Mijn 6 jarige Haflinger is nogal angstig voor vuurwerk ,mijn wei ligt tegen een woonwijk aan ,waar in de nacht van oud op nieuw nogal uitbundig vuurwerk wordt afgestoken ,om het iets dragelijker voor hem te maken ,vroeg ik me af of iemand een kortdurend onschuldig middel weet,waarvan hij wat Rustiger wordt .

Antwoord met Citaat
. Aan de situatie kan je niets doen, desensibiliseren ook niet dus gewoon de situatie zo dragelijk mogelijk maken en een roesje toedienen. Bij de plaatselijke ruitersportzaak kan je vragen naar een middeltje, of ibj de dierenarts. Uit m'n hoofd zou ik zeggen tranquigel, volgens mij heet het goedje wat we in de kast hebben voor noodgevallen zo.
Dit is iets heel algemeen, zeker niet schadelijk, en kan volgens mij ook wel goed werken bij vuurwerk.
Een gewone verdoving zoals je haalt bij de ruitersportzaak haalt gewoon de scherpe kantjes van de situatie en dat lijkt me in dit geval heel savvy
de hoef is warm verder niets aan het been te zien ,ik heb zo een vermoeden dat het een hoefzweer is gelukkig komt vanmiddag de hoefsmid ,is het dit niet dan komt de dierenarts kan dan gelijk iets rustgevendst voor het vuurwerk geven
....
Tja het blijven haflingers he 

Bladwijzers