Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: is dit nog een eerlijke squeeze game?

  1. #16
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik denk dat het inderdaad belangrijk is dat je zelf heel zeker bent. Het maakt op zich niet zo veel uit waar je aan twijfelt, je paard zal het toch wel voelen als je ergens aan twijfelt.
    Ik zou het zelf wel doen denk ik. Gewoon te voet, paard achter je. En gaan. Niet twijfelen. Gewoon doorlopen. Er lijkt me weinig kans dat ze dan ergens in het midden plots willen draaien, of hun voeten daar aan de zijkant ertussen zullen wringen. Het enige wat wel zeker ok moet zijn is je leiderschap zodat je zeker bent dat je paard niet over je heen zal lopen.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  2. #17
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik zou ook twijfelen, vanwege de spleet en omdat het te smal is om naast je paard te lopen. Heb één keer mogen ervaren wat er gebeurt als je paard door je heen loopt in zo'n situatie en dat is niet voor herhaling vatbaar. Aan de andere kant, als ze er echt niet van onder de indruk zijn, er weinig kans is op onverwachte dingen (fietsers achterop, of gillende kinderen bv) en jij hebt er vertrouwen in, moet het wel kunnen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  3. #18
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik zou het met Wico moeten opbouwen, maar ik zou het net super vinden zo een brug in de buurt!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #19
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Brrrr ik zou zélf niet eens over die brug durven...
    Maar goed aan die info heb jij verder niks.

    Wat ik me nog wel afvroeg: stel dat je erover heen komt, maar je paard wil niet meer mee terug.
    Heb je dan nog een andere mogelijkheid om thuis te komen?

  5. #20

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik zou het ook als een uitdaging zien. Wij hebben hier heel van die kleine bruggetjes over water. Ook enge bruggetjes.
    Maar je zou een stuk achterwaarts kunnen doen en weer voorwaarts. Of een stukje voorwaarts en weer naar achteren er weer af.
    En misschien oefenen met 2 personen, zodat je elkaar kunt helpen.

  6. #21

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Net nog ff terug geweest. De spleet is inderdaad een enorm aandachtspunt. Ik zou hem niet lopen met mijn paard achter me. Dat vind ik echt heel erg eng. Ik zou hem eerder vanuit zone 4 pakken.

    Als ik aan de andere kant ben en ze willen niet terug halen we de trailer op en rijden we naar de andere kant. Zal een km of 10 zijn. Dus dat is niet erg. Maar als ze niet verder willen in het midden omdat daar een beton stuk zit dan heb ik een grotere uitdaging.

    Het is ook niet persee een must om over die brug heen te gaan meer een uitdaging en de vraag of het een eerlijke vraag is. Leuk is het wel als het kan.

    Voor nu zie ik het als een grote uitdaging met een open einde of we er over heen gaan of kunnen. Net met Lady rond om de brug gespeeld en zij vond heel duidelijk benden bij de brug heel spannen waar het water door een kano geul klettert.

    En als ik hem überhaupt oversteek dan doe ik dat niet alleen maar zal Dean er zeker bij zijn.
    www.niettevermijden.com

  7. #22
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Als je het van het gewicht zeker weet dan zou het indien er geen hoefje tussen pat bij opzij stappen wel moeten lukken lijkt mij

  8. #23
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik zou het niet doen. Voetgangersbruggen zijn niet ontworpen om het gewicht van een paard met puntbelasting (de hoeven) te dragen. Het kan 99 keer goed gaan, maar als de brug er niet voor ontworpen is, kun je er op wachten dat de belasting een keer te groot wordt en het paard door een rooster zakt. Ik weet wel iets van draagconstructies, omdat wij op ons bedrijf ons altijd af moeten vragen of bijvoorbeeld onze kleine veegmachines wel over een voetgangersbrug kunnen. Niet, dus.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  9. #24
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    En wat als je het bij de gemeente eens vraagt of de brug gebouwd is voor dit soort belasting?

    Ik vind de spleet aan de kant eng, je moet wel zeker weten dat ze daar niet tussen kunnen komen met hun hoef of daar in schieten en vervolgens schrikken. Op zich om over te steken daar zou ik geen moeite mee hebben mits mijn paard het ok vind dus oeverloos approach en retraite totdat er voldoende zelfvertrouwen is.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #25
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Wat een bijzonder situatie, en een lastige wat mij betreft. Er zijn al goede punten naar voren gebracht.
    Zou idd ook zekerheid willen over de belastbaarheid. Ook ivm verzekering en aansprakelijkheid.
    De spleet lijkt me eng, want het staal kan glad zijn. Hebben de paarden die eroverheen moeten ijzers? Dan zou het voor mij een no go zijn.
    Kan de eigenaar van de brug of van het land (in overleg met), mits deze sterk genoeg is, misschien een aanpassing doen?
    Als er juridisch recht van overpad is, en de verbinding is tussen weilanden, dan zou de eigenaar van de brugdeze wellcht bruikbaar moeten maken voor veilige doorgang met dieren/paarden?

  11. #26

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ligt wat mij betreft aan jullie basis. En je kunt approach and retreat doen aan het begin met een soort yoyo paar stapjes en weer terug.
    Als het kan met gewicht lijkt het mij de ultieme test. Mits verantwoord uitgevoerd.
    En tja, je heb natuurlijk weinig escape als je in het midden bent, daarom misschien niet verantwoord en met te grote gevolgen. Dan is set up for succes natuurlijk wel een uitgangspunt.

    Bij twijfel niet oversteken

  12. #27
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    case closed. lijkt me....
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  13. #28

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Whinney gaat inderdaad netjes er over heen. Ik weet zeker dat Odet en Lady er ook over heen zouden gaan maar ik durf het niet aan vanwege de belastbaarheid. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik er achter kan komen bij de gemeente.
    www.niettevermijden.com

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •