Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Ervaringen paardentandarts gevraagd

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ervaringen paardentandarts gevraagd

Ik ben op zoek naar een paardentandarts die in Noord-Brabant (Herpen) wil komen voor 2 paarden. Dat blijkt nog niet mee te vallen... In eerste instantie wilde ik per se een (in Amerika) gecertificeerde paardentandarts omdat ik dan tenminste zeker weet dat het geen beunhaas is, maar die blijken er nauwelijks te zijn en degene die wel wilde komen, werkt áltijd met een sedatie. Nou is mijn paard al eens eerder door een tandarts behandeld, zonder verdoving, en dat ging prima. Ik wil dan ook geen chemische troep in zijn lijf stoppen als dat niet strikt noodzakelijk is.

Nou kan ik nog wel meer tandartsen vinden, maar geen van allen ken ik, ik weet niet hoe ze werken en wat hun opleiding is.

Willen jullie me je ervaringen met paardentandartsen, goed of slecht, vertellen?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Ervaringen paardentandarts gevraagd

Ken een in de States opgeleide gecertificeerde paardentandarts, dit is de link naar haar site. Hele aardige meid en heb haar bezig gezien: weet zeer goed waar ze mee bezig is.
    http://www.equinedentist.nl
    toppertje!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Bedankt voor de link Lila! Grappig, deze Kris heeft de ISPH gedaan, daar ben ik nu zelf ook mee bezig (met de theorie dan).

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

http://www.equinedental.nl/

Deze man is bij ons geweest. Hij is onwijs goed in wat hij doet. Geen opleiding in Amerika gevolgd maar wel jarenlang geleerd van erg goede andere tandartsen. Volgens mij werkt hij ook smaen met de kliniek de vallei.
    Hij is ons ontzettend goed bevallen, hij kreeg zelfs regiel rustig, terwijl ik verwacht had dat die onwijs stennis zou schoppen.
    Bij een ander paard heeft hij een tandje getrokken, gewoon met enkel een praam op.
    Je ziet de paarden rustig worden als hij tegen ze praat!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Christie Dreessen uit Den Haag vind ik erg goed, ze werkt samen met kliniek de Raaphorst (Van Schie en Van Toor) in Wassenaar, maar ze komt ook aan huis. Ze doet Danny elk jaar, die mist een kies en is een ramp bij de tandarts . Ze is pas weer terug geweest naar Amerika voor bijscholing, dat doet ze regelmatig, en ze legt alles goed uit en laat je ook meevoelen. Voor mij geen andere tandarts meer .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Ik ken christie ook, die doet bij ons op stal ook alle paarden... weet alleen niet of ze ook helemaal naar N-brabant komt...

een ander die ik ken is Vanessa (ook opleiding in amerika gehad) (achternaam even kwijt), die is naast tandarts ook zadelpasser (MSA - opleiding in amerika gedaan) en nu vertegenwoordiger van de county-zadels, dus komt ze het hele land door... Ik heb zelf geen ervaring met haar, maar iemand die ik ken wel... En volgens haar is ze super geduldig, mega secuur alleen niet zo heel dapper met moeilijke paarden, vandaar dat ze zich nu meer en meer op het zadelpassen gaat toeleggen, maar paarden tanden doet ze nog wel..

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Mijn paard is gedaan door Chris Meulijzer ( als ik zijn naam goed heb, ik kon zijn kaartje zo snel niet vinden) Hij is een Belg en tourt ook door NL. Hij is tevens Paardenfysiotherapeut en trainer. Ik was onder de indruk van hem omdat hij bijzonder zacht met paarden omgaat. Als je belangstelling hebt, kanik zijn nummer aan je doorgeven.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marina

Deze man is bij ons geweest. Hij is onwijs goed in wat hij doet. Geen opleiding in Amerika gevolgd maar wel jarenlang geleerd van erg goede andere tandartsen. Volgens mij werkt hij ook smaen met de kliniek de vallei.
    Hij is ons ontzettend goed bevallen, hij kreeg zelfs regiel rustig, terwijl ik verwacht had dat die onwijs stennis zou schoppen.
    Bij een ander paard heeft hij een tandje getrokken, gewoon met enkel een praam op.
    Ik heb hem maar eens gemaild voor een afspraak. Dat stond ook nog!

May the horse be with you!

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marina

Ik heb hem maar eens gemaild voor een afspraak. Dat stond ook nog!

Goed plan van je, Olaf is echt heel goed !
    Wat vond je van zijn website? Die heeft mijn partner gemaakt.( De tekst heb ik geschreven).

Olaf is overigens de enige die mijn paard kan en mag behandelen- hij rukt en plukt niet en weet een paard op wonderbaarlijke manier gerust te stellen. (Hij is trouwens al een keer bij jou op stal geweest voor iemand anders)

Oh okee dan! Prima website (lay-out en zo).

Wat mij inhoudelijk vooral aansprak was de rust die er uit sprak. De paarden stonden voorheen in Soest, daar hadden we ook een prima paardentandarts, die alles in rust deed zonder verdoving. (Ik zou overigens niet op het idee gekomen zijn dat ze voor controle en raspen verdoofd zouden moeten worden, maar goed.) De vorige paardentandarts reist helaas niet naar Barneveld, vandaar dat er nu een ander moet komen, en deze klonk erg goed.

May the horse be with you!

Olaf woont bij mij om de hoek, weet ie alleen niet......

ik heb Ingrid v.d.Oever als paardentandarts http://www.paardentandverzorging.nl/
    Zij doet ook Parelli en mijn paard houdt niet van mannen die dingen aan z'n lijf gaan doen

hier staan foto's van de laatste behandeling, 3 weken geleden

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Wat leuk dat jouw man die website heeft gemaakt jannepauli!
    Hij vroeg nog aan ons toen hij er was wat we van de website vonden

Jannepauli
    Guest

Grappig hé - ik hoop dat je m leukvond ( de site) - zo combineren we onze beide passies: hij computers, ik paarden

Maar nog even wat Olaf betreft: ik ben echt heel tevreden over hem!

Er zijn bij ons al diverse andere tandverzorgers geweest, waaronder ook een DA .. niemand kreeg het voor elkaar om Pau zonder haar half-suf te spuiten te behandelen. Ze is ook inderdaad niet makkelijk- voor Pauli moet je erg je best doen om geaccepteerd te worden. Ook al die mensen die zeggen dat ze zo goed met paarden zijn.. die moeten 's bij haar langskomen... no way dat een vreemde aan haar mag zitten. Ze is niet bang hoor, het is meer een koniginnetje!
    Olaf heeft - denk ik - gevraagd of hij haar stal in mocht,madame stemde toe .. hij heeft hooguit één minuutje stilletjes met zijn hand op haar hals naast haar gestaan, volgens mij spraken ze met elkaar zonder woorden.. en ze gaf zich volledig aan hem over. Behandeld zonder verdoving en grotendeels zonder mondklem.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Olaf Fränzel komt ook bij mijn paarden. Ik vind hem super. Hij doet zelfs mn bange andalusier die mondschuw is zonder sedatie en alle paarden waar ik hem mee bezig heb gezien bleven keurig rustig (hij houdt er ook rekening mee dat ze nog wel vaker naar de tandarts zullen moeten). HIj geeft die paarden zelfs een kus op hun neus, haha, vond ik echt heel lief.

Jannepauli
    Guest

Ja, dat deed-ie bij Pauli ook! Ze was zo verbaasd dat ze meteen haar snoet naar voren stak, alsof ze hem ook een kus gaf! Lachen!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten