Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 36

Topic: Ervaring met Hit actief stal

Ervaring met Hit actief stal

Ik heb eenaantal vragen over hit actief stallen.
    Wie heeft er ervaring mee, en welke voordelen heeft het.
    Kun je je paard ook afzonderlijke voeren of is dat niet mogelijk ?

heeft het ook nadelen. ?

ik heb het zelf nog nooit van dichtbij gezien, enkel foto,s en filmpjes.
    Dat geeft wel iets een beeld.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re:Ervaring met Hit actief stal

Flashy en Kito staan sinds mei afgelopen jaar in de hit actief in Loosdrecht. Ik vind het een prachtig systeem. Je weet precies hoeveel je paard eet. Je kunt afgepast kiezen voor bijvoeren met brok of vitaminenbrokjes. Uiteraard kan ik buiten de hitactiefstal mijn paarden nog bijvoeren met wat ik wil. De computer kan ingesteld worden op 0 tot 400 min hooi halen. Door het systeem wordt dat prachtig over een tijd van 24 uur verdeeld. De paarden krijgen dus de hele dag en nacht door hun voer in kleine hoeveelheden binnen. Flashy heeft best een tijd moeten wennen aan het systeem. Zij is een paardje wat liever alleen wat buiten de kudde staat en ze moest echt even dapper genoeg worden om zelf de voerstations in te lopen langs de andere paarden. Toen ze dit eenmaal door had, ging het prima.

Voorheen stonden ze in een kudde 24 uur buiten en kregen twee keer per dag een hoeveelheid hooi of kuil gevoerd. Verder konden ze gras eten zoveel ze wilden ( afhankelijk van het seizoen meer of minder aanwezig). Beide werden toen in het voorjaar eigenlijk altijd te dik en in de winter aten ze veel te snel alles op waarna ze uren niks hadden tot ze weer gevoerd werden. Als we ze onbeperkt gaven (hebben we ook geprobeerd) werden ze echt veel te dik.

Voor mij werkt dit hit actief systeem dus heel goed. Flashy en Kito zien er heel goed uit en zijn mooi op gewicht.

Kito is veel meer gericht op de kudde en maakte al sneller vrienden. Daardoor had hij het eten uit de stations ook eerder door en durfde hij meer. Later ging het bij allebei goed dus...

En in de zomer gaan ze dan 24/7 op het gras naast de hit actief stal ?

Want dat is iets waar het overal nogal wisselt. En mijn grootste zorg

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

In de zomer gaan ze maximaal 3 uur het gras op. Daarna terug in de hit actief ruimte

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door irene
    In de zomer gaan ze maximaal 3 uur het gras op. Daarna terug in de hit actief ruimte
    oke, dat is wel overal anders.

ik heb inmiddels van wendela hier op forum via facebook fijne info ontvangen.
    Ik denk dat ik wel iets wijzer ben geworden.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Die waar wendela heeft gestaan is dezelfde hit actief. Ik denk dat veel staat of valt met de inrichting en kudde. Ik heb een hit actief met een fijne rustige kudde gezien en eentje met een hele onrustige steeds wisselende kudde en dat i een groot verschil!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Die waar wendela heeft gestaan is dezelfde hit actief. Ik denk dat veel staat of valt met de inrichting en kudde. Ik heb een hit actief met een fijne rustige kudde gezien en eentje met een hele onrustige steeds wisselende kudde en dat i een groot verschil!
    Oke, maar jou is over algemeen goed bevallen?

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen
    Wil je soms ook naar zoiets?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen
    Wil je soms ook naar zoiets?
    Niet per direct. Maar ik wil in de toekomst wel wat anders.
    Daar kan ik heel eerlijk over zijn.
    Wat mij nog mooier lijkt is eigen pension stal. In dit systeem.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Volgens mij heeft sjobrend van Maaike hier ook op zo'n stal gestaan als ik mij niet vergis.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Volgens mij heeft sjobrend van Maaike hier ook op zo'n stal gestaan als ik mij niet vergis.
    oke, ik ben op moment op bokt aan lezen, en daar wisselen de verhalen enorm.
    Vooral qua stal, er zijn er nogal wat.
    Hier in de buut is de keus niet bepaald ruim. Ze zijn hier dol op op hokken.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Als je in de toekomst misschien een pensionstal wil beginnen zijn er nog wel meer systemen om paarden in een kudde te houden.
    Manege de burcht in Barneveld heeft een andere manier van houden bijv, maar wel in een kudde.
    En er zijn nog wel meer in ontwikkeling.
    Je kunt ook klein beginnen met weinig investeringen, en dan later aanpassen en automatiseren.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marion
    Als je in de toekomst misschien een pensionstal wil beginnen zijn er nog wel meer systemen om paarden in een kudde te houden.
    Manege de burcht in Barneveld heeft een andere manier van houden bijv, maar wel in een kudde.
    En er zijn nog wel meer in ontwikkeling.
    Je kunt ook klein beginnen met weinig investeringen, en dan later aanpassen en automatiseren.

Klopt idd, er zijn zoveel mooie dingen.
    helaas zijn de banken niet heel vrij in leningen ofz. Dus dat zal er de komende jaren niet inzitten.

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re:

Hit actief stal beviel prima. Ondanks vele paarden en wisselingen een verbazend rustige kudde. Het grootste probleem met de actief stallen is de bodem. Dat wordt toch vaak een troep. In laag gelegen NL ook niet zo'n verassing natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Hit actief stal beviel prima. Ondanks vele paarden en wisselingen een verbazend rustige kudde. Het grootste probleem met de actief stallen is de bodem. Dat wordt toch vaak een troep. In laag gelegen NL ook niet zo'n verassing natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
    werd dat zand nooit vervangen ?
    Ik ga vandaag een blik werpen in een hit actief stal. Ben erg benieuwd. En vooral heel nieuwsgierig.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten