er een demonstratie machtsvertoon plaatsvond...
    Het Ã*s ook een demonstratie van machtsvertoon, denk ik, maar dan tussen het paard en Linda. Ze proberen allebei dmv machtsvertoon het leiderschap te winnen. Daarbij demonstreert Linda aan de leerlingen hoe dat (in dit geval hard) kan verlopen.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Laat ik het dan zo zeggen... ik vond het een vervelend staaltje machtsvertoon en door het lange doorgaan kreeg ik weinig 'Partnership' gevoel....

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ik vond dat bepaalde stukje op de DVD ook niet echt prettig om te zien, maar kan me aan de andere kant wel voorstellen dat het bij sommige paarden er best hard aan toe kan gaan. Het paard op de DVD kan echt 'downright dangerous' zijn...een paard van rond de 700 kilo over je heen krijgen is bepaald geen pretje dus is het wel zaak dat je dat duidelijk maakt. Tamara is ook zo'n paardje geweest, te dicht bij je komen en je compleet negeren. In zo'n geval kun je niet anders dan harder optreden. Ik ben te zacht geweest in het verleden en heb helaas dus ook wel een keer ervaren dat zo'n paard je in een schriksituatie ook echt omver loopt (verre van prettig)...

Beter in het begin gelijk goed duidelijk maken wat je ruimte is...maar ik dacht dat Linda juist zo lang doorging omdat het paard ook niet uit zijn 'box' mocht komen en stil moest blijven staan. Dat kwam eigenlijk na het verdedigen van haar ruimte. Het paard was ook nog lang niet rustig...

Ach, wat kan ik ervan zeggen...ik denk inderdaad ook dat het per paard verschilt. Sommige paarden hebben genoeg aan een fase 2, anderen kijken of ze daadwerkelijk die fase 4 wel krijgen. Als je beiden dat 'natuurlijk overwicht' bezit, zul je ook wat meer aan elkaar gewaagd zijn.

Maar het is inderdaad niet prettig om te zien, misschien ook niet zo'n slimme zet om dat gelijk op de level 1 DVD te zetten omdat mensen toch ook vaak geneigd zijn om eerst de DVD te bekijken en zich dan pas te verdiepen in de theorie...ik weet het niet...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

wow, ik begrijp wel waarom dat beest constant in linda's ruimte komt. Heeft echt niemand dit opgemerkt??? Het paard mist een oog. Hij ziet alleen nog langs rechts. En dan op een vreemde plek, wel ergens normaal dat hij zo reageert.
    Linda doet de driving ook alleen langs de linkse kant. Moeilijk denk ik om zo'n paard toch left brained te krijgen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten