Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

  1. #1
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Deze 2 weken bestaat uit driving game

    Ik wil Wonder op afstand beter haar voorhand kunnen sturen, zowel naar mij toe als van mij af. Ik wil daar een kleinere hulp voor. Verder wil driving uit zone 5 oppakken.

    Carwyn mag ook voorhand driving en uit verschillende zone's van punt a naar punt b.

    In deze 2 weken zal ik wel meer ontdekken en daar zal ik dan ook mee bezig gaan.

    Wie heeft er nog leuke ideeën?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #2
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Met de dubbele lijnen? Is ook zone 5 natuurlijk maar toch nog heel anders dan met 1 lijn. En ga je enkel online aan de slag of ga je sommige dingen ook at liberty proberen?
    Take the time it takes, so it takes less time.

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Voor Carwyn en driving game idd voorhand sowieso.
    En verder point to point op grotere afstand. Stick to me vanuit zone 3 is ook wel heel goed.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Ik ga denk ik vooral veel stick to me doen! En ook de driving game op de voorhand.

  5. #5
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie
    Met de dubbele lijnen? Is ook zone 5 natuurlijk maar toch nog heel anders dan met 1 lijn. En ga je enkel online aan de slag of ga je sommige dingen ook at liberty proberen?
    . Teach online en test at liberty

    Is dubbele lijnen niet meer folow the feel(porcupine)
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  6. #6
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Is dubbele lijnen niet meer folow the feel(porcupine)
    Hm, ja en nee. Hangt er een beetje vanaf hoe je het precies aanpakt volgens mij. Als je veel met je lichaam probeert te doen is het volgens mij eerder driving game. Uiteindelijk is het maar gewoon zone 5 drijven, maar dan met twee lijntjes. Bij de driving game is er altijd nog het gedeelte sturen en dat is op zich niet zo veel groter bij de twee lijnen dan met een lijn toch?

    Take the time it takes, so it takes less time.

  7. #7
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Ik wil graag met de 2 heren tegelijk stick to me verbeteren, op de hoefslag stap, draf, stop, achteruit gaat nu goed genoeg. Ik wil zijwaarts toe gaan voegen, dat betekend dus voor de een drive, voor de ander draw. Ik had bedacht te beginnen met een hek voor onze neus om het even wat simpeler te maken en om dan een draw in te zetten(bij de een) en die door mijn lijf heen naar een drive te brengen(naar de ander). Heerlijk begrijpelijk uitgelegd zie ik al Mocht dit vlotjes gaan dan wil ik van de hoefslag af wijken en weer terug wijken toevoegen.
    Daarnaast wil ik van de hoefslag af, een slalom en evt figure 8 lijkt me wel leuk om te werken aan mooi dezelfde afstand houden en op de goede hoogte blijven zonder de begrenzing en duidelijkheid van de hoefslag, maar wel een patroon die herkent wordt door ze zodat het kwartje wat makkelijker valt(en het voor mij wat makkelijker is hopelijk).

    We gaan het gewoon proberen, hopelijk kan ik dan later wat schrijven over een fijne progressie, maar misschien ook wat over terug naar de tekentafel. Het leuke hieraan is dat het allemaal zaken zijn die beide heren prima onder de knie hebben, maar dat die 2 samen heel wat meer vergt van me, vooral over hoe ga ik om met mijn energie, maar ook savvy met touwen/stick's and strings en mijn eigen lijf(je aandacht verdelen maakt je niet altijd handiger, ik word straks nog een erg goede multitasker zo ).
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  8. #8

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Ik wil ook wel graag meedoen met dit thema Ik heb ook gelijk een heel lijstje, dus misschien moet ik kiezen, want zo vaak ga ik niet naar Loda eigenlijk

    - minder (mini)brace bij de driving, dus vloeiender en zachter in het algemeen.
    - op de cirkel de afstand groter maken en nog steeds lichte fases als ik de voorhand of achterhand aanspreek
    - de wave verbeteren, op grotere afstand, en ik wil hem ook graag uit zone 4/5 gaan doen, en misschien op de cirkel. Ohja, en eigenlijk ook wel in galop, maar dat is misschien niet zo'n realistisch puntje voor nu
    - zone 5 driving point to point
    - achtjes in draf waarbij Loda mooi zacht wijkt ipv boze gezichten en hard rennen
    - misschien ook een een doolhofje maken, waarbij ik mezelf verplicht op 1 plek te blijven, en Loda er door heen te manoevreren, en dan moeilijke plekken opzoeken om te gaan staan of verder weg gaan staan.

    Genoeg inspiratie dus


  9. #9
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Ha, leuk, nieuw thema. Ik doe ook weer mee!

    Vandaag met Wente gekeken wat ik spontaan kon bedenken. Dan proberen we gewoon wat en kijken we hoe het gaat. Dat is leuk, en voor Wente ook uitdagend, en heel verrassend want zo afentoe blijken we dan allemaal dingen te kunnen die ik helemaal niet vantevoren wist!
    Driving vanuit zone 5 met dubbele lijntjes hadden we nog nooit geprobeerd, maar ging eigenlijk harstikke leuk zeg! We konden zelfs achtjes! Erg tof.



    Leuke dingen staan hier ook weer als tips en ideeën. Zelf verplicht blijven staan en dan 'op afstand besturen' met objecten ga ik ook proberen Point to point op grotere afstand ga ik ook wat dingen mee verzinnen. En weave, want ik doe vaker achtjes dan weaves.

  10. #10
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Zijn er trouwens nog tips voor de driving voorhand.
    We hebben hier twee extroverte paardjes.
    Vaak beweegt de achterhand ook mee.. En soms lopen ze vooruit weg (zeker na een half rondje).
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  11. #11
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Zijn er trouwens nog tips voor de driving voorhand.
    We hebben hier twee extroverte paardjes.
    Vaak beweegt de achterhand ook mee.. En soms lopen ze vooruit weg (zeker na een half rondje).
    Bij freestyle raden ze altijd eerst een stukje (al is het maar een stapje of alleen maar het gewicht als dat lukt) naar achter aan. Omdat het gewicht vanachter zit verzetten ze dan normaal minder makkelijk de achterhand. Kan dat ook niet werken op de grond? Sofie durft ook wel eens vooruit-opzij gaan, waardoor het een hele grote bocht wordt. Als ik dan gewoon iets hoger in mijn fases ga draait ze plots wel een stuk scherper, en verzet ze alleen haar voorhand.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  12. #12
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Dat wordt echt rennen dan hoor :P
    Ik zal morgen eens filmen hoe de driving voorhand nu gaat.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  13. #13
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Nou, het sideways met 2 paarden is even terug naar de tekentafel, dat werd een beetje een rommeltje. Het lukt goed de een in draw te hebben of de ander in drive(tegelijk dus niet), maar vanuit een draw door het lijf heen naar een drive heeft wat verbeterpunten. Ik raak de draw gedeeltelijk kwijt, dat wil zeggen als in een sideways draw, ze komen wel mee, maar niet meer sideways. Blijf ik teveel bezig met het "drawpaard" dan loop ik tegen het andere paard aan die rustig staat te wachten tot ik wat zeg, dan wordt het meer "duwen" dan een drive en heb ik 2 paarden te dicht op me waardoor het onhandig wordt.
    Het schort dus aan het maintain speed and direction(en afstand houden) terwijl dat bij met 1 paard werken heel prima gaat, dan kan ik gewoon terug naar neutraal. Denk dat het komt door me echt afdraaien van de een en de energie op de ander richten, maar hoe ik het op moet lossen ben ik nog niet geheel over uit. Misschien wil ik teveel te snel, moet ik echt terug naar de eerste stapjes en niet teveel ervanuit gaan dat ze dit al kunnen.

    Het is best wel goed van ze dat niet reageren als ik tegen de ander "praat", maar wil nu dat extra stapje, dat ik tegen de ander praat betekend niet dat jij moet stoppen met wat je doet.


    Het van de hoefslag af, figure 8 en slalom gaat trouwens wel erg goed in een stick to me idee, beide heren vinden het duidelijk erg leuk om zo te synchroniseren.

    Al met al is het wel echt je in de hemel waren zo tussen 2 blondie's in, alhoewel het sideways wat rommelig gaat loop ik wel rond met een smile van oor tot oor
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  14. #14
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Goede tip Marie! Ook hier handig om toe te passen, dankjewel

    Bowen, wat fijn dat je zo lekker bezig bent! Ik vind het knap, dat ze snappen dat je tegen de ander praat. Dat is hier nog wel eens lastig, hetzelfde geldt voor energielevel. Ben je er nog mee bezig geweest de laatste dagen?

    Ik heb tijdens de kerstwandeling gisteren met Wente wat dingen in het bos geoefend. Niet heel nadrukkelijk hoor, vooral heerlijk gewandeld en wat gespeeld tussendoor.
    Ik speelde 'op afstand besturen'; van grotere afstand specifieker zijn in wat ik precies bedoel, met objecten.
    Dat is best lastig voor Wente, want ze is zo gek op alles met objecten dat ze in haar enthousiasme gewoon vast aan de slag gaat en doet wat zíj het leukste vindt.
    Touch-it with your nose met een boomstronk is, zeker op afstand, een immense opgave omdat zij er steeds al lang en breed vier keer opstaat van alle kanten met een triomfantelijk snoetje
    We speelden ook driving door een mini-waterplasje. Ze kan prima door de plassen, maar hoe kleiner de plas is, hoe eerder ze de neiging heeft er toch maar omheen te gaan. 'Omdat het kan' zeg maar.
    En tussendoor touch-it's met vanalles, en sprongetjes over diverse stronkjes en stammetjes. Leuk leuk!





  15. #15
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Project 7 games verbeteren. Week 3+4 Driving game 16-12 t/m 30-12

    Ik heb met Wonder zone 5 dingen gedaan en dat ging goed. Voorhand omzetten nog niet echt maar heb in m'n dagboek tip gehad dus morgen ga ik t zo doen

    Met Carwyn niet zo actief geweest wel wat driving from point A to B with 22 ft rope
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •