Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: Paspoort bij paard/houder/pensionstal

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Paspoort bij paard/houder/pensionstal

Het zal velen vast niet ontgaan zijn dat er nu vele controles plaatsvinden of paspoorten op pensionstallen aanwezig zijn. Eerder had ik hier nooit zo over nagedacht, maar er worden forse boetes uitgedeeld (750 euro per paard).
    Bij de blauwe buren loopt er een heel topic over dat ik nog niet geheel gelezen heb: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1747345

De paspoorten van mijn pony's liggen in huis, dus in de buurt.
    Maar tegelijkertijd vraag ik mij weleens af hoe belangrijk het paspoort is. Met mijn pony liep ik in een grote kliniek, maar de eerste keer konden ze niet scannen, tweede keer vroeg oplettend iemand wel naar paspoort. Maar ze hebben niets gecontroleerd, medicatie is er niet in genoteerd, ondanks dat ik er geen regel in heb staan dat ze niet voor de slacht was.

Bekenden van mij gaan 1-3x per week met paarden op pad in de trailer, zonder ooit een controle of je onderweg een paspoort bij je hebt.

Ben benieuwd hoe het bij jullie geregeld is.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Paspoort bij paard/houder/pensionstal

Ik dacht altijd dat een paspoort alleen aanwezig hoefde te zijn als je paard vervoerd wordt? Moet het dan ook altijd aanwezig zijn op de plek waar het paard verblijft...???

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Ja je paard moet op de plek zijn waar het paard ook is. Als het paard in een wei staat 'ergens' moet het paspoort bij de houder zijn. Dat is degene die de dagelijkse verzorging doet. In principe moet je het paspoort dus afgeven aan pensionhouder/stalhouder/....... En elke keer als je dan op pad wilt moet je dat paspoort weer mee

Ik weiger trouwens om papieren af te geven, dus ik heb een kopie bij de stalhouder liggen van Benjamin (al is die nog geen 6 maanden en is het nog niet verplicht). Indien noodzakelijk kan ik er snel zijn (5-15 minuten) met het paspoort.

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    31
    Dagboek Berichten
    41

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
    Ja je paard moet op de plek zijn waar het paard ook is.
    Dat denk ik ook

Ik wist ook niet dat dat moest zeg... En eigenlijk wil ik die papieren helemaal niet afgeven! Maar blijkbaar is een kopie ook niet geldig?
    Weet hier iemand hoe het zit met die regeling in Belgie? Is dat hetzelfde als in Nederland?
    Take the time it takes, so it takes less time.

Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    90

Volgens mij is die regeling geldig in de hele EU.

Wat nou als je met jouw paard plotseling naar de kliniek moet en de stalhouder is niet thuis?
    Of je gaat regelmatig weg met jouw paard naar wedstrijden oid?
    Er kan niet van een stalhouder verwacht worden dat die 24/7 thuis is om paspoorten mee te geven...
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik vind het wel een hele lastige...
    Het is kennelijk een verplichting inmiddels, maar ik lees ook berichten dat een kopie soms wel goed genoeg zou zijn.
    Wat nu als ze komen controleren en de stalhouder zelf is niet thuis? Want ze komen onverwacht neem ik aan?

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

In Belgie is kopie wel toegestaan geloof ik. In Nl niet.
    Paspoort moet eigenlijk voor pensionhouder en eigenaar te pakken zijn..
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Van de website van het productschap vee en vlees

"Mag ik in plaats van het originele paardenpaspoort ook een kopie daarvan bij mijn paard laten?

Nee, de EU-verordening bepaalt dat het originele paspoort bij het paard moet zijn, ook als het paard niet bij de eigenaar zelf gestald is, maar bijvoorbeeld in een pensionstal.
    In die gevallen verdient het aanbeveling om schriftelijk vast te leggen op welke datum het paspoort van een bepaald paard is overhandigd aan welke persoon. Zowel degene die het paspoort afgeeft als degene die het in ontvangst neemt, ondertekenen deze verklaring."

Sjonge.
    Dat wist ik dus niet.
    Nu staan mijn paarden aan huis dus ik heb dit probleem niet, maar voorheen had ik mijn paspoorten ook altijd gewoon thuis. Ik vraag me af hoeveel paardeneigenaren hun paspoort daadwerkelijk aan de pensionhouder geven/WILLEN geven!
    Regeltjes, regeltjes, regeltjes.

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Zowel in NL als belgië is een kopie niet geldig. Dus tja....

Ik heb de paspoorten altijd bij me van Nicky & Sophie.. (in de auto wel is waar)
    Ik zou het paspoort daar niet laten als ik al op pension zou staan, als iemand maffe gedachtes heeft kun je een paard zo met paspoort en al verkopen.

Ik heb het paspoort wel het liefste liggen daar waar mijn paard is en geef het dan ook meestal af aan de stalhouder. Maar ik ben dan ook wel zo'n oen die het anders vergeet wanneer de dierenarts komt enzo . Maar ik denk dan, ik vertrouw mijn hele paard aan de stalhouder toe, dan vind ik zo'n papiertje aan diegene toevertrouwen daar eerlijk gezegd niks bij.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Ik zou het paspoort daar niet laten als ik al op pension zou staan, als iemand maffe gedachtes heeft kun je een paard zo met paspoort en al verkopen.
    Maar als je ook maar enigszins het idee zou hebben dat iemand zulke ideeën zou kunnen krijgen, dan laat je je paard daar toch ook niet staan lijkt me.

edit: oh jee straks breng je Marlous nog op ideeen

Haha. Nou ja. Genoeg gekken op deze wereld

Er is vorige week bv een Amerikaanse stafford pup wel is waar een hond. verkocht door de oppas. De eigenaren wisten van niks. S avonds wouden ze de hond ophalen. Die zat al in Zwolle verkocht.

Moet er toch even niet aan denken dat zoiets met je dier of dat nou een paard een hond of een goudvis is gebeurd.

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

Ik zag het bericht ook al langs komen, heb er wel eens van gehoord maar bij ons gebeurt dat ook niet.
    Ik heb het paspoort altijd in mijn kast liggen die op slot zit, kan ook niemand bij dus als ze op de stoep staan heeft de SH er ook niks aan.
    Maar wat een hoge boetes zeg
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Oh, dan zal ik zorgen dat mijn stalhouder over het paspoort gaat beschikken, ik wil niet dat hij een boete krijgt. En bij hem is alles in vertrouwde handen .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten