Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Zuchten

Zuchten

Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met paarden die je hoort zuchten?

Is dat ook een vorm van ontspanning of toch verveling of kan hij ergens last van hebben?
    Ik hoor het weleens tijdens het poetsen maakt niet uit op stal of op de wasplaats en ook tijdens het rijden maakt niet uit of het in de bak of tijdens het buitenrijden.
    Verder briest hij wel tijdens het rijden.
    Sinds een week heeft hij wilgentakken gekregen die ik via iemand kon regelen.

Groetjes

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Zuchten

Heb je zelf het idee dat je paard je iets wil duidelijk maken op zo,n moment?

Mijn paard zucht af en toe, ze maakt dan iets duidelijk, bij haar is het een soort van ergeren ergens aan of vervelening, als ik bv een oefening vaker vraag, maar ook als ik bv sommige dingen over haar vertel aan iemand anders vooral als het over lich problemen gaat dan zucht ze is mij opgevallen, alsof ze zegt wat een gezeur weer, maar dat is natuurlijk mijn interpretatie.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Atli kan ook enorm zuchten. Hij doet dat als hij vindt dat iets te lang duurt, of als hij doorheeft dat hij zijn zin niet gaat krijgen (als hij bv. op de wei wil maar ik doe de draad niet open).

Misschien kun je er eens op letten in welke situaties je paard zucht? Wat is er dan zojuist aan voorafgegaan?

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    31
    Dagboek Berichten
    41

Ik interpreteer het ook vaak zoals Marja en Janneke. Maar soms is het volgens mij ook wel een soort van ontspanning.
    Zoals wij mensen ook wel eens kunnen zuchten als ontspanning na iets zwaars of emotioneel. Ik denk dat je zuchten over het algemeen wel vrij menselijk mag interpreteren. Wat het dan precies wil zeggen hangt natuurlijk af van de situatie.
    Take the time it takes, so it takes less time.

Dankjewel voor de reacties.
    Ik ga het de komende tijd eens beter in de gaten houden en zal als ik meerdere keren heb het hier eens noteren.

Ook grappig als je het hebt over je paard dat hij begint te zuchten

Bladwijzers

Forum Rechten