Ik heb onder mijn bakken een paar toeptegels liggen. Dan kan ie al minder schuiven.
Ik heb onder mijn bakken een paar toeptegels liggen. Dan kan ie al minder schuiven.
Los van de plaats, hebben jullie geen last dat de bakken gekiept worden?
Mijn pony's zetten ze op de kant of ondersteboven.![]()
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Nee, sinds ik er tegels onder heb lukt dat ze niet meer. Olivia en Elsa kunnen wel mijn (behoorlijk zware) rek eruit tillen trouwens (gezamenlijk!)
Bij ons kiepen ze ook. Leuk spel. Komt er altijd weer 1 langs die ze recht zet![]()
Dit is mijn stal, 10 meter breed, en 3,5 meter diep (en 3,5 meter hoog haha). Om de hoek van elk hok (aan de linkerkant) heb ik een kuubs-bak voor het hooi (een plastic ban van 1x1 meter ongeveer). Er zitten van die balken onder zodat je de bak met een palletlepel kan optillen Daar heb ik de tegels op liggen. Dan kiepen ze bij mij niet om. Anders zou je een balk aan de wand kunnen schroeven waar de bak precies onder past misschien?
![]()
Hihi bij Dyonne worden ze gekiept en dan is het niet leuk meer :P
Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.
Ze zijn echt heel zwaar! Hier is nog nooit een bak omgekiept. Moest het kunnen zou Takoda het zeker niet laten, kan natuurlijk ook dat hij het nog niet bedacht heeft en dan hoop ik dat zo te houden. Ze komen ook hoog genoeg denk ik dat ze niet met hun benen erin gaan, dan zouden ze echt moeten steigeren. Ze kunnen wel hun nek er makkelijk in en dan eten ze toch laag.
"Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)
Hmm, ik heb er niets onder om dan weer stenen eronder vast te maken. Maar dat zou misschien nog optie zijn.
Bij mij staan ze trouwens niet in de stal, maar in de bak.
En uhm, ja, ze zijn zwaar.. maar ze hebben geen moeite met kiepen...![]()
Bij mij staat een buiten nu nog en die zou dan te kiepen zijn denk ik. De andere is beetje weggezonken in de stalaarde, die zit enorm vast. Takoda verkiest om weitjes te verbouwen als hij zich verveeld ipv bakken te gooien.Toen ik nog langwerpige lage bak had, had ik extra gewicht erin, maar daar werd dan nog volop mee gevoetbald.
"Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)
Verschil is wel dat Carwyn geen weitjes kan verbouwen :P
Lastig hoor! Zeker als er niets onder de bak zit, dan kun je hem ook niet echt vastmaken idd.
Zit wel te denken, als je plank onder zou schroeven en die tussen hek doorsteken, dat kan misschien wel. Meestal staat de bak bij mij uit praktisch oogpunt in de hoek.
Maar als de bak dan toch een keertje verschuift kunnen ze zich daar wel weer aan verwonden. Dan zou ik kijken of je hem niet met een ketting/touw ofzo ergens aan vast kan zetten denk ik.
Nou ja, ik zou dan alsnog iets erdoor steken en hem ook vastmaken aan hek denk, maar vrees met alleen touw/ketting om die gladde bak dat ze hem nog gekiept krijgen, of tegen hek aan. Het kiepen zelf is niet het probleem, maar wel het geluid daarvan.![]()
Volgens mij kunnen we beter gewoon de netten blijven gebruiken :P
Bladwijzers