Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Gek huppeltje in draf

Gek huppeltje in draf

Ik weet even niet waar ik dit topic moet plaatsen. Als het niet goed staat, hoor ik het wel.

De laatste maanden ben ik met Roman bezig hem te leren ontspannen te lopen in draf. Ook tijdens buitenritten. Ik wil graag dat hij zijn rug goed gebruikt en niet telkens zijn hoofd de lucht ingooit en zijn rug wegdrukt. Eigenlijk gaat dit heel goed. Roman loopt veel relaxer in draf buiten. Zijn hoofd vaak netjes omlaag en in een beheerst tempo. So far, so good.
    De laatste weken is mij echter iets opgevallen. Als Roman een paar honderd meter gedraafd heeft buiten (dus relaxt, in beheerst tempo, met hoofd naar beneden) maakt hij opeens een gek huppeltje/sprongetje mijn zijn voorbenen (volgens mij met linksvoor) en dan versnelt hij. Als ik hem dan weer terugvraag, valt hij weer in zijn relaxte tempo, hoofdje weer omlaag, om na een paar 100 meter weer hetzelfde huppeltje te maken en te versnellen.
    Heeft iemand enig idee waarom Roman dit doet en hoe ik het kan voorkomen?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re:Gek huppeltje in draf

Even nagedacht nog, maar vooral omdat je schrijft dat hij het meerdere keren in 1 rit doet: mist hij misschien nog de kracht om het langzame, "hoofd laag" draven langer vol te houden? Het huppeltje en de versnelling zijn dan even een ontsnapping - ontspanning, het kost best moeite om het langzame in balans draven vol te houden. Hoofd hoog en wat harder draven kost veel minder kracht.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Dat zou heel goed kunnen Ans...
    Hoe kan ik hem helpen deze kracht te ontwikkelen?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Gewoon, lekker doorgaan zoals je nu doet, alleen af en toe even de hoofdhouding afwisselen . Door het te oefenen zal hij het steeds langer vol kunnen houden.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Ik heb ook even contact gehad met Josepha, mijn instructrice, en zij zegt dit:
    Hai, Het kan inderdaad kracht verlies zijn of een blokkade. Probeer ook buiten schouderbinnen/schouderbuiten eens af te wisselen, zo nu en dan en veel te schakelen in het tempo. Ook veel overgangen als dat kan ( als je niet met een groep bent).

Bedankt voor het meedenken Ans!

Bladwijzers

Forum Rechten