hier moet ik zeker iets mee! :O
ik en elaba moeten terug wat scherper worden allebei en dit is een goede motivatie![]()
hier moet ik zeker iets mee! :O
ik en elaba moeten terug wat scherper worden allebei en dit is een goede motivatie![]()
Nog ff een overdenking he.....
Hoe zou de rekensom worden met bovenstaande theorieën met een paard met onder gewicht? Mag dan de ruiter meer wegenga je dan nog steeds van gezond gewicht uit? Of word de rekensom dan weer anders of ga je er gewoon maar niet meer op?
www.niettevermijden.com
Ik denk dat het afhankelijk is van de oorzaak van het overgewicht. Maar het lijkt mij logisch dat je dan juist zorgt dat het gewicht van de ruiter niet te zwaar is , er vanuit gaande dat het paard daarnaast in redelijke gezondheid is.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ondergewicht maakt dat het percentage wat je berekent ook lager is. Nu ik zou bij echt ondergewicht zeggen: helemaal niet rijden. Als een lichaam chronisch te weinig voedingsstoffen heeft kunnen opnemen gaat het immers spieren afbreken. Botten en ligamenten heb je, spieren zijn enige 'trainbare' (actieve systeem) in een lichaam (pezen en ligamenten kunnen wel grotere belastingen hebben mits ze getraind worden, maar het is een passief systeem).
"Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)
Ik lees dit topic nu pas....
De gewicht kwestie is genoeg aan bod gekomen zie ik. Mijn instructrice wees me laatst op een ander punt wat vooral ook voor de gezondheid van de ruiter belangrijk is. Namelijk wanneer je zelf smal bent, smal bekken, het niet zo bevorderlijk is om op een breed paard te rijden.
Ik kan me hier wel iets bij voorstellen. Jullie?
equinespirit.nl
Interessant! Daar kan ik me zeker iets bij voorstellen :P Maar denk je niet dat het ook een beetje afhangt van je leeftijd en hoe lenig je bent hoe snel je hier last van krijgt?
Take the time it takes, so it takes less time.
Bladwijzers