Een aantal dagen geleden heb ik besloten om met mijn vzpaard PNH te gaan doen.Van de eigenaar mag ik alvast beginnen maar ik heb nog niet pakket level 1,daarin moet hij nog toestemmen
Afijn,ik ben dus alvast al begonnen en ik moet zeggen dat het al goede resultaten levert(gisteren serieus begonnen)Maar toch heb ik enkele vragen:
Hoevaak doen jullie het per week en hoelang?(grondwerk).
Rijden jullie ook nog op de 'normale manier'?Combineren jullie dat?Want mijn vzpaard heeft een peesblessure en mag na enkele maanden pas weer bereden worden,de eigenaar heeft het geduld niet echt om via PNH te rijden(duurt nog te lang)dus ik moet het weer opbouwen met hem,is dat een goed idee?Of is dat te verwarrend?Zelf ben ik ertegen
Ik ben begonnen met wijken voor druk,met de Friendly game zelf gaat het al heel goed,hij laat zich overal aanraken,etc(die had ik helemaal in het begin er al ingestopt)dus ik ging door naar wijken voor druk
Naar achteren lopen gaat super!!(Zeker als je bedenkt dat ik er eerst mijn volle gewicht moest tegenaanleunen en nu alleen maar een beetje moet duwen met mijn handen)Maar de voorhand en de achterhand wijken lukt niet goed,alleen de achterhand gaat super maar ik heb kans dat hij rondjes rond me gaat lopen,de voorhand is een ramp,hij ziet het aan als een signaal om te stappen.Hoe los ik dit op??
Ook is het me een raadsel hoe mensen leren je paard vooruit te stappen op druk als je op zijn kont duwt of hoe je hem leert achteruit gaan door op het hoofd te duwen.Wie kan mij hier meer uitleg over geven??
Zoals ik al zei maken we vorderingen,voor de geïnteresseerden noem ik ze even op:
*Achteruit lopen(hierboven beschreven)
*Stappen en stoppen op commando
*Achterhand wijken
*In de douche gaan,dit is mijn beste resultaat!!!Vorige week was het nog een catastrofe,paard liep je omver,ging de andere kant uit etc....2(!!)heb ik het hoofdstel erbij genomen maar dat heb ik gelaten vandaag en hij ging er perfect met halster in!!Ook met commando stappen en druk afnemen als hij erin is...Gisteren ging hij in het donker erin!(douche is normaal verlicht)Ok,voor de zekerheid bit en ketting gisteren erbij genomen maar het was amper nodig geweest en zie nu vandaag!!![]()
Hopelijk kan iemand mij meer uitleg geven over mijn vragen
Maar let wel op,ik heb mijn pakket nog niet dus echt specifieke aanwijzingen heb ik niet(enkel de basisuitleg)en ook ben ik nog erg onzeker
Mensen op stal die dit paard kennen vallen omver van verbazing![]()
Bladwijzers