Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Level 4 geslaagd

  1. #16
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:Level 4 geslaagd

    Gefeliciteerd!!
    Ga je filmpjes later nog ff bekijken, ik heb ook level 4 ambities

  2. #17

    Re:Level 4 geslaagd

    Hartelijk dank voor de felicitaties. Ik heb het helaas erg druk om echt actief te posten over onze reis. Ik heb een jaartje elke keer PC gedaan, maar ook dat bleef niet plakken. Ik kan wel even een kort stukje vertellen voor de mensen die het leuk vinden.

    Ik heb LB nu bijna 6 jaar. We hebben vele ups en downs gehad. Mijn geluk was dat ik vanaf het moment dat ik hem had Parelli ben gaan doen (de rode doos) en dat daarin zo expliciet toestemming werd gegeven om af te stappen. Ik denk dat dat de reden is dat ik nooit ben verongelukt.
    LB heeft nogal een karakter, een complexe horsenality. Nu ben ik zelf ook de makkelijkste niet en zeker in het begin was dit een moeilijke combinatie. We hebben met veel probleemgedrag te maken gehad, met name in de LBhoek. Er is zelfs een hele periode geweest waarin ik niet kon rijden en ook op de grond problemen had.
    Maar gelukkig werd hij beter en ik ook. Een keerpunt was het behalen van level 3. Tegen die tijd had hij zichzelf aangeleerd (met mijn hulp uiteraard) om zich los te trekken. Zelfs een 45 ft line was niet lang genoeg in een normale 20x40 bak. Met nieuwe technieken is dit probleem nu, 3 jaar later, minimaal.
    Het belangrijkste wat ik leerde bij het behalen van mijn level 3 was progressie; niet wachten op perfectie bij dit paard. Steeds weer nieuwe dingen, zodat hij niet de kans krijgt om zich te vervelen. Hier kreeg ik vanuit mijn omgeving soms wat weerstand op, omdat LB er uitziet als een veulen en men hem niet fysiek klaar acht. Ik heb echter nooit meer spijt gehad dat ik hem dingen heb geleerd. Het uitbreiden en complexer maken van de games heeft voor ons gewerkt; het versterkte de dingen die hij al kon. Dan maakte het ook niet uit als het nieuwe niet perfect was; het oude werd beter.
    Vliegende wisseles waren voor osn beide erg lastig. Dit is ook het laatste wat we hebben geleerd en deze kunnen ook nog een heleboel beter. Het is niets fysieks, hij heeft gewoon geen talent hiervoor. Goed genioevg voor level 4, maar zeker nog niet correct.
    Tegenwoordig heb ik er een pony bij, waarmee het heel goed klikt met zowel Lb als mijzelf. We zijn nu bezig met wat dubbele taken, dus met 2 paarden. Communicatie wordt hierdoor steeds beter, omdat ik niet meer met mijn volle aandacgt bij LB kan zijn. Dit is goed voor hem en we zijn nu ook op een punt dat dit kan. Dit is heel bijzonder voor mij, want voor de veiliggeid moest ik altijd mijn volle concentratie aanspreken.
    Voor mijzelf zal de ontwikkeling met dit paard nog wel even door blijven gaan. We hebben nog genoeg uitdagingen samen. De volgende keer weet ik ook beter wat ik koop. Nog een paard als LB hoef ik niet. Ik ben wel dankbaar voor de kansen die hij mij heeft geboden. Ondanks dat het niet altijd makkelijk was, werkt hij nog steeds graag samen met mij en heeft hij inmiddels meer geduld met me gekregen. Zoveel zdat soms zelfs lessers en kinderen van hem kunnen leren. Dit natuurlijk wel met mate
    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

  3. #18

    Re:Level 4 geslaagd

    Gefeliciteerd!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  4. #19
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Level 4 geslaagd

    Dankjewel voor je uitgebreide verhaal. Ik herinner me nog je eerste filmpjes op bokt, wat en enorm verschil met nu! Jij bent echt zo gegroeid, heel gaaf om te zien.
    Dat ongetalenteerde voor de wissels komt me (helaas) bekend voor. Goed dat je hier heen belemmering van hebt gemaakt voor het behalen van je L4.

    Wat voor pony heb je erbij? (Fotoooo )
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #20

    Re:Level 4 geslaagd

    Ik heb een Welsh B van 2 jaar erbij als maatje voor LB. Hij stond voor de zoveelste keer wéér alleen en ik was het zat. Het is een medium LB-Ex, en dus een prima speelkamaraatje. Van het voorjaar gaan we hem ruiter/zadelmak maken en wie weet komt hij ooit nog eens voor de kar. Hij heet Peeke (wortel in brabants dialect) en ik mocht hem kopen op voorwaarde dat mijn vriend hem een naam mocht geven.



    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

  6. #21
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Level 4 geslaagd

    Gefeliciteerd Janneke
    Today is a perfect day to start living your dreams!

  7. #22
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Level 4 geslaagd

    Aaaah, wat een scheetje

    Gefeliciteerd met je level 4!!!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  8. #23
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Level 4 geslaagd

    Ahhh een Welshje
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #24
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Level 4 geslaagd

    Gefeliciteerd!! En wat mooi ook om je uitgebreide verhaal erbij te lezen!

  10. #25
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Level 4 geslaagd

    Level 4 is al een hele prestatie. Maar met je verhaal erbij, ben ik helemaal onder de ind
    Gefeliciteerd en dat je nog maar lang en veel van dit paard mag genieten en leren.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •