Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Wortels uitboren of restant bomen rooien? Advies/ervaringen gevraagd!

Re:Wortels uitboren of restant bomen rooien? Advies/ervaringen gevraagd!

Ook mijn voorkeur zou het zijn om het nu in 1x grondig te doen en vooral goed te overleggen met de loonwerker. Vaak kennen ze het land en de landjes eromheen al jaren.

Mijn voorkeur gaat uit naar echt "paardengras", zelf had ik geen keus (was jarenlang maisland geweest) dus goed alle mais laten verwijderen en toen opnieuw ingezaaid met paardenmengsel. Dus paarden hebben een lange tijd in de bak gestaan, helaas was even niet anders, daarna leen schapen op het weiland gezet en toen kon het feest beginnen.

Heb je al bodemmonster laten nemen?
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011

Weer heel veel dank voor al jullie input, heel leerzaam.

Nee, ik heb geen bodemmonsters laten nemen. Met welk doel zou je dat doen?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door tschat

Weer heel veel dank voor al jullie input, heel leerzaam.

Nee, ik heb geen bodemmonsters laten nemen. Met welk doel zou je dat doen?
    Dat geeft een beeld van de bodemvruchtbaarheid en kan je hier gericht wat aan doen.

Hoeveel hectare land heb je?

Eerst de helft doen kan natuurlijk prima, maar gaat wel flink meer in de kosten lopen. Loonwerkers zijn dol op veel hectares en zitten (althans dat valt mij op) niet zo te wachten op mijn landje.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011

Het zijn geen ha's land, het gaat om een perceel van 0,75 ha waar ook ons huis, een grote schuur, een grote kas, 2 geraamtes van voormalige kassen ( die in de toekomst als ons bouwvak in het bestemmingsplan is verzekerd afgebroken worden) en een klein huisje op staat, dus dat gaat van het paardengebeuren af. En daarvan zou dan de helft geploegd en gezaaid worden. Ik heb nog geen flauw benul van de kosten. Die kunnen natuurlijk doorslaggevend zijn bij de beslissing wat wel / niet gaat gebeuren. Nu ga ik nog maar even uit van het meest ideale plaatje .

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Mijn paarden staan momenteel bij een boer , ik heb daar ook een track uitgezet, het is nu een modderboel, het water kan nml niet weg gelukkig zijn er nog steeds droge stukjes. Maar ik hoop ooit de paarden aan huis te hebben lopen, ik weet zeker dat ik een track dan goed ga aanleggen, wat heel belangrijk is, is een uitloop op afschot hetzelfde geld voor de paden op afschot aanleggen zodat het water kan weglopen, met puin verharden zal wel kostbaar zijn, misschien is het een idee dat je 1 pad hebt wat echt goed blijft zodat ze daar een sprintje kunnen trekken. Wat ook belangrijk is voor jezelf is dat je erdoor kunt met je kruiwagen, we hebben nu een klein stuk van de track afgezet, daar kunnen e paarden niet komen zodat wij niet door de modder hoeven te lopen met de kruiwagen. En het lijkt mij heerlijk als je in de winter een ruime wei hebt waar ze overdag op kunnen omdat die van mij in de zomer niet zoveel op de wei kunnen ivm problemen met het gras.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten