Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: L1 sideways

L1 sideways

Inmiddels een tijdje bezig met parelli en alle 7 games zitten er nu in behalve sideways. Ik dacht even dat ze het door had, maar nu is ze het weer helemaal kwijt ze is overigens wel erg creatief en probeert van alles. zo van wil je dit? staat ze bijna piaf te doen of gaat ze heel mooi schuin achterwaarts wijken, rondjes draaien, achterbenen beurtelings optillen... echt ze kan zo het circus in zo langzamerhand, maar sideways komt gewoon niet voor in haar woordenboek, Ik heb meerdere topics hierover gelezen en alle tips geprobeerd , maar kom er niet uit. Gewoon doorgaan met de rest van de oefeningen en rustig verder proberen? Ik denk er ook over om een L1 cursus te gaan doen, maar dat kan pas in december. Wellicht heeft iemand nog een gouden tip ?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: L1 sideways

Hoi Morelia.
    Hoe gaat de drivinggame bij je paard. Kun je de voorhand en de achterhand laten wijken (liefst zonder fase 4)?
    Als dit nu goed gaat, zet je paard dan eens bij het hek en drijf de voorhand een paar pasjes opzij. Beloon haar meteen met rust en friendly-game en vraag daarna de achterhand een paard pasjes te wijken zodat ze weer haaks op het hek staat. Tada, het begin van sideways is er! Probeer dus in de eeste instantie de voorhand en de achterhand te laten wijken met de friendlygame er tussen om rust in te bouwen en duidelijkheid. En pas als ze dat echt goed begrijpt kun je de voorhand en de achterhand meteen na elkaar vragen te wijken zodat ze zijwaarts gaat.

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij Morelia! Ik ben dus ook beniuwd wat voor adviezen er komen.
    @Sandra: Wat jij zegt heb ik ook geprobeerd, maar Pardoes gaat als je hem voor een stapje probert te laten wijken meteen door totdat hij met zijn kont bij je staat en als je zijn achterhand vraagt, gaat hij door tot hij oog on oog met je staat. Los van het hek kan ik hem wel stap voor stap 'besturen'.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

dan zit je probleem al bij de drivinggame. Als jij gewoon de drivinggame bij de voorhand doet, kun je je paard dan ook meteen laten stilstaan als jij de druk weghaald. Probeer dit te oefenen. Het belangrijkste hierbij je je life-up/energy-up en je life down/energy down.

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ja, als ik gewoon driving doe, dan stopt hij meteen als ik lifedown (is geen werkwoord...) Maar bij het hek.. ik weet niet, misschien voelt hij zich opgesloten, al lijkt dat me ook weer raar, wat hij squeezed zelfs tussen iets waar hij eigenlijk niet eens door past...

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

en als je het eens probeert met de porcupinegame.

Wat grappig Olga, dat heb ik nu ook los van het hek kan ik de voorhand en de achterhand afzonderlijk een stapje laten wijken maar voor het hek draait ze dan ook haar kont naar me toe als ik de voorhand vraag te wijken hoe snel ik de druk ook laten vallen. Porcupine heb ik nog niet geprobeerd geloof ik . Ik ga er zo eens mee aan de slag Misschien moet ik dat hele hek ook wel vergeten heb ik wel eens gedacht.

stapje voor stapje met driving doet Morrie wel sideways, de ene kant beter dan de andere, maar ik kan hem nergens tegen een hek zetten, op alle hekken bij ons staat stroom.....muurtjes hebben we ook al niet, dus hij moet het "los" leren

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Waarom kun je hem dan niet voor een hek met stroom zetten? Loopt hij daar doorheen met sideways?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

nee hij loopt achteruit, weg bij het stroomdraad, daar is hij panisch voor.... en volgens mij zeiden ze op de dvd's dat je nooit sideways mag doen bij een hek met stroom, maar mijn Engels is erg slecht, ze kunnen best iets heel anders bedoelen hoor, maar Morrie krijg je niet met z'n neus of kont langs een hek met een draadje stroom erop, nooit....

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ah, misschien kun je in de bak dan eens een hindernis neerzetten, met een paar balken zodat hij er niet doorheen loopt (of denktie dan gelijk dat hij die moet wegslepen, hihihi)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Gisteren heb ik sideways maar eens geprobeerd met porcupine... stapje voor stapje en dat gaat goed aan beide kanten. Ik ben benieuwd of dit nu ook met driving gaat lukken. Ik ben toch weer een stuk verder gekomen. Bedankt Sandra voor de tip!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ah, misschien kun je in de bak dan eens een hindernis neerzetten, met een paar balken zodat hij er niet doorheen loopt (of denktie dan gelijk dat hij die moet wegslepen, hihihi)
    ja boompies sleept ie er direct uit, desnoods met z'n mond, maar springmateriaal hebben we niet hoor, ik sta op een boerenstalling....

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Je oefent toch ook wel eens op het erf? Is er niet een muur, een heg, een "recht iets waar je niet onder/over/onder kunt"?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Porcupine sideways lijkt me trouwens een leuke oefening die ik eigenlijk nooit gedaan heb. Ga ik toch eens doen, al helemaal nu ik stick-loos ben
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten