Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 36

Topic: Close range circle at liberty - hoe?

  1. #16
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Oh ja! Dat ook! En die oortjes dan he
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  2. #17
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Met mo werk ik vooral online momenteel aan verkleinen van de cirkels (hij trok soms nogal aan de lijn). Anna heeft me daarvoor de spiral in en out geleerd, doormiddel van drive en draw van de voorhand.
    Wat heel erg heeft geholpen (ook een tip voor als je paard achter je rug vaak stilstaat trouwens) is dat je je paard met spiral in leert dat het einde van de cirkel niet (altijd) een disengage is, en dat hij bij een verkleining van de cirkel gewoon in de gang moet blijven die je vroeg. Hierdoor leerde Mo dus om ook op 1 meter afstand gewoon in draf te blijven tot ik hem vroeg te stoppen.

    Mijn verveelde naar buiten kijkende Mo kreeg hierdoor een hele fijne stelling naar binnen " gaan we al een spiral in doen?"
    Onlangs probeerde ik de spirals at liberty en zowaar deed Mo ze alsof het doodnormaal was, terwijl we nog nooit een circling at liberty hadden gedaan. De spirals hebben hem geleerd dat er grote, middelgrote en kleine cirkels bestaan en dat daarover valt te communiceren.

  3. #18
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Dat is wat al te rustig voor Beyond, die wil graag luidkeels horen dat hij GGoooeeeeeeddddd! is
    Ik kan me eigenlijk niet helemaal heugen, dat de close range circle at liberty moeite koste
    Voorwaarden die ik me kan herinneren; OL verkleinen en vergroten,
    FG#1 tijdensOL-CG#5 (dus in staat zijn ritmisch met string over de rug te aaien terwijl paardlief draaft of galoppeerd)(zonder dat hij versnelt)
    en OL/@L SG#6: zowel van je af als towards!

    Moet haast wel, want voor @L gooi ik string over rug voor de draw naar me toe
    mmm, weird dat ik het eigenlijk niet eens exact weet

    PS oja, het scheelt wel veel, dat ik een IB (intermediate bridge) "geinstalleerd" heb
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  4. #19
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    @ els: is een IB een soort van : goed zo, ga zo door" ?

  5. #20
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Fijn fijn fijn, al die antwoorden waar ik wat mee kan, dank jullie wel!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #21
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.946

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Ik heb er net twee skype lessen aan besteed met Anna, inderdaad ook de spiral in en out waar Sandra over schrijft.

    De spiral in heb ik eerst aangeleerd online: ik wijs caitlin haar neus met mijn vinger naar binnen en loop een stukje achteruit richting achterhand --> http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    Daarna @lib geoefend en zodra ze het door had gaan spelen met blijven draven op een kleinere cirkel voordat we stoppen, of na die kleinere cirkel weer een spiral out --> http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  7. #22
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Hmmmm, hoe meer ik nadenk over het zelf verplaatsen naar zone 4/5 en de schouder naar binnen vragen, hoe meer ik denk dat dat niet voor alle horsenalities gaat werken.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  8. #23
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Ik zou er online wel mee aan de slag willen gaan.
    Hoe leg je in lichaamstaal het verschil tussen een draw waarin hij helemaal naar je toekomt of een spiral in waarbij hij dichterbij komt maar wel op de cirkel blijft?

    Bv bij disengage: zo naar de achterhand kijken is echt disengage. Maar als ik een partial wil, dan doe ik a la karen rohlf zelf zo een pas maken (been aan de binnenkant kruist mijn been aan paardkant en mijn heup duw ik richting zijn heup). Zo is het onderscheid heel duidelijk.

    Online kan je natuurlijk met feel on the rope werken, maar dat wil je eigenlijk liever niet omdat je die rope ook niet hebt in liberty later?
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  9. #24
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Spiral in and out heb ik in je filmpje gezien Annelies, dank daarvoor! Saar, trial and error zal uit moeten wijzen wat Beyond ervan maakt . Fiona, Beyond kent het verschil al tussen complete disengagement bij draw, of "snelle draw" waarin hij in een boogje op me af komt draven/galopperen en de "melt to a stop" op de cirkel (allemaal at liberty), die kan ik dus allemaal toepassen zonder dat ik een lijn nodig heb, maar ik ga online ook zeker proberen hierbij.

    Nogmaals: allemaal bedankt voor het meedenken en op weg helpen!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  10. #25
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Dat snap ik, maar ik en mijn paarden kennen dat nog niet.
    Jullie staan stuk verder dan wij (ik kan jou dus geen tip geven, maar vroeg het me af omdat jullie dat hierin gebruiken)
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  11. #26
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Ik ben blij met alle meedenken, of je het nu zelf al kunt uitvoeren of niet .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  12. #27
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Close range circle at liberty - hoe?

    Vandaag kreeg ik cirkels in draf van zo'n 6 meter beide kanten op at liberty . Ik moest nog wel wat meedraaien, maar hij draafde in een mooi gelijkmatig ritme en was heel connected. Eigenlijk ging het heel spontaan, ik vroeg zijn aandacht maar zonder disengagement, en omdat hij iets verwachte bleef hij gewoon vlak in de buurt draven. Na twee cirkels gestopt, en uitgebreid beloond. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken, altijd leuk als iets lukt . Dit kunnen we nu mooi gaan uitbouwen naar echt close range.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  13. #28
    Actief Forumlid Elaba's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Belgie
    Leeftijd
    31
    Berichten
    304
    Dagboek Berichten
    15

    Re: Close range circle at liberty - hoe?

    Met elaba ben ik het nu ook aan het oefenen en ik gebruik ook een beetje sideways towards. als de cirkel te groot word vraag ik haar al weikend terug een beetje tot bij mij te komen. dit heb ik natuurlijk eerst heel vaak geoefend in stap momenteel gaat het prima en krijgen we al een kleine cirkel in draf aan de galop ben ik nog niet begonnen
    fijn dat het al zo goed gaat

  14. #29
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Close range circle at liberty - hoe?

    Ik blaas het stof even van dit topic . Vandaag mijn nieuwe cameraatje mee om te oefenen, en even laten zien hoever we nu zijn met de close range. Ik geloof dat hij het wel begrepen heeft . Uiteraard doen we dit zo niet in draf, en in stap ook niet al te vaak, maar ik vind het toch geinig



    Die dikke zoen na afloop maakt het helemaal áf
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  15. #30
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Close range circle at liberty - hoe?

    Mooi! Vooral die zoen.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •