Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: gezocht beginners oefeningen voor ouder paard met artrose

  1. #1

    gezocht beginners oefeningen voor ouder paard met artrose

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar oefeningen vanaf de grond om te gymnastiseren voor een ouder paard met artose.

    Ik ben zelf nog een beginners met grondwerk en het paard ook.
    We oefenen nu met achteruit gaan een pasje en meelopen en dat hij stopt als ik stop.
    Over zeil lopen doet hij goed. Op Equiday vorig jaar gezien de springbalken in een L vorm leggen en er door wandelen.
    Balkjes lopen doen we weleens met longeren.

    Verder weet ik zelf niet goed wat ik nog meer kan doen omdat ik de kennis ook niet heb.
    Dus zoek wat simpele oefeningen voor beginners.

    Groetjes

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:gezocht beginners oefeningen voor ouder paard met artrose

    Hallo Linnie wat bedoel je met grondwerk, het parelli grondwerk, of bv dressuurmatig aan de hand werken.
    Weet je waar het paard atrose heeft, mijn ervaring is dat je met parelli grondwerk wel goed "moet "kijken welke oefeningen je doet ze kunnen nml belastend zijn vooral als je paard lich niet fit is.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re:gezocht beginners oefeningen voor ouder paard met artrose

    Paard is fit hoor ik rij gemiddeld 5 dagen in de week.
    Voelt zich nog heel goed.
    De artrose zit in zijn rug en ik denk ook in zijn achterbenen.

    Ik weet zelf niet wat het verschil is tussen parelli en dressuurmatig aan de hand werken.

    Als je recht richten bedoeld daar wil ik niet aan beginnen zonder begeleiding.

    Misschien een combinatie van parelli en dressuurmatig aan de hand werken.