Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: zadels...

zadels...

Ok ik weet niet waar ik dit moet zetten maar het heeft te maken met rijden dus dan hier maar.

In het nieuwe lvl 2 pakket legt linda uit waar je zadel precies moet liggen.Achter de schouderbladen etc.Dit legt het zwaarte punt meer naar achter.Nou is het zadel waar ik nu mee rij met lazmir naar voren gepast (knop te ver boven de schoft etc).Ik heb het dus nu wat verder naar achter gelegt (na wat overleg natuurlijk) en het begint druk plekken te geven.NOu ga ik een dezer dagen nog met eddy kijken (als ie terug is uit engeland ).Maar ik vrees dat ik aan een nieuw zadel moet.Nu ben ik dus opzoek naar (het liefst western zadel) zadels met het zwaarte punt wat meer naar achter.Ik weet alleen niet zo goed naar welke merken ik moet kijken (en welke type zadels)kortom ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: zadels...

ik heb een colorado en ik moet zeggen dat het zwaartepunt bij dat zadel ook heel erg ver naar voor ligt. alle gewicht zit echt vooraan in de pommel.
    veel weet ik niet over zadels maar dan weet je toch al dat een colorado waarschijnlijk niet het merk is waarin jij wilt zoeken.
    je kan misschien eens een westernwinkel binnenstappen en wat info vragen over de verschillende merken.
    succes met de zoektocht.

zelfde bij mijn zadel.Leg hem op het hek en hij valt voor over. (de drukpunten zitten ook bij de voorste hoeken van de skirt)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb een Equifex zadel met flexibele boom. Mijn zadel valt niet naar voren als ik hem naar voren les, het zwaartepunt ligt wel ergens in het midden.
    Mijn probleem echter en dat is waarom ik jouw verhaal toch herken is dat de singel vaak vanzelf naar voren glijt, die wil naar het dunste punt en dat is nu eenmaal net achter de voorbenen, waardoor het zadel ook naar voren verplaatst en je dus weer te ver naar voren eindigd. Volgens mij is dat veel meer de oorzaak dan het zwaatepunt van het zadel! Ik weet niet wat ik daarmee aan moet.

het is idd zo dat de singel wat naar voor gaat nu je het zegt.Zal is kijken wat ik daar aan kan doen en inhoevere dat problemen oplost

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Een bob marshall !! zit heerlijk is een echt westernzadel en is boomloos

http://www.sportsaddle.com

had ik al in overweging genomen.Maar ik heb toch liever een goed passend zadel met boom.Het verdeelt het gewicht veel beter.En wat ik tot nu toe lees zijn er veel mixxed feelings over de bm qua verdeling etc

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Het zwaarte punt kun je toch nooit bepalen met het zadel alleen? De voorkant en de fenders etc zijn zwaar, lijkt me logisch dat het naar voren helt als je het op een hek legt. Het lijkt me veel nuttiger om te kijken wat het zadel doet als je er zelf op gaat zitten.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

mjah hele erge druk plekken.En met voorover vallen bedoel ik niet een klein beetje voor over.Maar hij staat bijna verticaal omhoog (meer als 45 graden).

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

oei, dat is wel heel veel naar voor vallen wat hij doet. mijn zadel weegt zoiets van een 17 kg maar als ik hem op een hek leg blijft hij toch recht liggen hoor.

ik zal is een foto maken der van hoever ie naarvoren valt.Ik ga zoiezo zonder zadel rijden komende weken (hij staat qua hoeven ook niet dus een nieuw zadel aanpassen is ook zinloos).Want die drukplekken werken heel erg tegen in het rijden.Laz wil er van weg lopen (als het ware).45 graden is meschien wat overdreven maar hij valt gewoon op de pommel (verder kan ie dus niet).Het klopt gewoon echt niet

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Dit is wel heel erg overdreven! Ik weet dat westernzadels allemaal een beetje die neiging hebben, de een meer dan de ander maar zoveel naar voren hellen is niet normaal. Ik wil mede door het zwaartepunt ook een ander zadel, gelukkig ligt het zadel wel goed op Fenna en heeft ze er geen last van.
    Ik heb een Continental Equiflex, ook met flexibele boom, en het is een erg fijn en mooi zadel. Op zich is er weinig mis mee, maar ik kan zelf gewoon niet wennen aan een westernmodel.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

haha ik wil in eerste instantie gewoon een western.Als blijkt dat geen enkele western voldoet aan mijn eisen moet ik toch verder kijken.Ik ga nu maar zonder zadel rijden.IS beter voor lazmir + dat ik eerst opheldering wil hebben over hoe dit zadel ligt (slecht dus of is er wat aan te doen).Zoiezo moet lazmir eerst goed staan op zijn hoeven (wat de positie in de rug van lazmir ook zeker gaat veranderen)voordat ik zadels ga (laten) passen.

wat denken jullie van dit ? http://www.westernzadel.com/.Ik wil zoiezo een zadel zonder alteveel poespas.En ik vind hun desings wel erg mooi

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Zitten zeker mooie zadels tussen, maar geef mij maar wat poespas zo hier en daar
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Ja, die site ken ik! Hun bedrijf zit hier vlakbij in Venlo. Ik weet dat ze speciaal zadels op wens maken. Je hoeft dus maar een lijstje met je wensen bij ze in te leveren en ze maken het zadel voor je. Ook zijn ze niet extreem duur. Zou eens contact met ze opnemen en je problemen voorleggen, dan krijg je vast een beter beeld.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten