Vraagje over dekens.
Cos heeft eigenlijk (bij de juiste omstandigheden) nooit een deken op gehad en dat gaat altijd prima. Omdat hij een beetje sukkelt met zijn stijfheid en spieren (waar hij goede supplementen voor krijgt nu) wil ik voor toekomstige uitjes en TREC wedstrijden toch goed voorbereid zijn. Afgelopen TREC was er nachtvorst en toen ik had ik niets bij me qua dekens. Op zich geen probleem maar omdat Cos dan wel twee dagen achter elkaar intensief beweegt en er bij de paddocks geen schuilstallen zijn, wellicht toch handig om in ieder geval goed voorbereid te zijn volgende keer.
Een standaard 0 grams regendeken heb ik. Zou ik daar (indien nodig bij wind/regen na een lange rit) een fleece/zweetdeken onder kunnen doen tijdens koude/natte nachten?
En hoe doen jullie dat als je paard echt nat is na een rit en meteen buiten in de weide/paddock blijft? Meteen een deken op of eerst laten drogen ergens binnen?
En welke deken gebruiken jullie bij trailervervoer en vanaf welke weersomstandigheden doen jullie dat?
Groetjes Angela!
Bladwijzers