Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 38

Topic: alternatief voor summerfit PAVO

  1. #16
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Ik denk dat ik mij vergist heb met die bananensmaak, weet niet waarom dat zo in mijn hoofd zit. Mijn grijze hersencellen functioneren niet zo goed momenteel ben ik bang.

    Dit zijn de Sempercubbe,s:

    http://www.st-hippolyt.de/images/red...emperCubes.pdf
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Nou dat valt wel mee Janneke, er zit namelijk wel bananenmeel in!

  3. #18
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Die Sempercubes voer ik op dit moment als vitamine aanvulling. Zelfs Wick vindt ze niet echt lekker, eet ze alleen uit de hand.

    Waarom voer je de winter door geen summerfit koeken?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  4. #19
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Omdat de summerfit heel veel suiker bevat en ik niet zo tevreden ben over de kwaliteit van de koeken. Elsa en Anna gaan er enorm van schuren, en die pikken wel eens een hoekje mee. Maar de koeken wil ze wel eten, dus vandaar de zoektocht naar andere koeken.

  5. #20
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Tijdens de lezing over voeding die ik een paar weken geleden heb bijgewoond, kwamen ook de mineralen aan bod. In o.a. Pavokoeken blijken die voor een groot deel uit gemalen (kalk)steen te bestaan - niet schadelijk, maar moeilijk opneembaar (en lekker goedkoop ). Het bleek beter te zijn om organische mineralen te geven, dus die bijvoorbeeld in plantencellen opgesloten zitten nadat de plant ze uit de grond heeft opgenomen. Een stuk duurder, maar voor het paard tenminste opneembaar.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #21
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Tijdens de lezing over voeding die ik een paar weken geleden heb bijgewoond, kwamen ook de mineralen aan bod. In o.a. Pavokoeken blijken die voor een groot deel uit gemalen (kalk)steen te bestaan - niet schadelijk, maar moeilijk opneembaar (en lekker goedkoop ). Het bleek beter te zijn om organische mineralen te geven, dus die bijvoorbeeld in plantencellen opgesloten zitten nadat de plant ze uit de grond heeft opgenomen. Een stuk duurder, maar voor het paard tenminste opneembaar.
    Hoe kan ik het onderscheid herkennen?
    Ik ben nogal een leek op dit gebied.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  7. #22
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Voor meer info over hoeveel suiker en zetmeel er in Pavo koeken zit: Suiker en zetmeel in SummerFit koeken

    "Van alle koeken die in in Nederland en Duitsland verkrijgbaar zijn heeft de SumerFit koek het laagste suiker + zetmeel gehalte.", aldus Pavo. Dat is nogal een uitspraak

    Hippostar heeft ook koeken, geen idee of dat wat is.


  8. #23
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Ik heb nu de brokjes van hbd-agrar.de, bio en met of zonder melasse te bestellen. Ik heb de zonder variant en van de 14 paarden hier vinden 3 het niet zo lekker. In het voer eten ze het wel. Ook het voer van www.noesenberger.de vind ik interessant het is alleen geen bio, dat vind ik jammer. Onze jongens krijgen nu de Reha/E zonder melasse, veel spelt en koud geperste lijnolie en vinden het heerlijk
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  9. #24
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Ik zie nergens staan dat de producten van hbd.agrar.de biologisch zouden zijn?

  10. #25
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Hihi, nu je het zegt Ik was in de war met organisch en geen toevoegingen denk ik Ik zal het nog eens navragen omdat ik me toch kan herinneren dat het mij zo verteld is.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  11. #26
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Is "Bio-Chi voor Grazers" van Bioron wat?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  12. #27
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Dat klinkt wel goed Judith! Alleen 'moet' je dat maar 4 dagen achtereen geven zie ik, en kost het nogal wat Ik zal er eens een mailtje aan wagen of je dit bijvoorbeeld gedurende de winter dagelijks kunt geven.

  13. #28

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Is het mischien een idee oom van equilife de vitamine suplement korrels te voeren? het zijn vrij grote korrels ( gelijkend op grotere biks. en je kunt het zo uit de hand voeren ook bv als beloning
    mijn paarden vinden het heel lekker en er zit alleen in wat paarden naast hooi en gras nodig hebben dus ook alle mineralen en spore elementen etc. als je bij paardnatuurlijk kijkt kun je alles nalezen.
    je krijgt een maarschepje erbij zodat je precies kunt zien hoeveel je paard nodig heeft.
    er zit ook probiotica in.
    ook goed voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. en voor de verbetering van de hoeven (bij mij werkt het fantastisch! betere hoeven en niet meer zo buikig op het land)

  14. #29
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Sorry, korrels gaan dus niet werken helaas, en uit de hand voeren is geen optie. Dat wil ze echt niet eten tenzij ik haar helemaal uit de kudde haal. Plus als ze van mijn hand eet, en de anderen komen toevallig wel te dichtbij dan hapt ze :O

    Ze gaat wel af en toe uit de kudde en dan krijgt ze al gewoon muesli en/of slobber. Bijvoorbeeld na het spelen/rijden/wandelen. Het gaat echt om een koek die ze snel/gemakkelijk kan eten, want een koek wil ze dus wél eten met de kudde erbij. Zeker in de winter wil ik haar graag elke dag wat kunnen geven, zonder gesleep (en zodat eventuele oppas haar ook wat kan geven)

    In ieder geval gaan we maar wat van die marstall koeken bestellen, kijken hoe dat gaat

  15. #30
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:alternatief voor summerfit PAVO

    Al eens gedacht aan een emmer met een touwtje achter de oren? Ik zag dat bij mijn zusje en vind het echt dé oplossing voor voeren in een kudde waar niet elk paard wat krijgt
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •