Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: probleempjes bij sideways, squeeze game en circling

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: probleempjes bij sideways, squeeze game en circling

Juist Marja, ik snap er ook niets van. Op de video's van level 2 kan ie dr ook wat van. Zoals de CS direct gebruiken bij de send van de circling game, en gelijk slingeren bij de yoyo.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

ja dat van die yoyo viel me in het nieuwe level 1 pakket ook al op: Pat slingert eerst met het touw en gaan dan pas met het vingertjes wiebelen......

Morrie schat z'n eigen formaat wel eens verkeerd in, dan wil ie door een deur yoyo-en of ergens langs squeezen waar ie never nooit niet door kan.... moet z'n zelfbeeld es bijstellen, ik zal eens een spiegel ergens ophangen.....

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Het vreemde van die man -en wat me ook steeds vaker begint op te vallen- is dat hij alsmaar zegt dat je je fases eerlijk moet opbouwen en dat je dus altijd bij fase 1 moet beginnen, maar ik dat ik hem dat zelf heel vaak niet zie doen, op momenten dat er totaal geen reden is om direct met een hogere fase te beginnen...
    Dat is mij ook al opgevallen! Ik deed alles net alsop de video tot ik hulp kreeg van Eveline, die vroeg meteen waarom begin je steeds met fase 2/3 ipv met fase 1

Grappig want in de boekjes heeft hij het idd wel steeds erover dat een van de valkuilen is dat je niet bij fase 1 begint......zal zijn fase 1 hoger liggen

Mijn level 2 videos krijg ik binnenkort maar ik begrijp dat ik met niet weer moet gaan meten met de fasen die PP gebruikt
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

ik heb van level 1 beide: een dvd van het oude level 1 en de dvd's van het nieuwe level 1 en ik vind het toch wel erg verbeterd hoor.
    Op de oude dvd (geleend van iemand, die het overgezet heeft van video) zie je Pat die alles voordoet met een volleerd paard en zijn beste leerlingen in actie en op de nieuwe dvd's zie je een beginnerscursus die gefilmd is en alles wat er fout kan gaan en Linda laat dan zien hoe je het op kan lossen.

ik moet zeggen dat er bij Morrie veel fout ging in het begin en allemaal dingen die ik op de dvb's had gezien, dan dacht ik: gelukkig, hij is normaal....... en ik kon het oplossen, omdat ze dat duidelijk laten zien.

Helaas heb ik niet zo'n mooie reling als ze bij parelli hebben, dus sideways blijft behelpen.....

@ sideways is al veel gezegd. Wat je nog kan proberen, is als Myra steeds blijft lopen na jouw life down (die je inderdaad nog eens checkt) is haar opnieuw vragen een paar stapjes te doen sideways, en opnieuw vragen met jou te stoppen. Dat kan een hele bakrand in het rond duren, hoor, dus neem je tijd. Goede gewoontes bouwen levert altijd op. Denk ook om je focus: over je paard heen als je sideways wilt, en zacht en afwezig als je stopt, dus niet gefocused naar haar blijven kijken of ze wel stopt (weet niet of je dat doet, maar kan een valkuil zijn)

@ squeeze: vooral als je paard door de squeeze is, is het van belang dat er geen halve cirkel gelopen wordt, maar een duidelijke disengagement.

@ circling: vraag je paard zeer regelmatig ALSOF je een crcling gaat doen achteruit te gaan en loop dan naar haar toe, of vraag haar terug, of ga iets anders doen. Ze heeft kennelijk reden gevonden om te gan anticiperen. Bij de send is van belang dat je de kant die ze op moet, duidelijk opent, bijvoorbeeld door dat (eigen) been naar zij-achter te zetten en je sendhand ook duidelijk opzij te steken (opening). En dat ze een feel op de leadrope krijgt van welke kant ze op moet, dus die zo kort pakken dat ze kan VOELEN welke kant ze opmoet. Gaat ze, dan meteen weer hele tpouw geven uiteraard. Kijk bij de send vooral waar je wilt dat Myra heen gaat, en niet naar Myra zelf(weet niet of je dat doet, maar gebeeurt vaak). Misschien is ze wat onzeker over de richting van de send en probeert ze in te vullen.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
    Groetjes en tot binnenkort!

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Denk ook om je focus: over je paard heen als je sideways wilt, en zacht en afwezig als je stopt, dus niet gefocused naar haar blijven kijken of ze wel stopt (weet niet of je dat doet, maar kan een valkuil zijn)
    Deze is heel herkenbaar, dat doe ik inderdaad! Nogmaals, wat ben ik toch blij met dit forum

Misschien is ze wat onzeker over de richting van de send en probeert ze in te vullen.
    Dat is volgens mij wat er gebeurd, daarom was ik ook bang om haar meteen te desingagen. Ze raakt dan echt een beetje in paniek, daarom liet ik haar soms maar gaan. Ze leert dan niet dat ze haar zin krijgt, want ze dénkt dat ze het goede doet, maar ik leer zo ook niet duidelijk mijn hulp te geven voor richting. Wat eveline ook al zei, inderdaad gewoon meer yoyo doen zonder circling.

Naar de squeeze moeten we maar even kijken als je langskomt, want ik vindt het simpelweg té ingewikkeld. Ze maakt aan het einde, ná de squeeze dus, inderdaad vaak een halve circel. Vooral als het een sprong is, dan is ze ook net op gang, waardoor ik haar niet op tijd kan stoppen en ze dus een halve circel rent. Ze verstopt zich dan ook achter me en dat lijkt me helemáál niet de bedoeling.

Dus inderdaad, tot binnenkort!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten