Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Sieltec tuig

  1. #1
    Actief Forumlid Eline en Idaho's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    454
    Dagboek Berichten
    5

    Sieltec tuig

    Hoi

    Omdat Ed Hardy bijna drie is zijn wij ons een beetje aan het voorbereiden op zijn mencarrière. Wij willen graag goed materiaal en zijn er achter dat daar toch wel een prijskaartje aan hangt. Zo zou de prijs voor een enkelspan tuig voor nu en een dubbelspan tuig voor als Fernando ook drie is op kunnen lopen tot 1100 euro . We werden gewezen op de tuigen van Sieltec een combinatie van nylon en neopreen, ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft of wat jullie mening is. Informatie over de tuigen staat op http://www.sieltec.de/nederlands/.


  2. #2
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Sieltec tuig

    Ik heb een tuig van Sieltec waarmee je iemand op skies kunt trekken of een sleetje erachter kunt hangen. Bevalt goed maar dat is natuurlijk geen zwaar gebruik. Het ziet er allemaal degelijk en sterk uit maar ik vraag me wel af hoe huidvriendelijk al dat kunststof is bij intensief gebruik. Het gebruikte touw is wel heel glad, zal denk ik niet snel schuren.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Sieltec tuig

    Mijn voorkeur zou het niet hebben als je van plan bent actief te gaan mennen. Al heb ik het nooit echt in handen gehad.
    Bedenkt dat een goed zadel mogelijk nog veel duurder is dan een tuig.
    Ik heb een Ideal Luxe Marathon tuig.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4
    Actief Forumlid Eline en Idaho's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    454
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Sieltec tuig

    OP het gebied van mennen zijn wij nog echte beginners. Heb ook geen idee hoe fanatiek we ooit gaan worden. Ik weet hoe duur zadels kunnen zijn, heb een op maat gemaakte op mijn paardje liggen (weet dat hij duur was maar heb de rekening nooit gezien, die mocht naar oma )

  5. #5
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Sieltec tuig

    ideal heeft ook combi-tuigen. Die kun je van enkelspan naar 2 span ombouwen en terug.
    En wat ik al eens schreef, bij Agradi hebben ze mooie lederen tuigjes voor rond de 100 euro per tuigje. En dus 200 euro voor 2 span. Ik heb het tuigje gezien bij de buren. Ik zou het zo kopen voor mijn shet.

  6. #6
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Sieltec tuig

    Ik zou eerder kiezen voor Sieltec dan voor zo'n goedkoop leren tuigje als je echt serieus wilt mennen. Goedkope tuigen zijn vaak van mindere kwaliteit leer en vaak ook alleen maar geschikt voor een lichte showwagen. Ik vind zelf Ideal ook echt mooi spul, en die hebben ook goede tuigen van een soort kunststof. Ziet er allemaal wat meer profi uit dan Sieltec. Kost ook wel weer meer natuurlijk.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  7. #7
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Sieltec tuig

    Niet van die 100 euro tuigjes kopen, dan liever tweedehands. Een normaal enkelspantuig is niet voor tweespan te gebruiken. Dus gewoon twee enkelspantuigen kopen is niet echt een optie.
    Een combituig kan wel natuurlijk.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #8

    Re:Sieltec tuig

    Ik weet dat er menners zien die het veel gebruiken en er erg tevreden mee zijn. Ik heb het nooit gebruikt, maar wel eens op paard en koets in handen gehad en kan dat me absoluut niet voorstellen.

  9. #9
    Actief Forumlid Eline en Idaho's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    454
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Sieltec tuig

    Bedankt voor jullie reacties. Het ziet er naar uit dat het toch een sieltectuig gaat worden. Het Ideal tuig heb ik ook gezien en is ook erg mooi. Wellicht maken we ooit nog eens de overstap eerst maar eens kijken of wij en de paardjes het mennen wel echt leuk vinden.

    Aan het begin van onze zoektocht kwamen we idd veel 'goedkope' leren tuigjes tegen met veel wisselende verhalen. Van ongelukken door stug leer als slechte pasvormen. We werden op Sieltec gewezen door mensen die al langere tijd met een span shetlanders mennen, zij zijn er groot fan van, het is lekker licht en makkelijk schoon te maken en ook nog eens erg sterk. Ben heel benieuwd. Dit weekend de paardjes maar eens opmeten.

  10. #10
    Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    gendt (dorp tussen arnhem en nijmegen)
    Berichten
    856

    Re:Sieltec tuig

    Ik heb zeer goede ervaringen met sieltec tuig. Ik heb jaren gegroomd in de trekpaarden menwedstrijdsport. En vele hadden voor de marathons een sieltec tuig. Vooral omdat dit zo goed schoon te maken is. Wel moet je het goed op maat laten maken. Er is wel een ander verstelbaar maar toch. En de onderleggers moeten breed en dik genoeg zijn. Eventueel heb ik denk nog wel wat foto's van de tuigen mocht je dat fijn vinden.
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

  11. #11
    Actief Forumlid Eline en Idaho's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    454
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Sieltec tuig

    We hebben inmiddels een bestellijst ontvangen en kunnen daar alle maten van de paardjes op noteren. Ze zullen beide nog wel wat groeien (fernando is nu 2) omdat we hem in het voorjaar gaan castreren zal hij vooral nog in de hoogte en wat minder in de breedte gaan groeien. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om wat extra lengte in de touwen te houden zodat we nooit te kort zullen hebben.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •