Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Wanneer deken wisselen/af bijouder paard?

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re:Wanneer deken wisselen/af bijouder paard?

De dagen gaan lengen en bij mijn paarden kon ik de klok erop gelijk zetten dat ze dan gingen verharen, deken of geen deken dus dat had niet zo zeer met de warmte te maken. Een paar jaar terug ging het ineens nog sneeuwen en toen stond Timber al in d'r zomerhemd . Timber staat nu de hele winter zonder deken, maar als ik er heen ga (ik kom er niet zoveel meer) weet ik zeker dat ze ook aan het verharen is. Misschien iets minder dan met deken, maar verharen doet ze zeker.
    Dekens is lastig en het blijft een gevoelskwestie wat te doen.......meer kan ik er niet over roepen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Met dagen als vandaag ging hij overdag af. Als ik naar huis ging, ging hij weer om. Ik zou hem nu wel wisselen voor een 100 of 0 grams, maar wel opletten bij veel regen en nachtvorst.
    Zo deed ik het ook. In deze periode kan het nl. heerlijk weer zijn, zoals gisteren bij ons dan, maar vandaag was het weer koud en nat. Ook de nachten zijn soms nog behoorlijk fris. Als je de mogelijkheid hebt om het aan te passen, dan is dat fijn. Lukt dat niet, kies dan voor het koele alternatief (=dunnere deken). Dat heb ik zo geleerd. Ze hebben het immers sneller te warm dan te koud.

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Op dit moment doe ik inderdaad s'nachts de deken op (200 gr) en overdag grotendeels af. Ze lijkt het wel fijn te vinden en is ( als de deken weer op gaat) aardig modderig van het rollen. Ik borstel ze nu wel elke dag om de losse hare eruit te halen (ivm jeuk).

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik had al gekozen voor een regendeken, vrijdag toch maar de deken helemaal af gedaan,het is hier overdag zo warm.vanochtend toen ik kwam voelde ze wel lekker warm. Als het weer kouder of nat word doe ik er weer een deken op.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Het is al weer een paar week later. Vanwege het mooie weer heb ik alle dekens af gedaan. Met die mooie dagen had Hilbert het te warm onder de 100gr en Lisenka onder de 0 gr. Bij mij staan ze 's nachts nog binnen. Dus kunnen ze altijd droog liggen. Mocht het erg gaan regenen,dan doe ik hun wel een 0 gr regendeken op. Ik kan tussendoor niet wisselen en moet altijd een beslissing nemen voor 24 uur.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Bij ons zijn we bezig met de grote wissel truck.
    4 paarden met jassen aan, en overdag als het weer het toelaat gaan ze af.
    En s avonds doen we ze weer om. En vandaag lekker warm aan met die pokke regen.

Door het extreem warme weer van gisteren zijn ze gisteren allemaal spontaan begonnen met hun natuur jasjes uit te trekken. Woensdag alles nog vast en donderdag allemaal vol aan het verharen. Dagen als vandaag houd Maaike lekker haar regen jasje aan en de rest krijg gewoon extra hooi om warm te blijven.
    www.niettevermijden.com

Hier verharen ze al weken.

Ik hoef sophie niet eens te scheren ze verhaard schitterend
    En Nicky is weer bijna een valkje ipv wit Nicky is wel erg gevoelig voor kou sinds ze bevangen is geweest.
    Daarom ben ik heel strik met dekens.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ik heb nu 1,5 week deken compleet af, bevalt Wonder prima. Het is ook niet meer echt koud.

Van de week heb ik deken 1 nacht op gedaan ivm regen, alleen gisteren vergeten. Ach ze overleeft het vast.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ze stond vanmorgen vrijwillig buiten..
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Het scheelt wel heel erg als ze ergens kunnen schuilen.

Bij ons is het helemaal open, 1 windgat
    Waardoor het soms echt fris is.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Ze stond vanmorgen vrijwillig buiten..
    Zegt genoeg
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten