Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Schuurplekjes

Schuurplekjes

Sommigen hebben het misschien al in mijn dagboek gelezen. Ik heb een Massimo Trail zadel en ondanks dat het goed lijkt te passen en heerlijk zit, krijgt Roman steeds een soort van schuurplekjes achter op zijn rug.
    In het volgende artikel wordt mijn zadelprobleem eigenlijk precies beschreven.
    http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Schuurplekken/

Dit probleem schijnt dus vaker voor te komen. Nu vraag ik me af, herkent iemand van jullie dit probleem en hoe heb jij het opgelost?

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re:Schuurplekjes

Heb je de oplossingen genoemd in het artikel al geprobeerd?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid Eline en Idaho's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    5

Mijn paard krijgt (in de winter) ook van die schuurplekken, het staat niet zo mooi maar ik doe er niets aan. Hij krijgt dergelijke plekken ook wel van de deken. Mij is verteld dat de structuur van de winterharen anders is dan die van de zomerharen waardoor deze haren 'minder kunnen hebben'. Ik weet dat het zadel goed ligt dus maak mij er geen zorgen over.

Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    90

Ik heb er ook wel eens last van gehad met Sky. Dat heb ik heel simpel opgelost door alle dekjes met fleece, anti slip of andere hippe ademende onderkant in de kast te gooien en een heel simpel dekje met een gladde katoenen onderkant onder het zadel te doen.
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

Nee, ik heb de oplossing die in het artikel staat nog niet geprobeerd, dit wil ik wel gaan doen.
    Echte lamsvellen dekjes zijn echter erg prijzig, dus ik zou eerst graag een dekje uitproberen voordat ik het zelf koop!
    Dus ik ben op zoek naar een leendekje!

Een gewoon katoenen dek helpt bij mij dus niet... Dat heb ik wel al geprobeerd!

Verder niemand ervaringen met die vervelende schuurplekjes?

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Wij hebben er hier ook 1 met een korte rug, wollen dek is het enige dat echt goed helpt.
    Nu het paard beter bespierd wordt en dus beter gaat ondertreden neemt het probleem wel af.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marina
    Wij hebben er hier ook 1 met een korte rug, wollen dek is het enige dat echt goed helpt.
    Nu het paard beter bespierd wordt en dus beter gaat ondertreden neemt het probleem wel af.
    Dat merk ik zelf inderdaad ook. In de bak lukt het steeds beter om Roman netjes te laten lopen en dus te laten ondertreden en dan heeft hij amper plekjes.
    Met buitenrijden gooit hij toch nog graag zijn hoofd de lucht in en dan zijn de plekjes erger!
    Fijn dat bij jullie een wollen dek helpt. Dat ga ik dus ook proberen!

Bladwijzers

Forum Rechten