Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Honden

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Honden

Ik sla niet maar zo hoor maar als een hond mijn paard bijt dan is mijn grens bereikt. Als een hond tegen mij op zou springen als ik op het paard zit dan zou ik toch direct mijn benen gebruiken. Wat ik normaal gesproken juist doe met mensen met honden is even blijven staan om een praatje te maken, juist om mijn paard er aan te laten wennen, en om evt info te geven, bv aan mensen die een flexlijn gegbruiken op lengte terwijl je elkaar passeert, verder als honden opdringerig zijn geef ik direct aan tegen eigenaren dat mijn paard nog wel eens flink wil uithalen, dan roepen ze hun hond vaak wel
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Hm.... als mijn 'heel irritant naar paarden blaffende'- herder een mep met een stick of zweep zou krijgen van een ruiter, dan denk ik dat ze pas echt agressief zou worden. (Voor de goede orde, ik hou haar scherp onder controle bij vreemde paarden.) Met mijn eigen paarden heb ik het geoefend door het paard achter de hond aan te sturen. Mijn jongste paard vindt dat een geweldig spelletje, mijn herder niet, die is dan zo weer weg. Een paard dat wegloopt of stilstaat is leuk om op te jagen, maar een paard dat op je af komt is ineens heel erg groot.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    82

Wat dapper van Karma, wat fijn van haar!
    Maar tegelijkertijd... niet fijn zo'n situatie natuurlijk. Ik maak het ook regelmatig mee.

De tip van Saar is precies wat ik altijd doe. Hoofd van het paard naar de hond draaien. Gewoon op de plek blijven en meedraaien met de hond, en eventueel richting hond sturen. De meeste honden druipen dan echt heel snel af.

Zo kalm mogelijk blijven stil staan. jij zelf als persoon de hond niet aan kijken. op het moment dat de hond rustiger wordt. Demonstratief en nochalant zonder woorden op de hond in stappen, hierdoor maak jij en je paard je zelf machtiger en druipt de hond gauw af.

Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    39
    Dagboek Berichten
    10

Wat een goede vraag heb je gesteld. Ik ben zelf ook geen held bij honden en één van mijn angsten is om zo'n blaffende hond tegen te komen als ik buiten rijdt. Met deze tips in mijn achterhoofd wordt dat vast minder

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten