Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: paard met deken wordt wordt uit de wei getrapt

Forumlid Niky's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    44

paard met deken wordt wordt uit de wei getrapt

Gisteren na het rijden was muschi enorm bezweet (lees kletsnat want conditie is nog in opbouw :lol. Het was 's avonds en er was een koud windje, dus ik dacht, zal maar even een zweetdeken opleggen.
    Het deken lag nog niet deftig op of onze merrie Tayima werd helemaal gek! Ze begon als een bezetene naar muschi te trappen en te gillen .
    Precies of hij was ineens een vreemd paard dat in de kudde kwam. Hij heeft twee trappen recht in zijn buik gehad. Het dutske wist gewoon niet wat hem overkwam. Hij deed ook niets om zich te verweren. Ook onze andere merrie Cherokee wist niet goed wat er gebeurde. Ik heb muschi even apart moeten zetten. Nadien het deken uitgedaan en voila, terug dikke vriendjes ?????
    Onze paarden hebben nu wel zo goed als nooit een deken op, heel soms een vliegendeken. Toen reageerde ze ook raar, maar niet zo erg als gisteren. Zou het daardoor komen?
    Of zou zij een paard met deken echt aanzien als een vreemde? Ik dacht dat paarden mekaar toch aan de geur herkennen?
    Enfin ik begrijp het niet goed .
    Iemand een idee hoe dit zou komen? En hoe we dit best aanpakken?
    Misschien ook even meegeven dat we sinds kort een nieuwe merrie bijhebben, cherokee. We hebben ze eerst een tweetal weken apart gezet, maar wel zo dat ze mekaar konden zien. Na die paar weken hebben we haar onder ons toezicht bij onze andere twee paarden gezet. Dat verliep eigenlijk heel vlot. Wel is er een machtsverschuiving gebeurt. Tot voorheen was muschi de leider, nu bleek dat Cherokee (onze nieuwe merrie) hoger in rang kwam dan muschi en Tayima heeft hier van geprofiteerd om de leider te worden. Na wat over en weer gegil tussen de merries was het uitgemaakt wie leider was. Dus muschi staat nu laagst in rang. Ze komen met hun drietjes goed overeen hoor, staan bijna altijd samen en eten ook meestal van hetzelfde hoopje hooi.

Dus ervaringen, tips, alles welkom

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Re:paard met deken wordt wordt uit de wei getrapt

Hier werd toen Wico voor het eerst een deken opkreeg een beetje raar gekeken en toen besloten dat het gewoon Wico was.
    Misschien de deken paar keer opdoen zodat ze naar jouw paard ruikt en dan ze er langzaam aan laten wennen? Geen idee eigenlijk...
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Bladwijzers

Forum Rechten