Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

  1. #1
    Actief Forumlid shadow1989's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2007
    Locatie
    schimmert
    Berichten
    149

    wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    tuurlijk is al je grondwerk een voorbereiding op het rijden(bedoel niet het zadel mak maken). maar welke kun je tijdens het inrijden wat vaker doen ?(meer aandacht aan besteden .)

    deze had ik zelf al bedacht :
    veel friendly
    *met touw
    *met stick.
    *met armen en benen .

    purcipine:
    wijken neus: teugelhulp "langzamer met 2 teugels"
    wijken op flank: zijwaarts beenhulp
    Wijken achterhand
    Wijken hals/voorhand
    Wijken zijkant neus.
    wijken links /rechts op halter .

    driving :
    sturen vanuit zone 4 en 5,


    hebben jullie nog ideetjes ??
    rio en shadow voor altijd de mijne !!!!IMG]http://i277.photobucket.com/albums/kk66/marielle_123_2008/1340087_54f39e4e1a.jpg[/IMG]

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    Friendly vanaf een ander paard of vanaf een verhoging is altijd een goede om te doen

    Leren om ontspannen stil te staan naast een opstapje ook.

  3. #3

    Re:wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    Ik heb zelf veel aan oefenen in zone 3 gehad. Kun /mag je daar lopen rennen etc

  4. #4
    Actief Forumlid shadow1989's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2007
    Locatie
    schimmert
    Berichten
    149

    Re:wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    Niemand meer nieuwe ideetjes .?
    rio en shadow voor altijd de mijne !!!!IMG]http://i277.photobucket.com/albums/kk66/marielle_123_2008/1340087_54f39e4e1a.jpg[/IMG]

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    Welke tips heb je al in praktijk gebracht? En hoe zijn die bevallen?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    Je kan er ook bij grondwerk bepaalde patronen bijhalen die je dan bij het rijden herhaalt.
    Dit geeft veel rust aan je paard omdat hij die patronen kan herkennen. Zo van "oh dat is gewoon hetzelfde als op de grond".
    En niet te vergeten: friendly met jezelf! Niet alleen armen en benen, maar er volledig over gaan hangen enzo.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  7. #7
    Forumlid peetstap's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    63
    Berichten
    59

    Re:wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    Als je verder geen wedstrijden rijdt kun je allerlei stemcommando's gaan aanleren voor richting, hoofdhouding, gangen, etc.
    Je kunt, bij wijze van extra, het hele mennen riedeltje gaan afwerken.
    Ik klep zelf heel wat af met m'n paardje

    Follow the rail is ook nuttig en leuk om te doen, en mocht je paard er lol aan hebben, stukjes ongedwongen spel bv met kegels, patronen tussen balken lopen, chase the tiger, etc.
    En je kunt het ook meer richting V.D zoeken, sommige paarden vinden dat geweldig.


    Ik werk b.v. actueel erg aan paard zijn hoofdhouding zowel in rijden als grondwerk en leer em dat "hoofd" betekent dat ie mag zakken en daar mijn handen mag opzoeken.
    Nu loopt ie graag als giraf, en dat is niet de bedoeling en niet goed.
    Met stemhulp "hoofd" maak ik het em makkelijker om te ontspannen en te zakken, zonder hem veel te moeten dwingen.
    Ook pak ik elke week stukje parkeren tussen twee balkjes mee en achterwaarts eruit; paard is wat bang voor smalle doorgangen.
    Ondersteun hem met "voor" als teken dat ie weg mag stappen als ik ernaast sta en het "voor" gebruik ik ook onder zadel ondersteund door kuitje.
    Zet z'n achterkant fiks aan het werk door hem vanuit korte achterwaarts direct draf voorwaarts ("Voor") te vragen op moment dat ie achter zakt.
    Je kunt dus de zwakke kanten in het rijden en/of zwakke kant paard in grondwerken weer terug laten komen.

    Benoem effe bewust niet het technische deel zoals rechtrichten of dressuur oefeningen vanaf grond leren en verbeteren, das een tak en vak apart.


    Werk je met clicker of ander soort bridge in je grondwerk ?



    Vertel het me en het waait door me heen.
    Laat het me zien en ik weet het morgen nog.
    Laat het me voelen en ik weet het mijn hele leven.

  8. #8
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:wie wil mee helpen denken ?? grondwerk oefeningen ter voorbereiding op het rijde

    Ik denk dat het ook handig is als je aangeeft watje zelf al doet, ik vindt het zo,n ruim begrip, je kunt idd aan van alles denken.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •