Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Ondersteuning voor de luchtwegen

Ondersteuning voor de luchtwegen

Jaren geleden is er bij Roman chronische bronchitis gediagnostiseerd. Door deze diagnose ben ik terecht gekomen in het 24/7 buiten-wereldje. Sinds Roman niet meer op stal staat, heeft hij veel minder last van zijn bronchitis. Alleen in de winter, als de lucht erg droog is en hij veel hooi eet, heeft hij nog wel eens last van kortademigheid. Nu wil ik hem graag iets geven ter ondersteuning van de luchtwegen. Afgelopen winter heb ik easy breathing gevoerd. Dit hielp wel wat, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die goede ervaringen hebben met een ander supplement?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Ondersteuning voor de luchtwegen

Heb je al eens geprobeerd het hooi nat te maken?
    Als het stof in het hooi kortademigheid veroorzaakt, dan heb je er meer aan dat stof eerst te elimineren en als hij dán nog klachten heeft, kun je kijken naar supplementen.

Hij krijgt eigenlijk zelden droog hooi. Ik weet dat stof problemen kan veroorzaken.
    Zoals ik al zei heeft hij nauwelijks last meer, alleen tijdens periodes dat de lucht erg droog is.
    Eigenlijk zijn alle maatregelen behalve voedingssupplementen al genomen.
    Vandaar mijn vraag!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Is dat bij inspanning en vrieskou?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ah oké, ik reageerde op je zinnetje dat hij meer last had in de winter bij droge lucht, én als hij meer hooi at.

Je zou de Airway Kruidenmix kunnen proberen: http://shop.naturalhorsetrainer.nl/c...cle.pl?item=91.

Verder weet ik van iemand die goede ervaring heeft met Schwarzkümmelöl, dat is vast ook wel in Nederland te krijgen (alleen niet bij mij, bovenstaande link is wel van mij ).

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ja dat klopt! Wel alleen bij inspanning bij vrieskou...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ah oké, ik reageerde op je zinnetje dat hij meer last had in de winter bij droge lucht, én als hij meer hooi at.

Je zou de Airway Kruidenmix kunnen proberen: http://shop.naturalhorsetrainer.nl/c...cle.pl?item=91.

Verder weet ik van iemand die goede ervaring heeft met Schwarzkümmelöl, dat is vast ook wel in Nederland te krijgen (alleen niet bij mij, bovenstaande link is wel van mij ).
    Bedankt!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roman1996
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ja dat klopt! Wel alleen bij inspanning bij vrieskou...
    Hier spreekt chronische bronchitis patient ....ook last bij de combinatie "vrieskou, droge lucht én inspanning". Het is een reactie op de scherpe koude lucht. Er treedt dan een zg. bronchospasme op. Ik pak dan mijn inhaler. Voor je paard zou je dat ook kunnen doen. Er zijn mensen die voor hun paard er ervaring mee hebben met Ventolin gecombineerd met een inhaler die voor baby's wordt gebruikt. Het werkt direct en hoeft alleen te worden gebruikt als je paard dus dat kuchje heeft. Dat is nl. een teken van benauwdheid. Overleg eens met je DA.
    Een onderhousdosering Ventipulmin vind ik in jouw geval een beetje schieten met een kanon op een mug, omdat hij het niet de hele tijd heeft. Een inhaler is dan een uitkomst.

Bladwijzers

Forum Rechten