Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

  1. #1
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Inmiddels was ik met Anna weer volop bezig met afvallen, en daarvoor gebruikten we het schema van de vorige keer (i.o met DA). Nu is zelf geblesseerd ben merk ik dat ze zich a) wat verveeld en b) het afvallen niet echt verder gaat. Aangezien het er nu op lijkt dat het enige tijd gaat duren voor ik wel weer functioneel mee kan doen aan het afval-plan ben ik aan het kijken wat ik nog meer kan doen.

    Qua voeding krijgt ze 'onbeperkt' hooi, wat ik voer uit hoge slowfeeders met rek erover. Het is arm hooi met weinig suikers. Anna eet dus alleen het voer wat naast de bak valt.

    Nu kreeg ik via de blauwe buren een aantal tips over het voeren van bepaalde supplementen om het afvallen te ondersteunen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, wat heb je gevoerd?

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Aan wat voor supplementen denk je dan? Glucobalance? Of andere middelen?
    Zelf geloof ik niet zo in alle zogenaamde middelen voor afvallen.
    Met glucobalance wel ervaring, maar niets gemerkt op gebied van afvallen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    GB heeft Anna wel gehad, maar krijgt ze momenteel niet. Er waren mensen die het over magnesium hadden, en daar heb je veel verschillende supplementen van (bijv bij de paardendrogist en Welkoop)

  4. #4
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Dat is alleen zinvol bij magnesiumtekort.
    Magnesium heb ik meer dan een jaar bijgevoerd (na aangetoond tekort), maar viel ze niet van af.
    Glucobalance merkte ik overigens ook niets van eigenlijk.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #5
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Ik voer marstall force bij zodat ze vitamientjes en mineralen binnen krijgen. Verder alleen hooi. Geen specifieke supplementen omdat ik niets getest heb (paard/hooi) en dus niet gericht kan bijvoeren.

  6. #6
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Van anna heb ik recent bloedonderzoek en ons hooi is ook getest. Maar ze heeft geen tekorten, dus dan zou ik beter gewoon zo blijven voeren dus?

  7. #7
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Denk dat het vooral de combi van bewegen en voeraanpassing is. Nu bewegen wat wegvalt, gaat het minder snel. Gewoon weer lekker het bewegen opbouwen als t weer gaat denk ik. Zou niet teveel met voer veranderen als dit regime nu bevalt.

  8. #8
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar jouw afvalschema. Is dat helemaal op haar afgestemd of iets algemeens dat ik ook bv zou kunnen gebruiken voor mijn paard. Ik ben er namelijk sindskort ook echt mee bezig gegaan, was hard nodig , helaas.
    Zou je mij dat schema eventueel willen pben? Ben heel benieuwd namelijk hoe zoiets eruit ziet. Heb zelf al veel op internet gezocht, weinig concreets te vinden.

    Ik voer zelf sindskort bij omdat ik haar net als jij alleen schraal hooi geef. Niet om het afvallen te ondersteunen, maar meer ivm haar vitaminen en mineralen. Heb haar overigens niet laten testen vantevoren, misschien wel een goed idee. Thanks daarvoor.
    Veel succes met de afvalrace! Ervaringen uitwisselen (eventueel per pb) sta ik zeer zeker voor open!
    Leven is het meervoud van lef.

  9. #9
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Menglöd viel niks af met magnesium.
    Sinds april van dit jaar krijgt ze glucobalance en daar viel ze in eerste instantie wel mee af, MAAR tegelijkertijd heb ik de grasinname flink beperkt en ik denk dat dat het grootste verschil maakte. In de zomer heeft ze een tijdje wel op de wei gemogen (toen het zo droog was, de wei was toch meer hooi dan gras geworden) maar nu mag ze er ook weer niet op, veel te veel gras. Ze krijgt nog wel het gras dat op de paddock en paden staat (dat is samen zo'n 2000 m2 met kortgegeten gras). Haar gewicht blijft nu stabiel, de manenkam blijft soepel.
    Ik heb niet echt het idee dat die GB nou zoveel doet.
    Wel vind ik het belangrijk om een goed vitaminen/mineralensupplement bij te voeren want bij tekorten, kan het lichaam ook niet goed afvallen. Bloedonderzoek kan maar een deel van (eventuele) tekorten aantonen.
    Als jouw hooianalyse echter aangeeft dat er in je hooi alles zit wat Anna nodig heeft, dan zou je in principe geen supplement hoeven te geven, lijkt me.

  10. #10
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Ik had een paard met duidelijke aanwijzingen voor Insulineresistentie. Op Kariannes aanraden heb ik glucobalance geprobeerd. Ik heb niéts aan het voedingspatroon veranderd. Resultaat: een mooi slank paard dat gewoon onbeperkt hooi kon blijven eten. Ik denk dat glucobalance succesvol is bij paarden met IR, en dat paarden die dat niet zijn gewoon minder eten en meer beweging moeten krijgen
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  11. #11
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Mijn pony had hele duidelijke aanwijzingen voor IR, uit bloedonderzoek bleek het niet. Maar dit kon komen omdat ik al zeer sober voerde, vele jaren.
    Bij haar deed GB helaas niets. De harde hals en vetopslag bleven. Veel beweging kreeg ze altijd, alleen de laatste maanden in verband met de blessures niet meer.
    Afgelopen jaren voerde ik wel altijd compleet supplement bij, dat maakte haar wel soepeler in haar lijf.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  12. #12
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    GB had bij Anna wél effect, dus dat ga ik haar weer geven. Maar dat zal inderdaad vast per paard verschillen.

    Aletta; het schema is voor een shetlander, maar ik wil het hier best neerzetten. Zit nu op mijn werk, dus dat wordt vanavond

  13. #13
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Bij Menglöd is ook een vermoeden van IR. Vetopslag op de typische plaatsen, harde manenkam, vorig jaar zomer een tijd gevoelig op de hoeven. De DA vond bloedonderzoek echter niet zinnig want IR of niet, het regime is toch hetzelfde: dieet en bewegen! Maar ze valt dus echt heel erg moeilijk af. Atli krijgt veel meer te eten en is keurig netjes slank...

  14. #14
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Beyond is momenteel ook te dik. Die kreeg gewoon veel te veel eten van mijn huidige stalhouder . Gewoon drastisch in voer terug genomen, en je ziet hem al afvallen. Die hoeft geen glucobalance. Het zal per paard verschillen, net als de oorzaak van het te dik zijn
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  15. #15
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:afvallen Anna ondersteunen met supplementen (ervaringen gezocht)

    Is Gluco Balance (van Phytonics) eigenlijk hetzelfde als een Glucosamine Complex van bv. Groene Os? Of is er echt verschil?
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •