Hallo, het is even geleden dat ik actief op dit forum ben geweest, vond het niet meer zo leuk, maar wil nu toch weer wat actiever worden
Ik ben zo lekker bezig met m' LBI poown Romanic (kruising Tinker x Draver). Hij vind met name het At Liberty grondwerk leuk en bovenal PUZZELS !!!!!! Ik vind dit ook erg leuk maar ik zou toch eens wat meer willen rijden. We rijden op de Natural Hackamore. Buitenritjes geen probleem, de eerste 10 minuten moet het dieseltje even warm worden en hebben we beiden veel plezier mits de rit niet te lang is (lange ritten zijn 'bóóóring'
)
Maar, ik vind dat we ook wat meer oefeningen onder het zadel in de bak moeten doen, gymnastiseren dus. Dáár is mijn allessie het dus helemaal niet mee eens !!
Bakwerk is 'bóóóring'hoeveel hindernisjes, ballen, paaltjes, tonnen e.d. ik er ook in probeer te verwerken om het leuk voor hem te maken ! Hij is dan zó flegmatiek...wil gewoon echt NIET lopen. Ik blijf maar drijven anders gaat hij gewoon lekker stilstaan. Moeilijke oefeningetjes als zijwaarts over balkje, achteruit over balkje, oefeningen waarbij je niet echt hoeft te lopen vind ie dan nog wel leuk.....maar bijvoorbeeld een simpel rondje draven is een drama !
Voor mij hoeft hij écht niet doelloos circeltjes te lopen, maar ik zou zo graag es een ongecompliceerde hoefslag willen draven zonder kramp in m'n benen van het drijven te krijgen. Heb ik m'n string niet in de hand dan gaat ie zelfs helemáál niet
Wie kan mij tips geven hoe deze allerliefste knuffelpoown te motiveren![]()
Alvast dank !!
Bladwijzers