Hallo!
Ik ben me aan het oriënteren voor het kopen van een paard en vind het erg belangrijk dat een paard lekker paard kan zijn in een kudde. Helaas lijkt dit in mijn regio bijna onmogelijk, helemaal in de wintertijd. Het lijkt wel alsof er geen stalling is in oost groningen (regio winschoten/blauwe stad met een straal van pakweg 20 kilometer) waar paarden ook in de winter naar buiten kunnen. Ik heb een aantal stallingen gemaild maar daar zijn ze heel tevreden met 1 buitenbak voor 30+ paarden die ook nog voor rijden wordt gebruikt. En reageren ze erg geïrriteerd als ik doorvraag (hmm hoe zie je dat voor je dan 30 paarden in 1 buitenbak en dan ook nog in die buitenbak rijden). Echt heel wazig..
Mijn vraag is dus, zijn er hier misschien mensen die in die regio stallingen kennen die hier wel voorzieningen voor hebben?? Het hoeft trouwens echt niet 10 uur in een weiland hoor in de wintertijd maar een uur of 4 in een paddock en in een groep(je) vind ik toch wel het minste eigenlijk..
Ik heb erg de indruk alsof Groningen hierin wat achterloopt. Wel raar eigenlijk omdat dit nu juist een regio is waar ruimte is om de dieren lekker veel naar buiten te laten gaan..
Bladwijzers