Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: is dit nog een eerlijke squeeze game?

  1. #1

    is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Even een vraag uit mijn dagboek.

    We hebben een nieuwe wei erbij. We zitten aan een mooi natuur gebied maar het mooiste natuur gebied ligt aan de overkant van de vechte. Nu is er bij de wei een prachtige brug maar de brug is hoog heeft open roosters, is smal, heeft kletterend water er onder door lopen en is vooral behoorlijk lang.

    De vraag is, is dit een eerlijke vraag?







    Uiteraad heb ik alle senario's in mijn hoofd gehad. De brug is te smal voor een paard om te draaien. Dus eenmaal onderweg is er geen andere optie dan vooruit of achteruit.
    www.niettevermijden.com

  2. #2
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Jep, eenmaal onderweg is er niet echt een manier terug. Ik denk dat het afhankelijk is van je paard. Als hij bij het aanzicht of bij de eerste stap al terug deinst, dan is oversteken waarschijnlijk niet handig. Verder denk ik dat het een must is om porcupine en driving supergoed te hebben. Stel dat je paard snel naar de overkant wil rennen, dat je dan vervolgens wel je paard om kan laten draaien aan de andere kant v/h touw (als hij eenmaal aan de overkant is).

    Ik denk dat het een behoorlijke squeeze is, ja, en ik zou het niet proberen als m'n paard bij de aanblik al 'nee' zegt. Er zullen echter vast ook paarden zijn die er echt niets van hebben...
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  3. #3
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Heb je een mogelijkheid om iets dergelijks te simuleren, bv door met kleden e.d. een lange smalle doorgang te maken, dan kan je ermee oefenen en inschatten hoe je paard zal reageren bij zo'n brug. Misschien als het goed gaat dingen toevoegen die lawaai maken om te zien hoe daarop gereageerd wordt.
    Dan nog is het een andere situatie, maar ik denk wel dat je dan wat meer weet of het te doen zal zijn en beter voorbereid bent als je ermee bezig wil gaan. Je kan bv oefenen met omdraaien is geen goed plan, achteruit is de oplossing(voor als je ervoor loopt is vooruit niet zoŽn goed plan voor het paard als hij weg wil). Of als je een andere oplossing beter vind dan die oefenen zodat de kans wat groter is dat het paard daarop terugvalt mocht er onrust komen.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  4. #4

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Gewoon oversteken behoorde bij mij niet bij de opties. Ik moet er echt wel heel erg zeker van zijn. Als ze snel over willen steken is er dus geen mogelijkheid je paard te keren. Is gewoon te smal. Enige optie is loslaten ben ik bang van. Groot voordeel is dat er direct gras is aan de andere kant en al mijn paarden behoorlijk LB-I zijn.
    www.niettevermijden.com

  5. #5

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Uiteraard kan ik veel simulaties doen maar onze paarden zijn tamelijk relaxed met squeeze. echter is het een open brug met een behoorlijke diepte. Als je er op loopt voel je beweging in de brug.

    Verder ben ik vandaag met Whinney (shetty) er heen geweest en kwam er achter dat ik onder de brug door kan. Zo komen we naast het vallende water. Dus mooie geluids oefening. Ik kan van de week Dean over de brug laten lopen voor dat geluid. Onder de brug zitten heel veel leuke speel mogelijkheden.
    www.niettevermijden.com

  6. #6
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Wat ik me meer afvraag is of een voetgangersbrug wel bedoeld is voor 600 kilo in galop aks het misgaat? staar er een bordje bij ver max gewicht?

  7. #7

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik vind het een eerlijke vraag.

    Ik zou mijn beide paarden (al is Twister er dan fysiek niet meer) er zo over heen vragen.

    Kan Whinney er op draaien Margriet? Dan zou je die als testcase kunnen gebruiken.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #8
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik zou het zelf niet doen.
    Qua gewicht lijkt het me eng (een paard van 500 kg wat een sprongetje maakt is nogal wat zwaarder dan een paar voetgangers), en er lijkt vanaf de foto ruimte tussen de leuning en de brug te zitten. Als daar een (shetten) hoefje tussen komt heb je een probleem. Ik heb wel eens een paard met een hoef in een wildrooster zien hangen waar de hoef in eerste instantie absoluut niet door leek te passen, dus verkijk je daar niet op.
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

  9. #9
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Omdat je de vraag stelt; nee. Want je twijfelt zelf al, je kent je eigen paarden prima ga ik vanuit en als je zelf al twijfelt zou ik er niet aan beginnen.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  10. #10

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik heb qua gewicht na vraag gedaan en er gaan zwaardere paarden overheen. De brug heeft betonnen staanders tussendoor. In ongeveer het midden zit een stukje beton. Rust puntje dus.

    Ik ben er vandaag geweest met Whinney en ze heeft met haar 2 voor benen erop gestaan en toen vond ik haar uiteraard de aller knapste. Ik had ondertussen namelijk ook gezien dat er onder de brug erg veel speel mogelijkheden zaten. zoals een trap en een rooster en het vallende water. Dus daar ook nog wat mee gedaan. Ik heb uiteraard de tijd.

    Ik zal morgen eens inspecteren of het inderdaad veilig is voor Whinney benen. De roosters opzich liggen strak.

    Ik ben er 2 jaar geleden ooit met Odet langs gereden en toen ben ik er heen gelopen en ze liep eigenijk vrij direct achter mij aan zonder twijfel alleen ben toen niet verder gegaan natuurlijk.





    www.niettevermijden.com

  11. #11

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    @ Saar... ik twijfel eigenlijk niet zo zeer aan mijn paarden. Ik zou het met Odet, Lady en Whinney aan durven alleen twijfel ik aan mijzelf en het stel dat puntje.
    www.niettevermijden.com

  12. #12
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik zou het met Wonder zo doen. Heb met haar al verschillende squeezes gedaan. Ik zou dan voor Wonder uit lopen en zorgen dat ze niet kan draaien. Als ik er achter aan kom heeft ze nog wel vaak neiging tot draaien.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  13. #13

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Heftig bruggetje..

    Ik twijfel niet over de brug, die is sterk genoeg, ze maken echt geen brug die max tot 100 kilo te belasten is.
    Maar die gleuf aan de zijkant is wel eng.
    Ik zou met de dames dit wel aandurven, wat je kan doen is eerst achteruit erin sqeeuze ??

  14. #14
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik zou het dus met Floris denk ik niet doen. Het is mij te benauwd en te lang, maar ik denk dat je heel goed kunt proberen hoe ze reageren en ik denk ook dat het op te bouwen is.

    Wat Marjo zegt, zou ik ook doen. Stukje vooruit, maar zeker ook vaak een stuk(je) "achteruit erin" oefenen.
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  15. #15
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:is dit nog een eerlijke squeeze game?

    Ik vraag mij af of de hoefjes er opzij tussendoor kunnen en hoe glad het is.
    De lengte en de breedte vind ik niet zo erg. Hier in de buurt zijn ook smalle.bruggen, maar wel gewoon dicht. Er zit wel veel beweging in, maar daar blijven ze wel rustig onder eigenlijk.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •