Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 49

Topic: Enkele beginnersvragen

Anonymous
    Guest

Re: Enkele beginnersvragen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    Inderdaad,om eerlijk te zijn,ik heb nu niets aan het pakket,ok ik kan het doorlezen maar ik kan gewoonweg niet oefenen met hem
    zo lang je het niet geoefend hebt, zou ik het erg onverstandig vinden als je op een touwhalster buiten ging rijden, doe er dan een bit in, zoals je gewend bent en ga pas op een touwhalster rijden als je eraan toe bent
    Rijden doe ik niet Dus jij vind dat ik een bit moet indoen?

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Gast ben ik trouwens

Niek,gaat dat niet vervelen?Een uurtje rondstappen rond de manege?

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Vervelen?? Je doet dit niet voor de lol, maar voor de gezondheid van je paard! Mn vorige paard hebben we 1 jaar gehad en in dat jaar 2 keer gereden en de rest van de tijd was ze stokkreupel. Toen hebben we gestapt, gestapt en gestapt. Het was een hete hannoveraanse merrie terwijl ik rustige manegeponies gewend was. Ik kon ook niet met haar naar buiten, dus bleef ik op het erf en in de bak. Dit was wel eens saai ja, maar soms was het ook heel gezellig.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Vervelen?? Je doet dit niet voor de lol, maar voor de gezondheid van je paard! Mn vorige paard hebben we 1 jaar gehad en in dat jaar 2 keer gereden en de rest van de tijd was ze stokkreupel. Toen hebben we gestapt, gestapt en gestapt. Het was een hete hannoveraanse merrie terwijl ik rustige manegeponies gewend was. Ik kon ook niet met haar naar buiten, dus bleef ik op het erf en in de bak. Dit was wel eens saai ja, maar soms was het ook heel gezellig.
    Nee,ik doet dit niet voor de lol,het gaat om hem,als iets hem verveelt gaat ie al gauw zelf vervelend doen

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Maak het dan leuk! Misschien kun je hem wat simpele dingen laten doen mbv clickertraining tijdens het stappen. Met die merrie heb ik dat ook gedaan om haar koest te houden. Ik kon er geen bal van, maar leuk was het wel. Misschien kun je de eerste drie games al oefenen, zodat je je paard naar achteren kunt drijven wanneer hij vervelend doet en je in wilt halen.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Maak het dan leuk! Misschien kun je hem wat simpele dingen laten doen mbv clickertraining tijdens het stappen. Met die merrie heb ik dat ook gedaan om haar koest te houden. Ik kon er geen bal van, maar leuk was het wel. Misschien kun je de eerste drie games al oefenen, zodat je je paard naar achteren kunt drijven wanneer hij vervelend doet en je in wilt halen.
    Dat is een goed idee!
    Als ik alle spullen heb(leadrope 12ft,touwhalster en carrotstick)ga ik het eens doen,nu kan ik nog niks.Ben even aan het denken hoe ik het zo gezellig kan maken

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Gast ben ik trouwens

Het zal jou eerder vervelen dan het paard .. het moet toch gewoon... gewoon lekker doorstappen, tegen 'm kletsen, gewoon doen, liedje zingen of fluiten wil ook nog wel 's helpen ) . Trouwens, waar zit die blessure eigenlijk? Ik heb zelf vaak genoeg met geblesseerde paarden moeten lopen - dat was nooit meer dan een minuut of 20 per keer, zeker in het geval van een peesblessure.

Anonymous
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jannepauli
    Gast ben ik trouwens

Het zal jou eerder vervelen dan het paard .. het moet toch gewoon... gewoon lekker doorstappen, tegen 'm kletsen, gewoon doen, liedje zingen of fluiten wil ook nog wel 's helpen ) . Trouwens, waar zit die blessure eigenlijk? Ik heb zelf vaak genoeg met geblesseerde paarden moeten lopen - dat was nooit meer dan een minuut of 20 per keer, zeker in het geval van een peesblessure.
    Fluiten kan ik niet Toch bedankt
    De blessure zit in de rechtervoorpees,de achterste
    Heb al verschillende keren rondgekeken maar nog nooit de naam te weten gekomen,misschien weten jullie een plaatje??
    Waarom maar 20minuten?Als hij goed stapt en niet kreupel erna,waarom niet langer?

Anonymous
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Anonymous
    Gast ben ik trouwens

Fluiten kan ik niet Toch bedankt
    De blessure zit in de rechtervoorpees,de achterste
    Heb al verschillende keren rondgekeken maar nog nooit de naam te weten gekomen,misschien weten jullie een plaatje??
    Waarom maar 20minuten?Als hij goed stapt en niet kreupel erna,waarom niet langer?

Aangemeld
    Oct 2005

Die laatste ben ik,er ging wat mis met mijn pc

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik denk dat je de oppervlakkige buigpees bedoelt?

Hier is een link naar een plaatje waar de pezen op staan:

http://www.osteopaard.nl/Plaatjes/Anato ... nPaard.jpg

De groen gekleurde is de oppervlakkige buigpees, de blauwe is de diepe buigpees.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Jannepauli
    Guest

Ik zat me trouwens te bedenken: staat het paard de rest van de tijd ( dus als je niet aan het wandelen bent) op stal soms? Dan lijkt het me ook wel een beetje logisch dat-ie buiten wat 'fris' is.
    Die 20 minuten: dat is een soort gouden regel - langer lopen heeft geen zin, is zelfs niet echt aan te raden bij een peesblessure. Beter zou zijn om meerdere keren per dag (3, 4 keer) 20-30 minuten over het harde te lopen.
    Kan het paard niet in een paddock, of een klein stukje afgezet weiland? Dan heeft-ie wat meer te kijken en te doen en rustige, natuurlijke beweging. Stalrust doet op den duur ook geen goed.

Aangemeld
    Oct 2005

Ik zat me trouwens te bedenken: staat het paard de rest van de tijd ( dus als je niet aan het wandelen bent) op stal soms? Dan lijkt het me ook wel een beetje logisch dat-ie buiten wat 'fris' is.
    Die 20 minuten: dat is een soort gouden regel - langer lopen heeft geen zin, is zelfs niet echt aan te raden bij een peesblessure. Beter zou zijn om meerdere keren per dag (3, 4 keer) 20-30 minuten over het harde te lopen.
    Kan het paard niet in een paddock, of een klein stukje afgezet weiland? Dan heeft-ie wat meer te kijken en te doen en rustige, natuurlijke beweging. Stalrust doet op den duur ook geen goed.
    Ja hij staat op stal,die frisheid heeft hij enkel als we gaan wandelen,was vroeger ook al zo.Meerdere keren per dag kan ik helaas niet gaan.
    Max 2x per dag,de eigenaar en dan nog eens ik.
    Mijn ouders willen niet meer dan 1x gaan en de eigenaar waarschijnlijk ook niet,zou het niet weten.Het paard kan inderdaad in een paddock maar dan begint hij rond te springen,bokken en galloperen en dat is foutu voor een pees...

@Prompertje,ja ik denk wel dat dat dien is!Bedankt voor het plaatje!

Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Wat mij een geod idee lijkt is het dually halster van Monty Roberts aan schaffen. Ik heb begin dit jaar mijn eigen paard gekocht 2,5 jaar oud en vrij groen. Is altijd met halster en ketting door de mond in de bak gezet. Ik dacht oh even een halster aan en komt goed. Nou heb wel 20 x geskiet met mijn paard. Ik was radeloos trok me gewoon mee en kon niks. Ben naar Monty roberts geweest halster daar gekocht wat overigens niet goedkoop was, maar heb daar zoveel plezier van gehad. Het paard leert op een vriendelijke manier toch naar je te luisteren. Mijn paard is inmiddels zover dat ik haar zo los mee kan nemen.

Succes met een oplossing vinden.

Groetjes Lidia en Vita.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

hm Vita. ken dat halster en vraag me af of dat wel zo vriendelijk is als jij beweert. Het kwam op mij over als een veredeld halster met hengstenketting, waarbij de druk niet gelijk loslaat op het moment dat het paard reageert.
    Als je paard je overal naartoe trekt kan het heel goed helpen om je paard te leren wijken voor druk mbv het touwhalster. Oefen dit eerst veilig op de manege, voor je er ook maar over denkt om naar buiten te gaan. Laat dat bitgebruik nou even zitten want een bit is voor verfijning van je hulpen. Gebruik het alsjeblieft niet als krachtmiddel!

Bladwijzers

Forum Rechten