Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 57 van de 57

Topic: Het nut van Flying Leadchanges

  1. #46
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Hoezo gaat een flc over een sprong ten koste van de relatie? En jij was toch juist opweg naar een zwarte string? Nou ja ik vind het eigenlijk puur moeilijkdoenerij op niks af... Die wissels komen wel een keer en over een sprong(etje) of balk springt room ze eigenlijk altijd moeiteloos alleen maar omdat hij meer tijd in de lucht is. Logisch toch dat het makkelijker is? Makkelijker is toch ook niet cheaten ofzo? Dat is toch JUIST horsemanship om je paard te laten zien dat mijn vraag zo moeilijk niet is? Ik ben toch ook niet zo dom dat ik dan denk dat een perfecte verzamelde wissel 'wel zal gaan'. Ik ben er toch zelf bij? Waar gaat het dan eigenlijk om? Ik streef ook nog steeds naar een super mooie wissel maar niet met Room...ik zou wel graag de savvy willen hebben om wissels rijden te begrijpen en het ieder paard op de makkelijkste manier aan te bieden. Dat zal ook weer per paard verschillen. Tot nu toe heb ik geen paard ontmoet dat met mij erop makkelijk wisselt tenzij het al aangeleerd was en dat lag voornamelijk aan de fysieke gesteldheid.

    Naja, lekker blijven mierenneuken
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  2. #47
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Bedankt voor alle antwoorden en overdenkingen, ik ben er al heel wat wijzer door geworden

    De vragen die ik had zijn voor mij beantwoordt. Ik ben blij dat er meer mensen zijn die hier ook over nadenken. En die dezelfde twijfels hebben over het nut, en de fysieke kant van de FLC.

    Sanne had voor mij wel een paar rake opmerkingen, ik kijk denk ik teveel met een dressuurbril naar de FLC. Evi had een goede over dat het vooral ook ging om de mens die zulke communicatie kan overbrengen.

    Mera en Anna over hoe je het ook kan aanleren op een makkelijkere manier. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik had vooral heel veel weerstand door het beeld wat ik heb door verscheidene filmpjes en real life beelden. Ik begrijp het nu beter.

    Jullie hebben mij weer aan het denken gezet en daar ben ik blij mee.








    Today is a perfect day to start living your dreams!

  3. #48
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Hoezo gaat een flc over een sprong ten koste van de relatie? En jij was toch juist opweg naar een zwarte string? Nou ja ik vind het eigenlijk puur moeilijkdoenerij op niks af...
    Allereerst ervaar ik deze laatste zin van je als denigrerend.

    Denk je niet dat ik in de afgelopen twee jaar alles geprobeerd heb om een flc te rijden? Tot ik besefte tot in de laatste hoekjes van m'n brein, dat het niet om de vliegende wissel gaat, maar om de optelsom van de ingrediënten. Die ingrediënten zijn voor mij kracht, lenigheid, fysieke en mentale ontspanning in de galop. Wick is in de basis een RBex en ondanks alle training en tijd was de mentale ontspanning in galop onder zadel niet voldoende. Voeg daar dan snelheid of een hindernis of balkje aan toe, dan voer je de spanning slechts op. Het gebrek aan mentale ontspanning heeft een negatief effect op de buigbaarheid van het lichaam, dus geen vliegende wissel.

    Ook nog; het gaat niet om de zwarte string . Die zwarte string is symbool voor een bepaalde mate van horsemanship en soms is het niet hebben van die string ook symbool voor horsemanship Wat jij miereneukerij vind, vind ik waken over de mentale en fysieke grenzen van mijn paard.

    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  4. #49
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Ik dacht ook van een balkje of sprongetje zie ik meer als een hulpmiddel, maar na deze uitleg snap ik dat het hulpmiddel voor Wick inderdaad extra spanning is. Dat is inderdaad ook horsemanship in mijn ogen om het dan (nog) niet te doen!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  5. #50
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Toevallig postte Ryan Rose vandaag en filmpje op zijn blog, over de FLC. Ik heb het nog niet helemaal gekeken (geluid is wat brak en op de telefoon wordt het er niet verstaanbaarder van)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #51

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    wellicht wat laat in de discussie maar toch mijn 2 cents..

    Ik denk dat je je allereerst moet afvragen wat voor FLC je zelf wil zien. Een "goede" dressuur matige FLC komt in een ander stadium voorbij dan in de western wereld. Er zijn genoeg horseman die er +- 30 rides op een groen paard al L4 waardige FLC`s uit rijden. Afhankelijk van welke dicipline is het een tool (western , springen ) of een eind resultaat (dressuur)kan je pas een oordeel vellen over de kwaliteit of het nut van de FLC.

    Persoonlijk geloof ik niet zo heel erg meer in het gebruik van het balkje. Een paard dat makkelijk wisselt heeft het niet nodig en een paard dat er moeite mee heeft zal er wel door wisselen maar in de over grote meerderheid van de gevallen die ik gezien heb wisselen ze allemaal voor eerst.

    Het zelfde geld momenteel voor de FLC op de grond via een COD. De COD zoals je die veel ziet leent zich imo niet zo voor een ontspannen FLC. Het kan wel maar er zijn zo ontzettend veel pitfalls. Vanuit zone 5 is het veel beter

    In het oude level 3 was de informatie in mijn herinnering vrij summier, hoe dat nu zit weet ik niet. Wel zijn er genoeg anderen die de flc prima ontleden en uitleggen, en dan is het een beetje afhankelijk van welke leerstijl je gewend bent en wat je al weet welke bron het duidelijkst is.

    Deze vraag is trouwens 3 jaar geleden ofzo wel is voorbij gekomen bij een cursus met Mikey, zijn mening for what its worth: De flc wordt veel te vroeg geïntroduceerd. Nu is dit 3 jaar geleden dus misschien denkt hij er intussen anders over.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  7. #52
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.946

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Ik denk dat je moet kijken naar hoe je een flying change wil zien in combinatie met wanneer en hoe haalbaar het voor jou en je paard is. Caitlin kan nu eindelijk een redelijk goede galop laten zien (op de grond), waarbij ze ook mentaal in balans blijft. Lang volhouden lukt nog niet, dus ik zou het niet eerlijk vinden om een FLC te gaan vragen. Ik denk dat ik daar meer kwaad dan goed mee ga doen, vooral mentaal voor haar (en daardoor als gevolg ook weer fysiek).


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Deze vraag is trouwens 3 jaar geleden ofzo wel is voorbij gekomen bij een cursus met Mikey, zijn mening for what its worth: De flc wordt veel te vroeg geïntroduceerd. Nu is dit 3 jaar geleden dus misschien denkt hij er intussen anders over.
    Daar heb ik het in juni nog met hem over gehad en hij denkt drae nog steeds hetzelfde over.
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  8. #53
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Niek: Het zelfde geld momenteel voor de FLC op de grond via een COD. De COD zoals je die veel ziet leent zich imo niet zo voor een ontspannen FLC. Het kan wel maar er zijn zo ontzettend veel pitfalls. Vanuit zone 5 is het veel beter
    Niek bedankt voor je 2 cents ! .
    Wat bedoel je precies met een FLC in zone 5? Ik zie het nog niet voor me hoe je dat doet?

    Today is a perfect day to start living your dreams!

  9. #54

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Sorry dat had ik duidelijker moeten opschrijven, ik moet ook geen twee dingen tegelijk doen .

    Wat ik bedoel is dat vanuit zone 5 (lange teugels) de FLC makkelijker op te zetten is. Je hebt namelijk veel meer controlle over de buiging van je paard en met name de plaatsing van de achterhand. Dit geeft je een veel betere uitgangs positie.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  10. #55
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Niek: Bedoel je zoals dit: Vanaf 1.25 http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe> dus een beetje renversmatig omzetten en dan weer aangalopperen bij het aanleren?
    Today is a perfect day to start living your dreams!

  11. #56

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Dat is inderdaad een goed voorbeeld
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  12. #57
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Het nut van Flying Leadchanges

    Nogmaals bedankt voor alle overdenkingen . Ik doe een slotje op het topic.
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •