Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: interpretatie en reactie op gedrag

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

interpretatie en reactie op gedrag

Hoi ik ben nog maar net met parelli aan de slag, dus het interpreteren van bepaalde signalen valt me nog een beetje moeilijk......

Er waren een paar dingen die me opvielen.
    Tijdens de friendly game ging mijn paard aan mijn hand likken. Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen?

En:
    tijdens game 2 draait ze haar hoofd vaak weg of brengt het heel laag naar de grond als ik haar via druk op de neus achterwaarts wil laten wijken. Wat kan dit betekenen en wat zou de beste manier zijn om erop te reageren? Ik kan wel heel goed friendly op haar hoofd, en dan doet ze het niet. (Kan ook haar tandvlees en tong masseren en aan haar kiezen voelen en alles...)

Ik heb nog niet het pakket, maar skey heeft m al voor me op de bus gedaan. Misschien staat het daar ook wel in, maar ja...... Mijn geduld moet nog even groeien

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: interpretatie en reactie op gedrag

Voor het likken aan je hand zou ik als reden alleen een lekker smaakie op kunnen bedenken.

Wat je paard met zn hoofd doet tijdens de porcupine game #2 zijn manier om onder de druk uit te komen. Hou je hand op de neus en probeer de druk constant te houden. Beloon alleen het gewenste gedrag, namelijk het achteruit stappen (in het begin is zelfs een kleine verplaatsing van gewicht naar achteren genoeg!) Succes!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Apr 2005

Ook als er meer druk nodig is om het tegen te houden dat hij zijn hoofd opzij doet?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nee, als je paard zijn hoofd opzij doet, houdt je dezelfde hoeveelheid druk. Dat is best lastig als hij alle kanten op gaat met zijn hoofd, maar wel belangrijk! Je moet gewoon volhouden wat je aan het doen was. Je probeert dan ook niet te voorkomen dat hij zijn hoofd opzij of omlaag doet, je zult hem moeten leren dat het niet helpt om onder de druk uit te komen (die blijft immers hetzelfde). Uiteindelijk zal hij ontdekken dat hij alleen van de druk afkomt als hij een stapje naar achteren zet (of in het begin: als hij begint te dénken aan achterwaarts gaan).
    Als hij zijn hoofd telkens omlaag doet, helpt het om je knieën om en om heel hoog op te tillen en zo te lopen, zodat hij zichzelf aan je knieën stoot als hij zijn hoofd omlaag doet.

Aangemeld
    Apr 2005

oke! Ik ga het proberen! Bedankt!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Aanvulling: het likken tijdens de friendly game betekent dat je paard de friendly game ook met jou aan het spelen is. Een goed teken dus!

Aangemeld
    Apr 2005

Bladwijzers

Forum Rechten