Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: De kracht van een RBI

  1. #1

    De kracht van een RBI

    Hallo Allemaal,

    Ik was erg benieuwd naar wat jullie ervaren als de kracht van een RBI.
    Zelf was ik aan het nadenken hierover omdat ik het contact met mijn RBI verzorgpaard erg intensief vond. Toen bedacht ik me dat dat komt omdat ik wel weet wat ik moet doen en vooral heel veel heb geinvesteerd in kleine stapjes, eerlijkheid, geduld, tijd, veel friendly game enz.

    Toen dacht ik ineens, wat is eigenlijk de kracht van haarzelf? Ze is rustig, vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk, zacht. Daarom een betrouwbaar paard voor mij.
    Maar waar zijn RBI's volgens jullie goed in?

    Oja, ik kom erop omdat ik sinds kort met een LBE aan het spelen ben en dat zoveel makkelijker gaat voor mij. Ws omdat het dichter bij mijzelf ligt, maar ook omdat ik meer geoefend ben nu na 2 paarden. (LBI en RBI) tEn wat is passend volgens de horsenality/humanality filosofie? Juist het tegenovergestelde van jezelf of meer in de richting van je eigen karakter? Tegenovergesteld is wel bijzonder leerzaam vind ik, maar dus ook super intens daardoor.

    Brand los, ben erg benieuwd!

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:De kracht van een RBI

    Ik heb toevallig een topic geopend eens over horsenality en humanality en wat met elkaar matcht.

    Kracht van een RB-I, voor mij alles. :P Nee, mijn ervaring was vooral de onwijze will to please. En dat is gelijk wat ik verschrikkelijk mis bij mijn LB-E. Hij kan alles, maar een beetje en op zijn manier. :P
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:De kracht van een RBI

    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:De kracht van een RBI

    Dat topic waar Dyonne het over heeft is zeker een antwoord op je vraag over de juiste match. Maar eigenlijk zeg je het zelf al: dichter bij jezelf is gemakkelijker, tegenovergesteld is meer een uitdaging maar daar leer je dan ook wel heel veel van. Ik persoonlijk denk dat het echt af hangt van paard tot paard en mens tot mens en dat er zo geen lijnen in te trekken zijn van "die horsenality gaat goed met die humanility". Waarom? Omdat je met een paard met dezelfde horsenality als jouw humanality juist ook veel problemen kan hebben denk ik, als je met dezelfde negatieve kanten zit, en omgekeerd kun je elkaar juist aanvullen als je tegenovergesteld bent aan je paard.

    De sterke kant van een RBI is volgens mij ook dat als je het juist aanpakt je het trouwste paard van de hele wereld hebt! Dan hoeven ze niet per se meer van alles bang te zijn want jij bent zijn/haar leider. Gewoon helemaal wat jij schreef: zacht, lief, gehoorzaam, eerlijk, trouw, ...
    Take the time it takes, so it takes less time.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •