Ik doe nu:
Cirkel op 22 ft, zelfs iets ruimer want ik loop mee. Fases: Energie up en indraaien, met hand wijzen, stick optillen, stick/string zwaaien.
Bij de laatste fase krijg ik een bok en gaat hij daarna door in galop. Ik heb nu een paar keer het galopperen beloont, in de hoop dat hij ging inzien dat het helemaal niet zo stom/moeilijk is. Maar die bok blijft. Het doorgalopperen gaat makkelijker.
Ik twijfel of ik sneller door mn fases moet gaan, dat gebruik ik in andere situaties ook. Maar in dit geval heb ik het idee dat Tyco het ook gewoon echt heel moeilijk vindt en daardoor heel stom.

Antwoord met Citaat
Maar ik weet niet of dat lichamelijk gezien haalbaar is voor je paard? Misschien dat gewoon herhalen idd ook helpt zodat het lichamelijk makkelijker wordt voor hem, anders zou je er misschien ook over na kunnen denken om druk te blijven geven tot hij klaar is met bokken, zodat je hem niet aanleert dat deze reactie goed is, of pas naar binnen te vragen als hij een keer aanspringt zonder bok. Maar met die laatste twee dingen moet je misschien wel voorzichtig zijn, en zou ik vooral toepassen als de bokken echt een dikke middelvinger zijn zegmaar

En ik ga het zeker onthouden!
Bladwijzers