Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 44

Topic: Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

  1. #1
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Heeft iemand ervaring met dit product?
    http://www.jepaardgezondenfit.nl/balancer.html

    Het is een aanvullend vitaminen en mineralenbrok voor paarden speciaal in Nederland. We hebben hier veel ijzer in de grond. Ik gaf Moon altijd Pavo Vital maar daar zit ook vrij veel ijzer in en daardoor is de mineralenbalans ongunstig en dat belemmert o.a. de opname van zink. Verder zit er Lysine in, een aminozuur waar paarden vrij snel een tekort aan hebben, vooral als ze vrijwel alleen ruwvoer krijgen.

    Ik zit er over te denken te switchen naar deze Balancer, de samenstelling lijkt me beter op Moon's situatie afgestemd. Heeft iemand ervaringen ermee, of met dit bedrijf? Eet je paard het graag? Moon is nogal kieskeurig helaas.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Ik heb het besteld maar nog niet binnen dus ik kan er nog niks zinnigs over zeggen, behalve dan dat het e-mail contact met de Suzanne op prettige wijze is verlopen.

  3. #3

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Hoi, ik geef deze brok nu ongeveer twee maanden aan mijn twee paarden. Mijn ene paard die normaal echt alles eet at de brok in het begin vrij moeizaam, maar eet het nu inmiddels goed. Mijn andere paard (die echt heel kieskeurig is met 'vreemd of ander' voedsel) is er echt dol op! Suzanne Buijsse, degene die deze brok heeft samengesteld gaf ook aan dat ze vaker hoort dat de paarden die vaak moeilijk zijn met eten de brok gelijk lekker vinden en dat sommige paarden eraan moeten wennen. Deze aanvullende brok vind ik ideaal omdat ik mijn paarden liever geen brok geef (dit hebben ze qua conditie niet nodig, de ene is vooral in de zomer snel aan de dikkere kant), maar wel zeker wil zijn dat ze geen tekorten krijgen. Ik ben inderdaad ook blij dat hier geen ijzer aan toegevoegd is. Door Suzanne ben ik erachter gekomen dat mijn paarden de afgelopen jaren via het grondwater wat wij ze gaven continue een ijzeroverschot binnen kregen waardoor ze al een hele tijd vage klachten hadden die niemand kon plaatsen, maar door dit ijzeroverschot krijgen andere mineralen en sporenelementen inderdaad niet de kans om door het lichaam opgenomen te worden. Ik weet dit nu sinds twee maanden en heb maatregelen getroffen m.b.t. het water, ze krijgen nu grondwater wat veel dieper uit de grond wordt gepompt en ik ben nu dan ook alles aan het mijden waar ijzer in zit zodat de andere mineralen weer de kans krijgen om opgenomen te worden in het lichaam en geef nu dus ook deze brok om dit aan te vullen.

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Judith welke klachten zag je bij je paarden, en zie je inmiddels verschil?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Met periodes huiduitslag, bultjes bij mijn ene paard, mijn arabier tijdens de ruiperiodes schimmelinfecties, 'vaag' uit de ogen kijken (net of er een blauwige waas over het oog zat), op de nek en bij de staartaanzet verdikt ( door achteraf blijkt verminderde tot geen magnesiumopname door het ijzeroverschot), hoesten, niet altijd, maar vaak bij de eerste keer aandraven, verkleuring van de manen staart door koper tekort.

    De verdikkingen bij staart en nek waren na een week weg en vooral mijn Arabier heeft weer een heldere blik gekregen. Hij heeft ook het langste het ijzerrijke water gehad en ik denk dat het echt wel wat tijd nodig heeft voordat de balans weer terug is in zijn lichaam met alle mineralen en sporenelementen.

  6. #6
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Wat super dat je zoveel verschil ziet!
    Heb je verder niks veranderd aan je voerbeleid/leefomstandigheden van je paarden? (behalve dan het drinkwater)

  7. #7

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Nee. Ik ben zelf ook echt heel blij dat ik zo snel al verbeteringen zie en ik hoop heel erg dat het hoesten ook weggaat en dat de vage huidproblemen ook verleden tijd zijn, maar dat weet ik pas als ze tijdens/na de rui geen huiduitslag krijgen. Ik heb ze allebei vorig jaar laten onderzoeken bij de dierenarts i.v.m. het hoesten, maar er was geen oorzaak vast te stellen, maar nu hoop ik dat het ook met de opname van mineralen e.d. te maken heeft waardoor de weerstand steeds verlaagd is geweest. Tot nu toe kuchen ze soms nog steeds, maar ik kan me voorstellen dat dit ook best wel tijd nodig heeft om te herstellen. Ik weet natuurlijk niet of alles aan deze brok toegeschreven kan worden of alleen al om het feit dat ik het water gewijzigd heb, maar zover ik begrepen heb zit er echt alles in deze brok wat het lichaam normaliter naast hooi nodig heeft. Prijstechnisch vind ik de brok ook niet erg duur, je hoeft er dagelijks niet heel veel van te geven waardoor je heel lang met een zak brok doet.

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Het klinkt wel goed onderbouwd, met de reden waarom de stoffen erin zitten en in welke hoeveelheid. Alleen snap ik deze zin niet helemaal: Het bevat calcium en fosfor in de juiste verhouding (2:1). In de praktijk blijkt er regelmatig te weinig calcium of te weinig fosfor in het hooi/gras te zitten. De verhouding tussen calcium en fosfor is meestal wel goed. Door beide aan te vullen, in de juiste verhouding worden eventuele tekorten opgeheven.

    Ik voer Shaf momenteel Vital Complete en CEO krijgt Metazoa (omdat hij vorig jaar zo vaal werd). Zijn vacht is nu wel duidelijk mooier dan vorig jaar.
    Bij Metazoa is de Ca/P verhouding bewust heel scheef (10x zoveel Calcium als Fosfor) omdat volgens hun analyses het ruwvoer vaak te weinig Calcium bevat tov Fosfor. Met hun brokjes zou de totale verhouding dan rechtgetrokken worden. Tsja, dan zou je eigenlijk een ruwvoer-analyse moeten uitvoeren om te weten of dat echt zo is...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #9
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Wil je het precies weten dan moet je inderdaad een ruwvoeranalyse doen. Op een pensionstal onbegonnen werk (als de sh het niet zelf doet) en ook als je zelf verschillende partijen hooi hebt niet handig. Wat ik erover heb kunnen vinden is dat in ruwvoer de verhouding ongeveer wel klopt maar vooral in ouder ruwvoer loopt de hoeveelheid wel terug en kan te weinig zijn. Dan hoef je dus alleen aan te vullen en niet te corrigeren.
    De verhouding Ca/P in granen is wel heel ongunstig, daar zit veel teveel P in. Voer je granen dan is extra Ca wel zinvol.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  10. #10
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jUUd
    Met periodes huiduitslag, bultjes bij mijn ene paard, mijn arabier tijdens de ruiperiodes schimmelinfecties, 'vaag' uit de ogen kijken (net of er een blauwige waas over het oog zat), op de nek en bij de staartaanzet verdikt ( door achteraf blijkt verminderde tot geen magnesiumopname door het ijzeroverschot), hoesten, niet altijd, maar vaak bij de eerste keer aandraven, verkleuring van de manen staart door koper tekort.

    De verdikkingen bij staart en nek waren na een week weg en vooral mijn Arabier heeft weer een heldere blik gekregen. Hij heeft ook het langste het ijzerrijke water gehad en ik denk dat het echt wel wat tijd nodig heeft voordat de balans weer terug is in zijn lichaam met alle mineralen en sporenelementen.
    Hm, deze klachten komen mij heel bekend voor...
    Ik geef mn paarden nu 4 jaar grondwater via ons bewateringssysteem van het tuincentrum en sindsdien had Shanna enkele keren in het voorjaar een dikke nek en (volgens de dierenarts) een bacteriele huidinfectie. Afgelopen zomer had ze deze klachten bij Eveline inderdaad niet.
    Sjips... dan moet ik dus iets zien te doen aan het grondwater...

  11. #11
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Of gewoon kraanwater gaan geven Sandra??
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  12. #12
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Ik zit erover te denken het gewoon eens een tijdje te proberen, de kleinste emmer bestellen en eerst maar eens kijken of Moon het eet. Misschien samen met wat stalgenoten, zodat we allemaal kunnen uitproberen. Hij is wat futloos. Die blauwige waas komt me ook wel erg bekend voor!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  13. #13
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Of gewoon kraanwater gaan geven Sandra??
    Ja, dat zal em wel moeten worden denk ik. Dat kan ook wel. Ik hoef nu nog maar 30m te overbruggen ipv 100m. Maar grondwater was gewoon veel praktischer met profi slangen en hoge druk.

  14. #14

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Het is ook niet zeker dat het bij jou ook door het grondwater komt, maar het is het proberen waard. Dit is eigenlijk mede de reden dat ik op dit topic heb gereageerd (ik ben meer een lezer dan een schrijver op dit forum ),buiten het feit dat ik deze brok nu aan het voeren ben om de mineralentekorten e.d. aan te vullen. Wij hebben er namelijk nooit bij stil gestaan om het water te laten testen, alhoewel er dus al geruime tijd klachten zijn bij onze paarden die je niet kunt plaatsen. Er is ook altijd veel roestafzetting in de drinkbakken die wij gebruiken, maar ik had echt geen idee dat dit zo slecht voor een lichaam is, wat extra ijzer is niet verkeerd dacht ik, daar worden ze sterk van (net als Popeye ) Ons grondwater komt uit een put van 15 meter diep, dat is (zoals ik nu lees en hoor) geen goede diepte voor schoon drinkwater en als je erover nadenkt eigenlijk ook wel logisch. Het water heeft amper filtering omdat het door weinig tot geen grondlaag is gekomen en ook in de periode dat boeren het land gaan mesten komt dit met een beetje pech ook snel in deze laag water terecht. Nu hebben wij aan een melkveehouder gevraagd of we bij hem water mogen halen, hij heeft een waterput van 220 meter diep en hij heeft dit ook laten testen. Het water dat wij gaven heeft hij ook jaren geleden laten testen en hier bleek toen uit dat er iets van 60 keer de maximaal toegestane hoeveelheid ijzer in zat! Da's toch wel schrikken nu ik weet dat teveel ijzer ontzettend slecht is voor de opname van andere mineralen en sporenelementen en ik bedenk dat ik dat al die jaren aan mijn paarden heb gegeven ...

  15. #15
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Iemand ervaring met Balancer van Je paard gezond en fit?

    Heb het even nagevraagd. ONze put is maar 13m. Morgen gaan de waterbakken leeg en krijgen ze kraanwater. Weg met die zooi. Ikbtwijfelde al wat langer, omdat onze planten ook altijd een roestlaagje krijgen en alles wat beregend wordt, bruin wordt.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •