gisteren was ik in een nieuw westernwinkeltje hier in de buurt.
ze hadden er zoveel mooie dat-wil-ik-ook-hebben-dingetjes!
tja, en als je er dan toch bent kan je net zo goed metteen veel informatie vragen.
ze hadden er ook een hoop bitten maar niet het bit dat parelli gebruikt. trouwens, dat was volgens die vrouw van de winkel een vrij scherp bit. (ach, wat weet zij nou dat ik/wij NH'ers niet gebruiken om te stoppen of te trekken.)
in ieder geval, zij raade me een heel ander bit aan. ook van sweet iron maar met een D-trens zodat je het bit niet door de mond kan trekken... en zonder losse ringen.
het fotootje dat erbij zit is dat bit.
ze vroeg of het ging om een jong of ouder paard dat al veel kende. nou, een jong paard dus en daarom ging haar voorkeur dan uit naar dat bit.
toen ik vertelde dat we eerst alles nog goed moesten krijgen op halster keek ze wel even raar maar heb het maar gelaten om uitleg te geven.
met het idee dat ik eerst maar beter heel veel informatie kan opdoen en veel bijleren voor ik ooit een bit koop dus deze vraag aan jullie:
is het inderdaad vriendelijker en beter om zoiets aan te schaffen dan de sweet iron snaffle met losse ringen?
Bladwijzers