Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 49 van de 49

Topic: Enkele beginnersvragen

Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Enkele beginnersvragen

Nee dat klopt jij bent vernatwoordelijk om de druk er meteen af te halen!!!! Op die manier krijgt jouw paard de beloning voor zijn goede gedrag.

Verder is het halster heel dik dus werkt dit niet scherp in. En ik spreek uit ervaring dat dit goed werkt.

Ik heb dit in het begin heel intensief gedaan nu heb ik geen halster meer nodig. Dus om je paard het goed te leren wil dit halster wel helpen denk ik daarna kun je overgaan op iets anders.

Het is maar een advies en ik vertel vanuit mijn ervaring dat het werkt.

Het is geen must.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Nee dat klopt jij bent vernatwoordelijk om de druk er meteen af te halen!!!!
    Klopt, maar met een aansnoerend effect gaat dit echt niet... En dat het halster zo dik en zacht is, is naar mij mening alleen maar een nadeel. Zo is het samentrekkende effect alleen maar groter, omdat er meer kracht voor nodig is om genoeg discomfort te bieden om voor te wijken.

Als je paard je zo genadeloos meesleurt, kun je heel simpel de achterhand van je af drijven, zodat het paard zn voorhand naar je toe draait en zn kracht niet meer tegen je kan gebruiken. En de drivinggame kun je leren op een afgezet stukje of een bak, zodat je kunt oefenen zonder dat je achter je paard aan wordt getrokken van hot naar her.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

De bedoeling van dit halster is dat als je paard niet luistert discomfort krijgt maar het halster blijft absoluut niet vastzitten of zo. Omdat als je paard goed meeloopt de discomfort ervanaf gaat.

Maar iedereen zijn eigen mening.

Ik ben in ieder geval geweldig geholpen door dit halster.

Veel succes met je paard en ik hoop dat het beter gaat!!!!met welke manier ook...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ja, dat is inderdaad de bedoeling van het halster, dat weet ik ook, maar het jammere van het halster is dat het helaas niet zo goed werkt als ze bedoeld hebben.
    Zo valt de druk niet in 1x weg als je de leadrope los laat. Doordat het een beetje blijft hangen (dat is wat ik tenminste op de video gezien heb) ben je eigenlijk altijd net te laat met je beloning.

Maar fijn dat het voor jou geholpen heeft!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten