Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: jong paard: rechter- en linkergallop al belangrijk?

  1. #16
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:jong paard: rechter- en linkergallop al belangrijk?

    Binnenheup vooruit en buitenbeen iets naar achter ja , alleen dan geef ik eigenlijk alleen nog een klein duwtje met met binnenbeen.

    Voor de rechtergalop is het namelijk niet het linkerachterbeen dat de enegie voor de galopsprong moet leveren maar het rechterachterbeen dacht ik. Als het rechterachterbeen in stap of draf onder de massa is dan kan staan de benen ahw al in galopstand, dus binnenbeen voor, buitenbeen achter, en kan dat been de kracht leveren om aan te springen.
    Zou je de eerste sprong initieren vanuit het buitenachterbeen dan moet het paard ahw nog omspringen met de achterhand.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  2. #17

    Re:jong paard: rechter- en linkergallop al belangrijk?

    Oei een klein beetje verwarring nu bij mij (maar geeft niks!)

    Ik heb het inderdaad ook altijd geleerd dmv buitenbeen iets naar achter, binnenbeen voor de go. Ik ben van plan dat dan ook zo te handhaven. Zodra ik mijn rechterbeen bij mijn oudste paard iets naar achter verplaats, weet ze meteen dat ik linkergallop vraag. Ze gaat niet altijd supersoepel in die linkergallop maar ik voel gewoon dat ze bezig is met mijn vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Wat dat betreft is het gewoon een afspraakje tussen ons. De vraag is echter wat zeg je dan eigenlijk met je buitenbeen? Voor de linkergallop zeg je dan tegen het rechterachterbeen van het paard dat ie actief naar voren moet gaan? Want die gaat als eerste, toch? Dat is dus niet hetzelfde als 'onder de massa treden' als ik hier begrijp? Want als je in de bak zou aanspringen, in een bocht, dan klinkt het wel logisch dat juist het binnenachterbeen onder de massa moet treden zoals iemand opmerkte, ja als die niet genoeg ondertreedt vliegt je paard uit de bocht, tenminste zo zie ik het nu voor me.. En dus moet je (dan?) misschien extra aandacht besteden aan je binnenbeen?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •