Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

  1. #16
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Ik bedenk me nog wat... Heeft B. 's winters een deken op? Los van goed voer is dat bij mijn Maceo enorm belangrijk gebleken om interen in de winter te voorkomen!

  2. #17
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Ja dat bedacht ik mij net ook, de energie die ze anders nodig hebben om warm te blijven verbruiken ze dan niet.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #18
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Ik dacht ook aan wat extra hooi geven? Je komt er best vaak he. Kan je Bailey dan niet een extra plak hooi geven terwijl je met Wente bezig bent? En hoe zeker ben je ervan dat hij hooi goed eet? Zou het kunnen (omdat hij in een kudde staat) dat hij toch niet zijn deel binnen krijgt?
    Ik begrijp dat je hem wil bijvoeren hoor, maar het ruwvoer staat toch altijd op plaats 1. Dus als er een manier is om hem daar regelmatig wat meer van te geven zou daar mijn voorkeur naar gaan. En dan kan je hem alsnog wat bijgeven he. Van soorten brok en meusli weet ik niet zo veel dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel weet ik dat moeilijke eters soms wel heel graag slobber eten. Zeker in de winter met wat lauw water (als dat kan) zijn er velen echt dol op!
    Take the time it takes, so it takes less time.

  4. #19

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Nog een andere hoek: gaat hij jaarlijks naar de tandarts?

  5. #20
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Las nu dat hij los geen luzerne lust, maar mijn paard ook niet en als brok eet ze het wel Ruikt blijkbaar anders. En op zich is dat wel een soort brok die goed aanzet.

    Maar tandarts en onbeperkt hooi ging ik zoals hiervoor gezegd vanuit, maar dat is ook een goeie tip ja

  6. #21
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik bedenk me nog wat... Heeft B. 's winters een deken op? Los van goed voer is dat bij mijn Maceo enorm belangrijk gebleken om interen in de winter te voorkomen!
    Hmm, nee, hij heeft geen deken. Ik sta daar een beetje dubbel in, omdat hij het op een beetje prettige dag al heel snel behoorlijk warm heeft. Hij heeft een mégadikke vacht, en zweet heel snel (conditie is super, maar hij zweet gewoon erg snel en veel), de combi met deken vind ik dan ook lastig. Daarbij heeft hij ook 10 dekenslopende vriendjes, dus het kán wel als het echt moet zeg maar, maar ik zou het niet ideaal vinden om meerdere redenen.
    Uiteindelijk draait het ook eigenlijk maar om de periode januari t/m maart waarin hij moeilijk op gewicht te houden is, en het lijkt mij dan fijner om dat met voeding te kunnen ondervangen.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie
    Ik dacht ook aan wat extra hooi geven? Je komt er best vaak he. Kan je Bailey dan niet een extra plak hooi geven terwijl je met Wente bezig bent? En hoe zeker ben je ervan dat hij hooi goed eet? Zou het kunnen (omdat hij in een kudde staat) dat hij toch niet zijn deel binnen krijgt?
    Ik ben er haast iedere dag ja, maar meer hooi geven dan hij krijgt gaat helaas niet. Bailey ligt heel goed in de kudde, mag/kan ook altijd bij het eten. Het wordt ook zo verdeeld gegeven dat ze allemaal echt de ruimte hebben rustig te eten.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Nog een andere hoek: gaat hij jaarlijks naar de tandarts?


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Las nu dat hij los geen luzerne lust, maar mijn paard ook niet en als brok eet ze het wel Ruikt blijkbaar anders.
    Nou, kijk, dan is dat wellicht ook nog te proberen Dankjewel.

  7. #22
    Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Locatie
    Heerhugowaard
    Leeftijd
    57
    Berichten
    715
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Ik heb hele goede ervaringen met Zupa bij mijn vorige paard. Die lusten ook nix, had zwaar zomerexzeem en had hele gevoelige darmen. Pavo heeft nu ook een nieuwe voer; bietenpulp vlokken maar dat ziet er echt niet lekker uit..ik betwijfel of Bailey dat wel lekker vind maar je zou het kunnen proberen. Zupa van Equifyt is niet alleen bietenpulp hoor wat lekker aanzet maar er zitten ook kruiden en grassen in. Ruikt heerlijk btw. Ik kan het hier bijna niet meer krijgen dus Aselt krijgt het niet...

    Marstall heeft ook heel veel fijne muesli's die de meeste paarden wel erg lekker vinden zoals de Naturell.
    Zelf geef ik nu ponybrok van Subli met luzerne en 2G van soulmate.(om de hoek te krijgen)omdat ik uit ervaring weet van het exzeemforum op bokt dat exceempaarden het daar ook goed opdoen ivm suikers en eiwitten.

  8. #23
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Dank Antine voor jou ervaringen en ideeen
    Ik bestel al mijn voer online, dus zolang dat kan is het geen probleem waar het vandaan moet komen

    Ik heb mooi weer een aantal opties die ik nog niet geprobeerd heb, komende dagen even voor gaan zitten en vergelijken en dan gewoon wat bestellen!

  9. #24
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Ik maak vandaag een pakketje voor je!

  10. #25
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Ken je Speedibeet van Pavo? Dat is snelweek bietenpulp. Momenteel zijn er proefzakjes in een emmer met deksel te koop. Dit hoeft maar 10 minuten geweekt te worden. http://www.pavospeedibeet.nl/
    Bij mijn verzorgpaard werkte olie juist averechts. Daardoor ging het voer juist te snel door de darmen, haalde hij er te weinig uit en viel af. Door te stoppen met de olie kwam hij weer bij.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  11. #26
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Dank Yulia! Die Speedibeet zag ik langskomen, kreeg een proefverpakking met vier vlokjes. Net te weinig om echt te kunnen kijken hoe het gegeten wordt, maar als het net als een aantal ander pavo-spul in kleinere verpakkingen verkrijgbaar gaat zijn vind ik dat wel een plus! Makkelijk om te proberen

    De build-up brokjes heeft hij na veel theater vooral uit beleefdheid wel opgegeten, maar het was duidelijk geen doorslaand succes. Wat een druif is het ook soms

    Olie werkt hier overigens wel écht goed en fijn voor hem, maar moet wel ergens mee gemengd worden. Same met de vitaminekorrels dus, want die blijven nu steeds vaker liggen.

    Omdat hij nu nog mooi op gewicht zit besloten dat ik die olie en vitamientjes ga inpakken in een handje muesli van kleine Wente (muesli voor opgroeiende paarden, dat eet hij tot nu toe wel).
    En voor de lijnzaad die hij 1 of 2x p/w nog krijgt en de extra vulling op koude dagen heb ik nu een mooie Mash van St.Hippolyte besteld. Hij is wel fan van prutjes en papjes die hij dan tot in z'n oren smeert, dus ik ben benieuwd

    Superbedankt voor het meedenken! Als dit de oplossing niet gaat zijn heb ik dankzij jullie nog een lijstje met andere merken en soorten die ik kan proberen, super




  12. #27
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Even wat topci-vervuiling, waarvoor sorry, maar ik ben erg benieuwd welke meusli Wente krijgt?
    Take the time it takes, so it takes less time.

  13. #28
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Speedibeet had ik twee van die kleine zakjes van, maar Carwyn spuugde het uit, die vond het niet lekker.
    Ben benieuwd wat hij van de Hippolyte vind, de muesli ervan aten ze hier niet. En slobber vinden ze hier juist vaak niet lekker.

    Gewoon Subli ponybrok bijvoorbeeld wordt wel gegeten.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  14. #29
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    De build-up brokjes van Nienke (ik had nog de helft over) waren vandaag, tweede keer dat ik het gaf, het kijken niet eens meer waardig. De bak werd direct destructief een meter verder gemieterd, of ik het op wilde ruimen en wat lekkers wilde halen.
    Juist ja.


    Echt, nogmaals erg bedankt voor het opsturen Nienke! Het is heel erg fijn dat ik nu met brokjes in een envelopje al héél duidelijk heb wat hij lust en wat duidelijk niet. En hier niet nu een half overbodige zak ergens in de hoek heb staan..

    Ik ben ook benieuwd Dyonne!
    Ha, Carwyn die het zelfs uitspuugde, dat belooft niet veel goeds
    Hoewel zoals ik zei slobbers en prutjes met warm water en dingen erin hier altijd nog wel het makkelijkst naar binnen gaan

    Subli is voor mij volgens mij wat minder makkelijk aan te komen, maar hoor er inderdaad wel goede dingen over! Maar eerst maar even proberen wat ik nu besteld heb

    Marie, Wente krijgt fibra en Mare&Youngstock muesli van Dodson&Horrell.
    Zij is een makkelijke eter; ze eet wel echt enorm veel, maar lust alles en blijft gelijkmatig in gedrag, ook als ik haar eens wat anders geef.

  15. #30
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Op zoek naar smakelijke muesli/structuurmix

    Geen dank! Scheelt je zo een hoop geld en voor mij geen moeite! (zelfs geen postzegel dus )

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •