Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Benodigdheden trailerritjes

Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Re:Benodigdheden trailerritjes

Over het je paard los op de trailer zetten: ik ken een paard dat ondersteboven in de trailer is beland, waarschijnlijk als gevolg van haar hoofd onder de stang door steken.
    Ik zou mijn paard dus nooit los op de trailer durven zetten, zeker omdat er op de bodem nog wel eens wat hooiresten willen liggen. Voor Karma is de voorstang ook vrij hoog dus die heeft sowieso de neiging om haar hoofd onder de stang door te steken.

Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Ik rij veel met de trailer, afgelopen week al drie keer bijvoorbeeld.

Bij mij hangt er standaard een hooinet in, mestboy staat in het voorstukje. In m'n trailer hangen leren stalhasters en halstertouwen met panieksluiting. Voor kleine stukjes haal ik het stalhalster over het touwhalster heen. In mijn auto ligt standaard een borstel en een hoevenkrabber, net als een mes. Mijn paarden staan zonder beenbescherming, ook op langere ritten. Ik heb geen zweetdekens op, maar gewone buitendekens want m'n achterzeil doe ik nooit dicht.

Bodembedekking heb ik niet in de trailer. Een opstapkrukje of emmer ook niet. Opstappen doe ik op een bankje of een randje, is nooit een probleem.
    Bodembedekking gebruiken is niet mijn intentie, doen we nu ook niet als we met anderen met de trailer weg gaan en eigenlijk heb ik het ook nog niet gemist.

Wat betreft die mestboy in het voorstukje, hoe bevestig je die of maak je die vast zodat hij niet gaat "dwalen" in je trailer?
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Ik heb 2 haakjes in mijn trailer gemaakt (van zo'n boogje waarmee ze normaal elektriciteitsbuis aan de muur bevestigen). Aan de ene hang ik het harkje op, de ander daar haak ik de steel van het mestbakje achter. Ik heb een aluminium trailer, heb die haakjes met een blindklinknagel bevestigd. In hout is het makkelijker, schroefje erin en klaar. Kan natuurlijk ook met een boutje en schroefje.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja scherp mes voor geval dat, 2 touwen met panieksluiting of zorgen dat je goed kunt vast zetten met een lus die je zo weer los trekt. Los in de trailer zou ik met Whoopie niet doen die draait zich bv om. Hooi doe ik altijd in de trailer, en ik gebruik wel transportbeschermers, voor geval dat ze zichzelf op haar hoeven of net daarboven gaat staan, Whoopie is nog wel eens wat onhandig. Goh container water is idd een tip als je met warm weer in de file komt te staan.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

M'n mestboy ligt bij kleine stukje gewoon voorin , als we verder reizen of met twee paarden dan gooi ik de mestboy achter in de achterbak van de auto. Voordeel van m'n auto is dat
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Toen ik woensdag Mo inladen wilde ik hem toch maar vastzetten, na dit topic. Helaas bleek Mo zijn hoofd gegroeid en pastte het stalhalster niet... toen met breekclipjes en touwhalster dan maar... Bij aankomst bleek dat Mo knopen kan losmaken... zodoende stond meneer de rest van de week toch maar los de trailer...

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik weet niet of t relevant is, maar ik zet mijn ponies ook niet vast in de kanarie.
    Ik heb een schot voor de voorstang, ik weet niet of dit gebruikelijk is.

Naast hooi en spullen om te wandelen of te rijden, neem ik niets mee. Ik moet er aandenken om een zweetdeken mee te nemen. Ik neem geen mestboy mee voor naar t bos. Thuis maken we de wagen altijd schoon en met mijn voet kan ik die ene drol ook wel aan de kant schuiven.

Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    43

Afgelopen weekend trailer gehaald! De bodem is nieuw maar gewoon (bewerkt) hout. Verkoper adviseerde om stro of wat anders erin te doen als we onderweg gaan maar dat wil ik eigenlijk niet. Dus toch even verder kijken of we er een rubberen gietvloer in laten leggen. Ik hou hem sowieso goed schoon en hij gaat elk jaar voor onderhoud. Die klemmetjes voor buizen te bevestigen moet ik nog gaan fixen, mestboy en hooinet inmiddels besteld.

Weet nog iemand waar ik een zadeltas kan vinden voor een vrij groot zadel? (Startrekk Comfort) Hij past helaas niet in de tas van de Decathlon...

Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Gefeliciteerd Angela!

Zelf vind ik het heel belangrijk om in de auto direct voor het grijpen een touw te hebben, evt een halster en altijd een mes, voor geval van nood.

Transportbeschermers gebruik ik nooit, hele bewuste kueze. Bodembedekking afhankelijk van de bodem maar nooit veel, dat kan glad worden.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten