Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 37

Topic: Tips gevraagd ivm aanschaf trailer

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Tips gevraagd ivm aanschaf trailer

Maar moet je het laadvermogen nou delen door 4, of niet?

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik zou niet helemaal door vier delen omdat de gewichten per wiel niet altijd helemaal gelijk verdeeld zijn.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    38

OK, ik werk bij Vredestein dus hierbij de opheldering

Je kunt prima autobanden onder een aanhanger doen! Het water op de rijbaan wordt al door je auto weggereden, dus ze hebben het zelfs relatief makkelijk.
    Er bestaan autobanden en zogenaamde commercial banden. Die laatste hebben een veel zwaardere constructie en een dikker loopvlak.
    Maar die zijn ontworpen voor zwaar overbeladen bouwvakkers bussen/aanhangers. Een paardentrailer heeft dit niet nodig, 1,5 paards al helemaal niet (weegt immers niet meer dan een auto)

Het max gewicht per wiel is inderdaad Max gewicht trailer gedeeld door vier.
    Zolang de load index een gewicht toestaat wat hoger is dan dat is dat prima.
    Ik heb bijvoorbeeld 4x LI 91 = 615 kg, x4 is dat 2460. Mijn tweepaardstrailer mag beladen maximaal 2000 kg wegen dus dit is prima in orde.

http://www.vredestein.nl/autobanden/...een?Lang=nl-NL

Wat betreft ouderdom van de banden, er wordt aangeraden om ze na 10 jaar gebruik te vervangen (ook als de profieldiepte nog voldoet)
    En natuurlijk altijd in de gaten houden of het rubber geen scheuren vertoont, in zijkant en vooral in loopvlak.
    Dit wijst erop dat het rubber verouderd is, het wordt tijdens gebruik harder en verliest eigenschappen die belangrijk zijn voor grip op de weg.

Alles wat je zelf genoemd hebt wat je kunt checken aan de trailer is het wel zo'n beetje.
    Het is maar een lege aanhanger Veel plezier en succes met de zoektocht.

(voor mij is het uiteindelijk een aluminium bodem met volpolyester opbouw geworden, van het duitse merk Thiel. zeer aan te raden en een heel lichte trailer: 2-paards 650 kg leeg)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dank je wel Saskia, dat maakt het weer een stukje duidelijker!
    De trailer die ik wil kopen mag maximaal 1300 kilo wegen (incl. laadgewicht) dus de banden moeten dan een minimale LI hebben van 69, begrijp ik.
    Mooi, weet ik waar ik op moet letten!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Zo, ik heb een trailer gevonden!
    Nu nog langs de RDW om hem uit te voeren (ik heb 'm in Nederland gekocht), dan de trailer ophalen, mistlamp checken (die deed het nl. niet), 4 nieuwe banden erop en dan kan hij langs de TÜV!

Jippie!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Super!!

Ben je er al mee langs de TÜV geweest? Of kan dat niet zolang hij niet uitgevoerd is?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik moet hem vanavond nog ophalen Eveline! Ik ben net bij de RDW geweest en hij staat nu op mijn naam. Binnen twee weken moet hij bij de TÜV geweest zijn. Maar eerst nog even de banden regelen, dus ik denk dat het volgende week zal worden (deze week lukt niet meer). Hij leek verder technisch wel helemaal oké te zijn en er zit een vrij nieuwe bodem in, dus ik ga ervan uit dat hij die keuring wel doorkomt!

Ik word alleen doodziek van al die regeltjes omtrent het uitvoeren, wat een gezeik zeg, en iedereen zegt wat anders (zelfs de bevoegde instanties, die de helft van de tijd niet eens bereikbaar zijn). En aangezien ik me al chronisch ernstig overspannen voel, groeit het me wel enigszins boven het hoofd... puffffff....

Nou ja nog even doorbijten en dan kan ik straks eindelijk met Atli naar de kliniek!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ah, ik dacht misschien dat je hem voor aankoop eerst bij de TÜV liet checken om te zien of hij makkelijk door de keuring zou komen. Soms doet de TÜV al moeilijk als er een niet-origineel onderdeel op een auto zit, wat niet op de papieren staat.
    Succes ermee!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja dat klopt, zo hoorde ik dat ze al kunnen zeuren als je velgen van een ander merk hebt ofzo!

Maar we hebben 'm dus niet eerst laten keuren, dat is veel te omslachtig. We hebben 'm uitgebreid bekeken en uitgeprobeerd en alleen wat kleine dingetjes ontdekt (verlichting) en ja dus 4 nieuwe banden, maar verder lijkt me dat er niet zo veel meer mis zou kunnen zijn (hoop ik)...

Ik weet alleen niet of het in Duitsland verplicht is om een reserverwiel erbij te hebben (en dat heeft-ie niet...). Weet jij dat misschien, Eveline?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Nee, weet ik niet. Ik heb geen Duitse trailer

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ooooh nee, dat is waar ook!

Inmiddels heb ik gevonden wat reservewiel in het Duits is (Ersatzrad) en nu kon wel vinden hoe het zit: het is niet verplicht! Dus dat scheelt weer, hoef ik dat niet op stel en sprong nog te gaan regelen.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ik had helemaal geen last met het aan of afmelden. Nu is mijn trailer wel nieuw dus dat zal het niet zijn geweest maar ik ben niet bij de rdw of iets geweest. Gewoon naar de TUV en laten keuren, zeggen dat je wil invoeren en de rest ging bij mij vanzelf, ook met de auto...
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja Anna, ik heb 2 jaar geleden mijn auto ook op die manier ingevoerd. Als ze niks vinden is dat verder ook niet zo moeilijk.
    Maar met een tweedehands voertuig is het toch altijd spannender: vinden ze geen mankementen die ik zelf niet gezien heb, of waarvan ik niet eens weet dat ze het een probleem zouden vinden (zoals velgen van een ander merk, dat bedénk je toch niet?!)?

En aangezien dit een opgeknapte trailer is uit 1999... vind ik het toch wel spannend!
    Maar komt vast goed. En als er nog iets is, dan hoop ik maar dat manlief het in orde kan knutselen.

En dan... oefenen met trailerladen! Atli en Menglöd zijn al ruim 2 jaar nergens meer geweest, sinds ik mijn paardenwagentje heb verkocht (die durfde ik hier niet in te voeren, hihi)!

Belangrijk zijn vaak die metalen plaatjes aan de zijkant bij de trekhaak.
    www.niettevermijden.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Euhhhh metalen plaatjes aan de zijkant van de trekhaak...???
    Wat bedoel je precies?
    Aan de trekhaak van de auto?

Bladwijzers

Forum Rechten