Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe regendeken voor Roman.
Ik vraag me af met welke regendekens jullie goede ervaringen hebben?
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe regendeken voor Roman.
Ik vraag me af met welke regendekens jullie goede ervaringen hebben?
Een die echt waterdicht is.
Ben gek van het merk qhp, maar daar is niet altijd makkelijk aan te komen.(met kleine maten althans)
Verder heb ik rhino en amigo, beide hele fijne dekens.
ik heb verschillende diktes & wat onderdekens.
Heb verder geen ervaring met de goedkopere dekens zoals pagony, of HH
Hier ervaring met
Amigo, HH, BR, Bucas
Bucas vind ik fijn maar niet geschikt voor hele brede paarden. Die van mij is verbreed en daar door net te groot :P
Mijn BR deken vind ik qua pasvorm wel goed voor Wonder maar regent toch wel door.
Amigo heb ik 200 gram van, pasvorm is prima. Dichtheid weet ik nog niet.
Volgende dekens worden toch wel Amigo maar dan sowieso 1200D
Heb nu een 600D
Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.
Hier ook een amigo regendeken (ongevoerd) Die gaat nu de 3e winter in en is nog helemaal prima. En dat ondanks springende veulens, en andere ondeugendheden.
Horseware Rhinodekens. Tot nog toe de enige waar mijn merrie geen schuurplekken van kreeg en die mooi pastte.
Mijn oudste gaat al vijf seizoenen mee en nog steeds was ze er droog onder.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Hier heel tevreden met mijn Amigo deken, fijne pasvorm.
There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.
Ik heb nu dus een amigo 1200d, maar die is dus niet meer waterdicht. Ik heb de deken afgelopen winter gekocht aan het einde van het seizoen.
Ik moet wel zeggen dat er in de kudde regelmatig in de deken gehapt wordt, dus ik vermoed dat er kleine gaatjes in zitten.
Ik ben wel erg tevreden over de pasvorm!
Laten jullie de dekens trouwens wassen en opnieuw waterdicht maken aan het einde van de winter? Dat heb ik namelijk niet gedaan.
Ik laat ze niet wassen, ik gebruik het ook altijd voor zelfde paard.
Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.
Mijn QHP deken is al 5 of 6 jaar jong, en nog nooit gewassen. En begint het nu wel moeilijk te krijgen met stevige buien.
Dat komt meer door de gaatjes.
Sophie heeft een rhino (die in mijn plaatje) is nu 3 jaar jong, en ook nog nooit gewassen.
Horseware dekens
Amigo (de goedkoopste van horseware) en rhino zijn allebei top. Mijn oudste rhino gaat al 10 jaar mee en had ik 2e hands gekocht
Mijn bucas met fleecevoering was na 2 winters doorgesleten (de voering).
Onder een gladde voering blijft de vacht ook mooier.
Heb mijn rhino nu 3x gewassen in al die tijd, maar niet behandeld. Hij is nog steeds waterdicht.
Wassen doe ik ze niet. Einde van het seizoen maak ik ze met de hand schoon, buitenkant alleen met water en een borstel om ergste vuil eraf te halen. Binnenkant met een klein beetje sop en een borstel.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Heb een weatherbeeta regendeken voor mijn paardje. Fijne pasvorm en nu na zo'n 3 jaar nog steeds helemaal waterdicht, zelfs met dagenlang non-stop regen.
Doe verder niet aan deken onderhoud. Qua waterdicht maken: bij scheuren en gaten laat ik de deken goed drogen en plak ik 'm met ducktape. Haar winterdeken is daarmee op die plekken toch weer zo goed als waterdicht (alleen met hele dagen regen een paar natte haren) en gaat zo al jaren mee.
Surrender to fun!
Zeker de Horseware dekens. Hele fijne dingen zijn datPast op vief perfect en nooit schuurplekken of dergelijke. Deken houdt het ook lang vol. Ik koop eigenlijk alleen nog maar dekens van Horseware.
Never give up.
There is no such thing as an ending.
Just a new beginning.
Ik heb nu Amigo dekens en die bevallen goed, maar de allerbeste ervaringen heb ik met de Rhinodekens, die houden het bij erge regen het langste vol.
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Bladwijzers