Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: Paspoort bij paard/houder/pensionstal

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Re:Paspoort bij paard/houder/pensionstal

Marjo, een paspoort is geen eigendomsbewijs, dus als een stalhouder kwijt wil kan dat alsnog. En dan kan er gewoon een duplicatiepaspoort aangevraagd.. Dus helaas.

Ik neem aan als je ergens gestald staat de pensionhouder wel kunt vertrouwen.
    Nu heb ik bij alle pony's ook nog stamboekpapieren, die zou ik wel in eigen bezit houden als ik ooit op pension sta ergens.
    Alleen zou ik wel zelf bij mijn paspoort willen kunnen eigenlijk als ik ergens sta, want zeker als je regelmatig weggaat heb je het paspoort nodig.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ik heb paspoort altijd thuis gehad, maar straks komt het op een plek waar we beide bij kunnen. Als nodig is voor DA oid ben ik wel blij dat Dyonne er dan bij kan.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Welke instantie komt er dan controleren? En moet ik ze dan toegang geven op mijn erf?
    Lijkt mij niet dat ze een huiszoekingsbevel hebben.

In mijn oren klinkt het tegen het als een broodje aap verhaal.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

AID controleert. Lijkt mij sterk dat het niet klopt, op Bokt zijn er verschillende die aangeven controle gehad te hebben.
    Waarvan ook iemand die ik persoonlijk behoorlijk goed ken.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

AID komt controleren, en die hebben volledige bevoegdheid om dat te doen volgens mij. Mogen ook de medicijnkast open trekken voor evt verboden middelen.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Op mijn prive terrein, lijkt mij stug?
    Ik ben geen bedrijf/stallling, ik heb prive maar twee paarden aan huis.

Laat maar komen.

Maar het ging hier toch ook over pensionstallen? Denk inderdaad niet daar ze op privé terreinen gaan controleren, dat is vast ook minder rendabel

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Christnnne
    Maar het ging hier toch ook over pensionstallen? Denk inderdaad niet daar ze op privé terreinen gaan controleren, dat is vast ook minder rendabel
    Dan klopt de titel van het topic niet.
    Ik ben gewoon een beetje wars van alle regeltjes die (in mijn ogen) niets bijdragen aan wat dan ook.

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    31
    Dagboek Berichten
    41

Ik geloof dat ze ook wel alleen maar pensionstallingen zullen controleren. Daar kunnen ze geld verdienen

IN BELGIE MAG EEN KOPIE WEL! Voor de Belgen onder ons Dat is net veranderd. Via de link kan je het nalezen.
    http://www.vlaamspaardenloket.be/_ht...nl&page=nieuws

Het is een nieuwsbericht van 10 oktober, echt nog maar pas. Dus misschien wordt dat binnen kort ook aangepast in Nederland!
    Take the time it takes, so it takes less time.

Ik bedoel dat ze vast niet gaan controleren bij particulieren maar dat de controles op pensionstallen geen broodje aap verhaal zijn. De verplichting om het paspoort bij het paard te hebben heb je op je priveterrein ook wel. Dat het verder niets bijdraagt tja eens hihi...

Overigens mag de aid niet zomaar het erf op.
    Als de eigenaar thuis is hebben zij vrij toegang. Maar als er bv een ruiter aanwezig is die haar paard daar heeft staan en de eigenaar is weg mag je ze verbieden om niet verder te gaan.

Ik vind werk wat zij doen goed. Ze zijn alleen niet consequent met terug komen.
    De meesten krijgen best de bibbers van de aid.

Van de week te horen gekregen dat ze ook in Zuid-Oost Brabant aan het controleren zijn geweest. Ze hebben gezegd dat het om het medisch inlegvel gaat en de EHBO-kast / medicijnenkast hebben ze gecontroleerd.... 1 kast was met slot afgesloten en moest open, die hebben ze toen opengebroken.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ja, die bevoegdheid hebben ze. Ik heb mijn paspoort inmiddels aan mijn stalhouder overhandigd, hoef ik me geen zorgen te maken dat hij door mij een boete zou krijgen.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Het blijkt dat als je een prive-terrein hebt (en dus niet zakelijk paarden houdt als zijnde een pension als bron van inkomst) dat je dan verplicht bent, binnen 3 uur het paspoort alsnog te tonen.

Ze hebben inmiddels gecontroleerd bij Saurens in Groenekan (waar ik mijn coaching heb met de paarden), op de voordorpsedijk. Ze zijn op een vrijdag langs gekomen of hebben contact opgenomen en Saurens had tot dinsdag om alle paspoorten op stal te krijgen. Het schijnt dat ze nog verplicht zijn tot een aankondiging.
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Bladwijzers

Forum Rechten