Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: corrigeren of niet?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    30
    Berichten
    250
    Dagboek Berichten
    18

    corrigeren of niet?

    Ik wou Blomke vandaag zijwaarts tegen een sprongetje aanzetten zodat ze leert dat ze niet altijd over het sprongetje moet.
    Nou wou ze haar achterhand niet naast het sprongetje zetten dus ik dacht ik vraag nog 1 stapje en dan mag ze weer even weg. Maar dat stapje kreeg ik niet met fase 1 t/m 3. Ze reageerde helemaal niet dus ik heb haar een paar x een behoorlijke tik gegeven om een reactie te krijgen. Daarna kreeg ik wel dat extra stapje maar ik vroeg me af of het wel eerlijk van mij was om tot fase 4 te gaan want ze vond het duidelijk eng. Aan de andere kan vroeg ik wel iets en moet het niet zo zijn dat ze niet reageert. Ze moet wel iets proberen toch?

    Dus mijn vraag is nu: Als ze iets niet doet omdat ze het eng vind, moet ik dan doorgaan tot fase 4 of stoppen met vragen en overgaan op friendly?

    Ik bedacht dat ik voor een volgende keer beter kan zorgen dat ik niet zover hoef te gaan door eerder te zien of ze het spannend vind en dan eerder met approach en retreat te beginnen. Maar ik kom ongetwijfeld nog wel eens in zo'n situatie dus ik ben heel benieuwd hoe jullie er over denken.

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:corrigeren of niet?

    Ik zou als je zeker weet dat ze het spannend vind inderdaad iets meer tijd nemen om haar op meer afstand ontspannen te krijgen en uit te bouwen en veeeel tijd geven naast dat sprongetje bij een fijne reactie.

  3. #3
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:corrigeren of niet?

    OF een paard moet reageren, hangt af van het feit of het dat nog KAN....
    Soms (zo niet altijd) moet je angst serieus nemen. En de stapjes kleiner maken. Ga tot waar ze nog wel kan, en van daar uit verder.
    Mijn super relaxete fjord, bleek niet achteruit ergens naar en/of door te lopen. Dus eerst vooruit tot halverwege geprobeerd en dan terug.
    Nu loopt hij zelf achteruit tussen de bomen van de menwagen.
    Hoe beter je kunt "knippen" hoe sneller jullie succes zullen hebben.

  4. #4
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:corrigeren of niet?

    Ik corrigeer nooit als het vanuit angst is. Dan denk ik aha dat kan niet en dan vraag ik hem verder weg en dan dat ene stapje ofzo. Als jij gaat bungeejumpen en je vindt het echt eng, dan wint jouw instructeur jouw vertrouwen ook niet door je van de rand te duwen of je zo te intimideren dat je toch maar springt ook al durf je niet...
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  5. #5
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:corrigeren of niet?

    Als ze iets niet doet omdat ze het eng vindt, moet je meestal niet naar fase vier maar ook niet naar friendly. Want fase vier is een "make" en dat wil je niet maar friendly is ook niet de juiste reactie. Ga liever naar approach & retreat, of ga kijken of je bij een ander object dezelfde reactie krijg (bijvoorbeeld geeft zijwaarts naar een grondbalk hetzelfde als zijwaarts naar de hindernis), misschien kan je door eerst vier keer te richten op fase drie vooruitgang boeken of juist via zone vijf.

    Dat zijn echt de "hmmmm, how interesing"-momenten waarbij je heerlijk kan spelen op het moment dat je de opdracht die je bedacht had wat los laat.


    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    30
    Berichten
    250
    Dagboek Berichten
    18

    Re:corrigeren of niet?

    Bedankt voor de reacties allemaal
    Ik snap het zo een stuk beter

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •