Hoi,
Omdat het me maar niet lukt om tevreden te zijn met : "Het is zoals het is", ben ik aan het brainstormen over de dijk. De dijk is het stukje paddock tussen de inloopstal en de bak. Ik heb hier vorig jaar een vrachtwagen zand laten storten, dat was superfijn!! Dit najaar heb ik het zand echter gedeeltelijk verplaatst, waardoor ik een stoep kon maken voor de stal. De stoep functioneert briljant!
Tussen de stoep en de bak is het momenteel nat. Best wel nat. En daar baal ik van. Daar staan ze nl het liefst. Rechts van de stoep is het wel droog, maar daar staan ze dan weer niet. Mijn bak is ook altijd wel droog.
Ik wil dit anders. Ik kan natuurlijk het zand rechts naar links verplaatsen. Klerewerk, weinig zin in.Ik kan een nieuwe vrachtwagen zand laten aanrukken a 300 euro. Maar zand loopt, dus wat heb ik dan volgend jaar? Ik kan ook nu even niets doen, geld sparen en in het voorjaar roosters neerleggen en dan zand erop. Gras wordt hem niet, want ze lopen hier altijd voor/in de stal.
Voor de situatie: er ligt puin op dat stukje. Heel diep zakken ze niet weg. En door hun hoeven maken ze steeds opnieuw plasjes. Mijn bak is (goed) gedraineerd. Die ligt lager. Bij flinke regenval stroomt de regen de bak in, die vervolgens afgevoerd wordt.
Wie kan me adviseren? ik ben met name benieuwd naar grasroosters, welke goed zijn, welke ik links moet laten liggen, wat ze kosten en waar ik het moet bestellen.
Bladwijzers